Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
CE10 - Utilizar os sistemas de comunicación interna. |
A18 |
CE18 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control. |
A19 |
CE19 - Supervisar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar. |
A21 |
CE21 - Facer funcionar e manter os sistemas de enerxía eléctrica de máis de 1.000 voltios. |
A22 |
CE22 - Facer funcionar os computadores e redes informáticas a bordo dos buques. |
A24 |
CE24 - Manter e reparar o equipo náutico da ponte e os sistemas de comunicación do buque. |
A34 |
CE34 - Contribuír a que as comunicacións a bordo do buque sexan eficaces. |
A69 |
CE69 - Optimizar a utilización dos recursos. |
A73 |
CE73 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A75 |
CE75 - Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica. |
A76 |
CE76 - Ensamblar e realizar tarefas básicas de mantemento e reparación de equipos informáticos. Instalar, manexar e restaurar un sistema operativo, xestionando unha xerarquía de usuarios e realizando auditorías do mesmo. Instalar e configurar unha rede de equipos informáticos, establecendo distintos mecanismos de seguridade. |
A85 |
CE85 - Manexar correctamente a información proveniente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade. |
A89 |
CE89 - Poñer en marcha e operar novas instalacións en buques, instalacións marítimas e industriais. |
A91 |
CE91 - Redactar e interpretar documentación técnica. |
A93 |
CE93 - Interpretar especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento. |
A94 |
CE94 - Realizar inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A100 |
CE100 - Ter a capacidade para exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima. |
B1 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
B3 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
B6 |
CG01 - Capacidade para xestionar os propios coñecementos e utilizar de forma eficiente técnicas de traballo intelectual. |
B7 |
CG02 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B9 |
CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CG05 - Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
CG06 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
CG07 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito mariño, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B13 |
CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B14 |
CG09 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B15 |
CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
B16 |
CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B17 |
CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
B18 |
CG13 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT02 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT04 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento básico dous conceptos de transmisión de datos e arquitectura de redes de ordenadores a bordo. |
A18 A22 A34 A69 A73 A85 A89 A91 A93
|
B1 B2 B3 B6 B7 B8
|
|
Coñecer os aspectos técnicos fundamentais das instalacións de transmisión de datos e redes de comunicacións de cara a unha boa explotación profesional. |
A18 A22 A34 A69 A73 A75 A85 A89 A91 A93 A94
|
B6 B8 B9 B10 B15 B17 B18
|
C1 C3 C7 C8 C9
|
Coñecer os protocolos de comunicacións máis utilizados na actualidade, e ser capaz de interpretalos e implementalos. |
A91 A93
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B14 B16 B17
|
C1 C2 C4 C8 C9
|
Planificar o despregamento dunha rede de comunicacións. |
A10 A18 A19 A21 A24 A34 A69 A73 A75 A76 A89 A93 A94 A100
|
B11 B12 B13
|
C1 C2 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Conceptos básicos de redes e comunicacións. |
Redes: definición e clasificación. Fundamentos de comunicacións. Fundamentos do modelo OSI da ISO: capas inferiores. Estándar Ethernet. Switches e routers. Protocolos TCP/IP. Direccionamento de redes e subredes. Encapsulado de datos. |
2. Conceptos máis avanzados de telemática.
|
Transmisión de datos. Detección e control de erros. Topoloxía física e lóxica. Conmutación de circuítos e conmutación de paquetes. Codificación e empaquetado. Protocolos. Redundancia, fiabilidade. Parámetros de medida. |
3. Modelos de referencia OSI. |
Descripción do modelo OSI de 5 capas. Niveis físico, de ligazón e de rede. Nivel de transporte e niveis superiores. Internet. Pilas de protocolos. |
4. Red cableada. |
Medios de transmisión. Conectores. Protocolos. Switch, hub, router, modem. Convertidor de protocolos, bridge. Memoria de masa, nodo. Cableado estruturado. |
5. Rede sen fíos. |
Redes Wifi, protocolos 802.11 x. Configuración dunha WiFi. Redes de sensores. PANs: Bluetooth, 802.15.4 WiMAX. |
6. Buses e redes mariños. |
Protocolos punto a punto e multipunto. Null modem, RS232C, RS422. USB. CanBus e variantes. Estándares NMEA. SeaTalk. Redes locais industriais: Profibus. Ethernet industrial. Transmisión pola rede eléctrica (PLCs). TCP/IP. Telefonía IP (VoIP, ToIP). |
7. Interredes mariñas. |
Redes de monitorización e control. Redes de xestión. Interconexión de equipos da ponte de mando. Interconexión de redes no barco. Acceso a internet e redes externas. Conexións de datos por satélite. Normativa: organismos de normalización e principais estándares. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A73 A93 A94 B3 B4 B5 B8 B13 B14 B16 C2 C3 |
30 |
39 |
69 |
Solución de problemas |
A10 A75 A91 B1 B2 B5 B6 B7 B9 B10 B15 B17 B18 C1 C8 C9 |
10 |
16 |
26 |
Prácticas de laboratorio |
A18 A19 A21 A22 A24 A34 A69 A73 A75 A76 A85 A89 A91 A93 A94 A100 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B14 C2 C4 C5 C7 C8 C9 |
10 |
16 |
26 |
Prácticas a través de TIC |
A18 A22 A34 A69 A73 A75 A85 A89 A91 A93 A94 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B14 C2 C3 C7 C8 C9 |
10 |
15 |
25 |
Proba mixta |
A73 A75 A85 A93 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B14 B15 B16 C1 C3 C9 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor desenvolverá os contidos teóricos do curso, baixo un enfoque práctico, relacionando sempre que sexa posible os contidos teóricos con exemplos reais en embarcacions. |
Solución de problemas |
Os alumnos aprenderán a formular e resolver, co uso de ferramentas TIC, exercicios ou traballos representativos formulados polo profesor. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas a desenvolverse: interconexión, cableado e configuración básica de redes de computadores e de dispositivos, mediante a utilización de ferramentas software ou directamente mediante equipos de medida específicos. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas a desenvolverse: simulación do deseño, cableado e configuración básica de redes de computadores e de dispositivos, mediante a utilización de ferramentas software. |
Proba mixta |
Ao final do cuadrimestre realizarase un exame sobre os contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumno en relación á materia teórica exposta nas sesións maxistrais.
Solución de problemas: Atender e resolver as dúbidas do alumno relacionadas cos problemas resoltos en clase.
Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas no laboratorio.
Prácticas a través de TIC: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas a través de TIC.
Atención personalizada: En relación ás clases de teoría e de resolución de problemas, usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada. As titorías poderán ser presenciais ou non presenciais (por Teams).
En relación ás clases prácticas, usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada, sendo tamén posible o uso do correo electrónico. As titorías poderán ser presenciais ou non presenciais (por Teams). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A18 A19 A21 A22 A24 A34 A69 A73 A75 A76 A85 A89 A91 A93 A94 A100 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B14 C2 C4 C5 C7 C8 C9 |
Valorarase o traballo realizado polo alumno en cada unha das sesións.
Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de docencia terán a opción de realizar un exame de prácticas de laboratorio ao finalizar o curso. |
10 |
Proba mixta |
A73 A75 A85 A93 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B14 B15 B16 C1 C3 C9 |
Consistirá en dous exames teóricos e de resolución de problemas sobre os contidos expostos ao longo do curso durante as sesións maxistrais, valorándose a comprensión de devanditos contidos, e a súa aplicación á resolución de problemas. |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A18 A22 A34 A69 A73 A75 A85 A89 A91 A93 A94 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B14 C2 C3 C7 C8 C9 |
Valorarase o traballo realizado polo alumno en cada unha das sesións.
Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de docencia terán a opción de realizar un exame de prácticas TIC ou a presentación dun traballo ao finalizar o curso. |
10 |
Solución de problemas |
A10 A75 A91 B1 B2 B5 B6 B7 B9 B10 B15 B17 B18 C1 C8 C9 |
Consistirá na avaliación de resolución de problemas a través dun conxunto de tests. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A proba mixta e os tests de resolución de problemas constitúen o 80%
da nota. A avaliación das prácticas de laboratorio e a través de TIC
constitúen o 20% restante. Descrición da avaliación e distribución de puntos. PRIMEIRA OPORTUNIDADE A) PROBA MIXTA:
Consistirá en dous parciais de 6 puntos (máximo) cada un. Para aprobar a
materia deberá obterse un mínimo de 3 puntos en cada un. Unha vez
obtidos, a nota da proba mixta será a media das notas de ambos os
parciais. En caso de non aprobarse algún dos parciais, terase a oportunidade do exame final (1ra oportunidade) para aprobalos. B) RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS: Consistirá nun conxunto de tests cunha valoración máxima conxunta de 2 puntos, cun mínimo de 1 para aprobar a materia.
En caso de non aprobarse os tests, o alumno dispoñerá dun exame de
resolución de problemas na mesma data e horario que o do exame final
(ver apartado A). Deberá aprobarse devandito exame para aprobar a
materia. C) PRÁCTICAS DE LABORATORIO/TIC: Consistirá nun
conxunto de tarefas de laboratorio e simulación por computador (TIC) de
valoración conxunta máxima de 2 puntos, cun mínimo de 1 para aprobar a
materia. Ao iniciarse cada práctica, o alumno deberá aprobar un test
previo. Se se suspende devandito test, a nota da correspondente práctica
reducirase á metade. En caso de non aprobarse as tarefas, o
alumno dispoñerá dun exame de laboratorio na mesma data e horario que o
do exame final (ver apartado A). Deberá aprobarse devandito exame para
aprobar a materia. NOTA FINAL: se se aproban as tres partes
(A, B e C), a nota final será a suma delas. En caso de suspender, a nota
final será a metade da devandita suma. Traballo adicional (opcional): o alumno que aprobase a materia
terá a opción de presentar voluntariamente un traballo escrito cuxo
contido e extensión (non maior a 20 páxinas DINA4, espacio interlineal
simple, fonte tipo New Roman tamaño 10 ou similar, con marxes de 2 cm a
cada lado do folio) será determinados polo profesor de teoría. A nota
deste traballo (1 punto como máximo) agregarase á NOTA FINAL indicada
anteriormente (recortándose se se excede o máximo de 10 puntos). Detección de plaxios
ou copia de traballos: a realización fraudulenta das probas ou
actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de
suspenso '0' na oportunidade correspondente da materia, invalidando así
calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de
cara ás convocatorias segunda e adiantada. SEGUNDA OPORTUNIDADE Para
a segunda oportunidade o alumno poderá realizar unha proba mixta
similar en contido e dificultade á da primeira oportunidade, debéndose
aprobar ambas as partes. A nota obtida na devandita proba mixta sumarase
ás notas de prácticas de laboratorio, de TIC e de solución de problemas
obtidas na primeira oportunidade. En caso de non aprobar a resolución
de problemas ou as prácticas, o alumno dispoñerá dos correspondentes
exames, dentro do horario correspondente á proba mixta. Para o cálculo
da nota total seguirase o mesmo criterio que para a primeira
oportunidade. O alumnado matriculado a tempo parcial ou que teña
concedida dispénsaa académica de exención de asistencia, segundo
establece a Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos
estudantes de grao na UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017),
realizará as mesmas probas de avaliación que o alumnado matriculado a
tempo completo. Terá a opción de realizar un exame de prácticas de
laboratorio/TIC en cada oportunidade. Os criterios de avaliación
contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollidos no Sistema de
Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a
avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kurose J. F., Ross W. K. (2021). Computer Networking. A Top-Down Approach. Pearson
Lees G. D. (2014). Handbook for Marine Radio Communication. Routledge
Thompson L. M. (2008). Industrial data communications. ISA
Strauss C. (2003). Practical electrical network automation and communication systems. Elsevier
Reynders D., Mackay S., Wright E. (2005). Practical industrial data communications: best practice techniques,. Elsevier
Mackay S., Wright E., Reynders D (2004). Practical industrial data networks: design, installation and troubleshooting. Elsevier
Reynders D., Wright E. (2003). Practical TCP/IP and Ethernet networking,. Elsevier |
A fonte de información principal estará constituída polos apuntamentos da materia, achegados polo profesorado. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Física II/631G03008 | Informática/631G03004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G03058 | Sistemas Electrónicos de Comunicacións e Axuda á Navegación/631G03050 |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02562 |
|
|