| Competencias / Resultados do título |
|
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
| Resultados de aprendizaxe |
| Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
| - Análise e síntese dos distintos tipos de hélices e plantas propulsoras. Características e parámetros de funcionamento da hélice.
- Capacidade para razoar os distintos rendementos e evolución da potencia desde a maquinaria principal até a hélice.
- Capacidade para resolver problemas de selección de hélice e equipo propulsor.
- Planificación e toma decisións en canto ao cálculo e instalación de sistemas intermedios entre hélice e maquinaria propulsora.
- Razoamento crítico acerca dos modelos físicos e hipóteses aplicables na resistencia ao avance do buque. Interacción hélice-carena.
|
A1 A2 A6 A73 A89 A91 A95 A96 A99
|
B2 B3 B5 B7 B13 B16
|
C3 C7
|
| Contidos |
| Temas |
Subtemas |
| 1.-XERALIDADES HIDRODINÁMICA 1 |
.1.- Tipos de análisE. Ecuacións fundamentais
1.2.- Análise dimensional. Test.
1.3.- Aproximacións numéricas |
| 2.- HÉLICES |
2.1.- Sistemas de propulsión
2.2.- Xeometría e curvas de funcionamento
2.3.- Teoría de hélices
2.4.- Cavitación e ruido |
| 4.- DESEÑO E SELECCIÓN DE HÉLICES |
4.1.- Uso de series estándar
4.2.- Estimación da potencia |
O desenvolvemento dos temas anteriores* cumpre coa columna
2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, dos seguintes Cadros:
* A obtención das competencias establecidas na
Columna 1 dos respectivos Cadros STCW, complétanse
coa superación dos contidos relacionados nas
seguintes materias complementarias a esta:
Motores de combustión interna.
Turbinas de vapor e gas.
Transferencia de calor e xeradores de vapor.
Instalacións marítimas e propulsores.
Automatización de instalacións marítimas.
Prácticas externas en buque |
1.- Cadro A-III/1 de Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos oficiais encargados da garda nunha cámara de máquinas con dotación permanente e dos
designados para prestar servizo en cámaras de máquinas sen dotación permanente
Función: Maquinaria naval, a nivel operacional
Competencias:
-1.1 Realizar unha garda de máquinas segura
-1.2 Facer funcionar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes. |
| 3.- RESISTENCIA AO AVANCE E PROPULSIÓN |
3.1.- Interacción propulsor-buque.
3.2.- Descomposición da resistencia.
3.3.- Métodos experimentais. |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos
correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición
de competencias específicas da titulación, garanten o
coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias
recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante até un máximo de 3000 kW. |
Cadro A-III/2 do Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de máquinas e Primeiros Oficiais de máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior a 3 000 kW |
| Planificación |
| Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
| Solución de problemas |
A1 A2 A6 A73 A89 A91 A95 A96 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B16 C3 C7 |
15 |
30 |
45 |
| Seminario |
A1 A2 A6 A73 A89 A91 A95 A96 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B16 C3 C7 |
8 |
16 |
24 |
| Proba obxectiva |
A1 A2 A6 A73 A89 A91 A95 A96 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B16 C3 C7 |
2 |
0 |
2 |
| Sesión maxistral |
A1 A2 A6 A73 A89 A91 A95 A96 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B16 C3 C7 |
25 |
25 |
50 |
| |
| Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
| |
| *Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
| Metodoloxías |
|
Metodoloxías |
Descrición |
| Solución de problemas |
Resolveranse as coleccións de exercicios propostas para cada tema, permitindo a aplicación dos modelos matemáticos máis axeitados a cada caso, incluíndo manexo de táboas, aplicación das hipóteses máis axeitadas, relación cos contidos teóricos desenvolvidos nas sesións maxistrais e relación co exercicio profesional. Desenvolverase esta metodoloxía fundamentalmente nas sesións de grupos reducidos e interactivos. |
| Seminario |
Formulación semellante á solución de problemas pero enfocado a unha interacción grupal máis activa, incluíndo a realización e defensa de traballos en modo individual ou grupal. |
| Proba obxectiva |
Realizarase unha proba parcial co fin de que o alumno se familiarice co tipo de cuestións que se expoñen nas probas escritas. Constará dunha parte teórica e outra práctica, de tal forma que cada unha computa entre un 40 ao 60% da nota. Os exames ordinarios e extraordinarios rexeranse polo mesmo formato. cumprindo tamén coas prescricións establecidas no STCW |
| Sesión maxistral |
Explicación dos contidos planificados na materia, fomentando a interactividade e a transversalidade con outras materias do título.
Así mesmo, tendo en conta a elevada porcentaxe de estudantes que compatibilizan traballo con estudos e que optan por dispensa académica e mesmo para os que teñen dedicación total, desenvólvense as clases con gravación a través de TEAMS e o emprego do Bloc de Notas, permitindo o acceso aos mesmos no momento desexado polo estudante |
| Atención personalizada |
|
Metodoloxías
|
| Sesión maxistral |
| Solución de problemas |
| Seminario |
| Proba obxectiva |
|
| Descrición |
A atención personalizada ligada ás metodoloxías que a contemplan, pretende fomentar a máxima interacción co alumnado, co obxecto de optimizar o seu esforzo e mellorar a súa aprendizaxe.
A través de devandita interacción, xunto co resto de procesos de avaliación, determinarase o grao de aprendizaxe das competencias da materia, permitindo prestar atención personalizada a aqueles alumnos que máis o necesitan a través de tutorías individualizadas, cuxa convocatoria se realizará en consonancia co alumnado implicado.
Así mesmo, ademais das tutorías presenciais programadas polo profesor, o estudante pode acudir a tutoría, cantas veces deséxeo, e en horario compatible coas actividades docentes, investigadoras e de xestión do profesor.
De acordo coa "norma que regula ou réxime de dedicación ao estudo dúas estudantes de grao na
UDC" (Art.3.b e 4.5) e as"normas de avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dúas estudos
de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b), o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderá participar dun sistema personalizado e flexible de tutorías de orientación e avaliación co fin de determinar o grao de aprendizaxe competencial alcanzado. En referencia a este último punto, as tutorías servirán para a realización daquelas actividades englobadas dentro da metodoloxía de probas obxectivas e solución de problemas. |
|
| Avaliación |
|
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
| Sesión maxistral |
A1 A2 A6 A73 A89 A91 A95 A96 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B16 C3 C7 |
A asistencia ás sesións presenciais e a participación activa, computarán dentro da nota final.Pasarase unha folla de firmas como evidencia para a cualificación desta metodoloxía, xunto cos asistentes conectados á sesión de maneira online |
10 |
| Solución de problemas |
A1 A2 A6 A73 A89 A91 A95 A96 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B16 C3 C7 |
Resolución de problemas na que se analizará a capacidade de resolución autónoma. Pasarase unha folla de firmas como evidencia de participación activa con relación á cualificación desta metodoloxía
|
10 |
| Seminario |
A1 A2 A6 A73 A89 A91 A95 A96 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B16 C3 C7 |
Presentación e defensa dos traballos realizados. Valorarase estrutura, pulcritude,
método expositivo e orixinalidade. O alumno pode non optar por esta metodoloxía
pasando a computar a porcentaxe da cualificación na proba obxectiva.
Pode exporse a posibilidade de crear un portafolio dixital. |
10 |
| Proba obxectiva |
A1 A2 A6 A73 A89 A91 A95 A96 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B16 C3 C7 |
O alumno demostrará a súa destreza na aprendizaxe teórica-práctico dos
contidos da materia. |
70 |
| |
|
Observacións avaliación |
|
|
| Fontes de información |
|
Bibliografía básica
|
Watson (2002). Practical Ship Design.. Elsevier
Bertram, Wolker (2000). Practical Ship Hydrodynamics. Elsevier
John P. Breslin (1996). Hydrodynamics of Ship propellers. Cambridge
John Nicholas Newman (1977). Marine hydrodynamics. Mit Press
Carlton, John (2007). Marine Propellers and Propulsion. Butterworth-Heinemann |
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
| Recomendacións |
| Materias que se recomenda ter cursado previamente |
| Mecánica de Fluídos/631G03017 |
|
| Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
| Proxectos e Inspeccións do Buque/631G03049 | | Prácticas en Simulador/631G03053 |
|
| Materias que continúan o temario |
|
|