Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Sistemas Electrónicos de Comunicacións e Axuda á Navegación Código 631G03050
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría de Computadores
Coordinación
López López, María Natividad
Correo electrónico
natividad.lopezl@udc.es
Profesorado
López López, María Natividad
Correo electrónico
natividad.lopezl@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer como se opera cos principais equipos de Navegación. Coñecer como se opera cos principais equipos de Comunicacións no Puente. Saber interpretar os datos relevantes dun sistema de comunicacións. Coñecer as técnicas de transmisión e sistemas de axuda marítimos. Coñecer os tipos de canles máis habituais no ámbito marítimo. Saber interpretar un esquema de bloques de sistemas radio. Optimización das instalacións dun sistema de comunicacións e de radioayuda á navegación. Manexar os sistemas telemáticos navais comúns. Diagnosticar, detectar e reparar as avarías dos equipos de navegación e comunicacións do puente. Supervisar o funcionamiento dos sistemas eléctricos, elctrónicos e de control Facer funcionar os ordenadores e as redes informáticas a bordo dos buques A18
A22
A24
A76
A100
B1
B2
B3
B5
B9
B16
B17
C3
C8
A18
A22
A24
A76
A100
B1
B2
B3
B5
B9
B16
B17
C3
C8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE I:Tema 1: Sistemas de radiocomunicacións . Xeneralidades: Espectro radioeléctrico, ondas de radio.
. Técnicas de modulación.
. Modos de transmisión. Modelo de transmisor receptor.
. Fontes de enerxía.
BLOQUE I:Tema 2: Sistemas de radiocomunicacións Mariñas . Bandas e canles nas radiocomunicacións mariñas.
. Introdución ós sistemas de Socorro, urxencia e seguridade (punto de vista funcional)
. Sistemas non GMDSS, sistemas GMDSS.
. DSC.
. Radiotelex.
. NAVTEX.
. Sistemas satelitales
BLOQUE I:Tema 3: Sistemas de Axuda á navegación . Radar, Arpa.
. Radiobalizas e Trasponders.
. Sistemas de Navegación por Satélite.
. carta electrónica (ECDIS)
BLOQUE I:Tema 4: Regulamentación e normativa. Regulamentación e normativa.
BLOQUE II: Tema 1: Fundamentos teóricos dos sistemas de radiocomunicacións .Introdución aos sistemas de comunicacións.
.Conceptos
.Comunicacións radiotelefónicas.
.Propagación das ondas electromagnéticas de RF.
.Antenas
.Compoñentes/fallos dos equipos radiomaritimos.
BLOQUE II: Tema 2: Fundamentos teóricos de sistemas de axuda á navegación .Chamada selectiva dixital (DSC)
Segundo o STCW incluídas as Emendas de Manila de 2010, columna 2 (recoñecementos, comprensión e suficiencia) do cadro A-III/6 . Funcionamento de todos os sistemas de a bordo para as comunicacións internas.
. Coñecemento dos principios e dos procedementos de mantemento do equipo de navegación e dos sistemas de comunicacións internas e externas.
. Coñecementos teóricos: funcionamento do equipo eléctrico e electrónico en zonas inflamables.
.Coñecementos prácticos: executar sen riscos os procedementos de mantemento e reparación. Detección de fallos de funcionamento das máquinas, localización de fallos e medidas para previr as avarías.
Segundo o STCW incluídas as Emendas de Manila de 2010, en función de instalacións eléctricas,electrónicas e de control a nivel operacional, do cadro A-III/6 engádese: Un tema de alarmas e sistemas de vixilancia(regulación e control) Un tema de tecnoloxía dos materiais electrónicos (Ciencia e Enxeñería de materiais) Un tema de riscos eléctricos no mantemento (Mantemento eléctrico do buque) • Sistemas hidraúlicos e elctroneumáticos ( Equipos auxiliares do buque)
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de máquinas e Primeiros Oficiais de máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior a 3000 kW

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A18 A22 A24 A76 A100 B1 B2 B3 B5 B9 B16 B17 C3 C8 2 13 15
Prácticas de laboratorio A18 A22 A24 A76 A100 B1 B2 B3 B5 B9 B16 B17 C3 C8 14 24.5 38.5
Lecturas A18 A22 A24 A76 A100 B1 B2 B3 B5 B9 B16 B17 C3 C8 0 6 6
Sesión maxistral A18 A22 A24 A76 A100 B1 B2 B3 B5 B9 B16 B17 C3 C8 32 56 88
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento,etc.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de resposta breve, e/ou de desenvolvemento. Tamén se pode construir con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Prácticas de laboratorio Realización de exercicios de carácter práctico relacionados cos conceptos teóricos explicados nas sesións maxistrais.
As prácticas non computarán na avaliación da materia, pero a súa realización, e polo menos un 80%, é condición necesaria para a superación da materia.
Lecturas Documentaicón facilitada os alumnos onde se profundiza sobre os contidos a desenrolar na materia.
Sesión maxistral Exposición oral da materia complementada co uso de presentacións audivisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ós estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Dentro desta dinámica a intervención dos alumnos estará aberta para a realización de preguntas ou comentarios, que poderían dar lugar a debates abertos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Prácticas de laboratorio
Lecturas
Sesión maxistral
Descrición
O seguimento das prácticas realizarase de forma continua na aula, con todo, se se vise necesario, estableceranse tutorías adicionais de caracter individual ou en grupo moi reducido para o seu seguimento e a resolución das dúbidas que sobre elas, ou sobre os aspectos teóricos que as alcanzan, teñan os alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A18 A22 A24 A76 A100 B1 B2 B3 B5 B9 B16 B17 C3 C8 A materia divídese en dous bloques que se avaliarán de forma independente.
En cada unha das partes realizarase polo menos un exame parcial para aqueles alumnos cunha asistencia de polo menos un 80% das clases. A superación dos examenes parciais permitirá librar materia para o exame final, o cal tamén se dividirá en dous bloques.
A nota da materia será a media aritmética das notas dos dous bloques, sendo a nota mínima necesaria para compensar unha parte coa outra de 4,5.
En caso de obter unha nota inferior a 4,5 nunha das partes, a nota da asignaura será a menor das obtidas en ambas as partes.
Con esta metodoloxíase evaluaranse as competencias A18 A22 A24 A76 A100 B1 B2 B3 B5 B9 B16 B17 C3 C8
100
Prácticas de laboratorio A18 A22 A24 A76 A100 B1 B2 B3 B5 B9 B16 B17 C3 C8 Seguemento diario do traballo no laboratorio 0
Lecturas A18 A22 A24 A76 A100 B1 B2 B3 B5 B9 B16 B17 C3 C8 Seguemento diario do traballo na aula 0
Sesión maxistral A18 A22 A24 A76 A100 B1 B2 B3 B5 B9 B16 B17 C3 C8 Seguemento na aula 0
 
Observacións avaliación

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia non se lle exixirá unha asistencia mínima para poder presentarse os exames parciais, sen embargo, deberán acordarse co docente unha serie de titorías (presenciais ou non presenciais) o longo do curso para acreditar o seguimento da materia.

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/6 do código STCW, e recollido no sistema de Calidade, terase en conta á hora de diseñar e realizar a avaliación.

Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica

MANUAL DE COMUNICACIONES MARÍTIMAS - F. Louzán, I. Baniela (2009).

SISTEMAS INTEGRADOS DE PUENTES VOL 1: RADAR Y AIS - The Nautical Institute

SISTEMAS INTEGRADOS DE PUENTES VOL 2: ECDIS Y POSICIONAMIENTO - The Nautical Institute

MANUAL DEL TABLERO DE NAVEGACIÓN Y MANIOBRAS POR RADAR – Agencia Nacional de Imágenes y Cartografía (http://msi.nga.mil/NGAPortal/MSI.portal?_nfpb=true&_pageLabel=msi_portal_page_62&pubCode=0008)

MANUAL DE RADAR Y ARPA – AG Bole & WO Dineley

GESTIÓN DEL EQUIPO DE PUENTE. UNA GUÍA PRÁCTICA – Capitán AJ Swift – The Nautical Institute

EL SISTEMA DE INFORMACIÓN Y VISUALIZACIÓN DE CARTAS ELECTRÓNICAS (ECDIS): UN MANUAL OPERATIVO - Adam Weintrit

CONVENIO INTERNACIONAL PARA LA SEGURIDAD DE LA VIDA HUMANA EN EL MAR (SOLAS)

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías