Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Electrohidráulica e Electropneumática Código 631G03056
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Arias Fernández, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.arias@udc.es
Profesorado
Arias Fernández, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.arias@udc.es
Web http://https://estudos.udc.es/es/subject/631G03V01/631G03056/2024
Descrición xeral Preténdese que o estudante adquira os coñecementos teóricos e prácticos necesarios, ademais de suficentes, conducentes á obtención do título académico que persegue; e no exercicio da súa profesión, poda resolver cantas cuestións se lle presenten no campo da hidráulica e a neumática.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Obter o coñecemento teórico e práctico do funcionamento e da aplicación dos distintos elementos hidráulicos e neumáticos en sistemas industriais. A2
A3
A6
A9
A73
A74
A79
A81
A86
B2
B3
B5
B7
B13
B15
B16
Cálculo, dimensionamiento y selección de los elementos hidráulicos y neumáticos. A2
A3
A81
A82
A89
A90
A93
A94
B15
B16
C3
Desenvolvemento e interpretación analítica de esquemas e planos. A3
A9
A79
A82
B13
B15
B16
Capacidad de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividad, razonamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo das instalacións industriais. A18
A19
A25
A87
A91
B12
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución 1. Introdución 1.1 Breve reseña histórica
1.2 Principios básicos
1.3 Instalacións hidráulicas
1.4 Consideracións
1.5 Aplicacións
1.6 Comparación entre Neumática e Hidráulica
1.7 Comparativa entre Sistemas Neumático/Hidráulico e Eléctrico/Electrónico
2. Simboloxía: Consideracións xerais 2. Simboloxía: Consideracións xerais 2.1 Introdución
2.2 Válvulas direccionais
2.3 Bombas e compresores
2.4 Conexións
2.5 Accionamentos
2.6 Instrumentos de medición e mantemento
2.7 Mecanismos (actuadores)
3. Realización dunha instalación hidráulica e/ou neumática sinxela 3.1 Exemplo dunha instalación sinxela
4. Fluídos hidráulicos 4.1 Introdución
4.2 Obxetivos
4.3 Tipos de fluídos hidráulicos
4.4 Esixencias dos fluídos hidráulicos
4.5 Fluídos hidráulicos de uso corrente
4.6 Selección de componentes hidráulicos
5. Bombas hidráulicas 5.1 Introdución
5.2 Principios constructivos
5.3 Execucións de bombas hidráulicas
6. Morotes hidráulicos 6.1 Introdución
6.2 Principios constructivos
7. Cilindros hidráulicos 7.1 Introdución
7.2 Cilindros de simple efecto
7.3 Cilindros de doble efecto
7.4 Formas especiais de cilindros de simple e doble efecto
7.5 Principios constructivos
8. Accionamentos oscilantes 8. Accionamentos oscilantes 8.1 Introdución
8.2 Principios constructivos
9. Circuitos 9.1 Métodos resolutivos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A6 A9 A25 B3 B5 B7 B12 B13 C7 25 0 25
Proba obxectiva A2 A6 A9 A18 A19 B7 B12 4 0 4
Prácticas de laboratorio A2 A9 A89 A90 A91 17.5 0 17.5
Sesión maxistral A2 A3 A6 A9 A18 A19 A25 A73 A74 A79 A81 A82 A86 A87 A89 A90 A91 A93 A94 B2 B3 B5 B7 B12 B13 B15 B16 C3 C7 60 0 60
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución
Proba obxectiva Xunto coa sesión maxistral, constitúe a docencia expositiva. Trátase de contextualizar os coñecementos da materia de xeito particularizado a casos de interés. Poderán ser a base orientativa dos traballos tutelados.
Prácticas de laboratorio Realización de esquemas reais.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
Sesións adicionais se é necesario ou baixo demanda do alumnado, para a resolución de dúbidas e apoio nos traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Solución de problemas A6 A9 A25 B3 B5 B7 B12 B13 C7 Exame da resolución de problemas relacionados coa materia. Será elixido polo profesor en función do progreso do grupo. 10
Proba obxectiva A2 A6 A9 A18 A19 B7 B12 Proba obxectiva A2 A3 A6 A9 A73 A74 A79 A81 A82 A86 A87 A89 A90 A93 A94 A99 B2 B3 B5 B7 B13 B15 B16 C3 C7 A proba obxectiva pode abordar todos os coñecementos adquiridos durante o curso.
Como proba final en cada unha das oportunidades, a súa data e lugar é fixada pola Xunta de Facultade antes da finalización da matrícula do alumnado.
Ademais, poderán realizarse probas parciais a criterio do profesor, que son partes liberadoras da materia.
O alumnado terá coñecemento dos contidos obxecto da proba, e das súas condicións de realización antes da súa celebración. 80
80
Prácticas de laboratorio A2 A9 A89 A90 A91 As prácticas de laboratorio valoraranse pola asistencia, participación e bo facer dos alumnos nelas. Pode ser necesario un informe escrito sobre o seu desenvolvemento e resultados. 10
 
Observacións avaliación

Á hora de deseñar e realizar a avaliación teranse en conta os criterios de avaliación contemplados nas táboas A-III/1 e La-III/2 do Código STCW e as súas modificacións relacionadas con esta materia. Se está chegando

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia, segundo o establecido na “NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DE ESTUDIANTES DE GRAO UNIVERSITARIO E MÁSTER NA UDC (Arts. 2.3; 3 .b). ; 4.3 e 7.5) (05/04/2017): Os criterios de avaliación deste alumnado son os mesmos que para os estudantes a tempo completo.

Na segunda oportunidades, a avaliación realizarase seguindo o mesmo procedemento que na primeira oportunidade. Os mesmos criterios aplicaranse na convocatoria anticipada.

No caso de non poder acudir ao laboratorio, e sempre que se dispoña dos medios para facelo posible, as prácticas obrigatorias poderán realizarse sen acudir ao centro mediante un programa informático que dispoña de licenza da UDC ou estea de libre distribución. .

A comisión de fraude académica suporá a aplicación das sancións disciplinarias establecidas no artigo 11 do Regulamento disciplinario do alumnado da UDC. 


Fontes de información
Bibliografía básica W. Deppert; Stoll, K. (1996). Aplicaciones de la neumática. .
Paloma Batanero, Eduardo Martínez (2005). Hidráulica. Madrid
Serrano Nicolás, Antonio (1996). Neumática. Madrid
Serrano Nicolás, Antonio (2002). Oleohidráulica. Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Mecánica de Fluídos/631G03017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Física I/631G03003

Materias que continúan o temario
Física II/631G03008

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías