Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A19 |
CE19 - Supervisar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar. |
A22 |
CE22 - Facer funcionar os computadores e redes informáticas a bordo dos buques. |
A23 |
CE23 - Manter e reparar os sistemas de control automático da maquina propulsora principal e das maquinas auxiliares. |
A24 |
CE24 - Manter e reparar o equipo náutico da ponte e os sistemas de comunicación do buque. |
A86 |
CE86 - Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueros, LPG, LNG, petroleiros, cementeros, Ro- Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc. |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
B5 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
B7 |
CG02 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B9 |
CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B13 |
CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B15 |
CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
B16 |
CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C9 |
CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os sistemas embebidos baseados en microcontroladores e ser capaz de programar algoritmos sinxelos en microcontroladores.
|
A19 A22 A23 A24 A86
|
B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16
|
C3 C9
|
Comprender como se integran os diferentes recursos nos sistemas de adquisición de datos. e coñecer as características e aplicacións prácticas dos distintos tipos de sensores e transdutores. |
A19 A22 A23 A24 A86
|
B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16
|
C3 C9
|
Coñecer os buses de comunicacións máis usuáis na instrumentación e as aplicacións e cómo se integran os sensores e actuadores cos microcontroladores. |
A19 A22 A23 A24 A86
|
B5 B7 B9 B13 B15 B16
|
C3 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Microcontroladores |
1.1 Hardware de microcontroladores
1.2 Programación de microcontroladores
1.3 Aplicacións dixitais con microcontroladores
1.4 Buses de comunicaciones de microcontroladores
|
2. Adquisición de datos |
2.1 Conversión A/D e D/A
2.2 Sistemas de adquisición de datos SAD
2.3 Sensores e actuadores
2.4 Circuitos electrónicos de acondicionamento para sensores e actuadores
2.5 Aplicacións de sistemas electrónicos de medida e control
|
Prácticas de laboratorio |
Aplicacións de microcontroladores
Sensores e Transdutores
Actuadores |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A19 A22 A23 A24 A86 B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16 C3 C9 |
30 |
30 |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A19 A22 A23 A24 A86 B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16 C3 C9 |
10 |
20 |
30 |
Prácticas a través de TIC |
A19 A22 A23 A24 A86 B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16 C3 C9 |
5 |
15 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Usaránse métodos expositivos xeralmente en forma de lección maxistral con contidos maiormente teóricos, ca finalidade de transmitir coñecimentos e facilitar a aprendizaxe. Usaránse os recursos habituaís presenciaís (pizarra, proxector, apuntes, etc.) e/ou telemáticos (Teams, Moodle, etc.) e se expondrán as líñas e aspectos básicos do tema. O alumno deberá dedicar un tempo adicional para preparar e revisar por conta propia os materiaís obxetos da clase. |
Prácticas de laboratorio |
Os alumnos desenvolverán prácticas de laboratorio para a aprendizaxe do manexo de microcontroladores e a utilización de sensores e transdutores.
O alumnado poderá desenvolver estas prácticas tanto de modo presencial no laboratorio como de forma autónoma desde o seu domicilio. Se lle proporcionará un kit cos compoñentes electrónicos necesarios para o desenvolvemento das mesmas.
|
Prácticas a través de TIC |
Consistirán en traballos prácticos sobre aplicacións sinxelas dos temas teóricos que se van vendo durante o curso. Estos traballos terán que ser entregados nun prazo limitado de tempo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Prácticas a través de TIC |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Proba práctica: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación á proba práctica proposta.
Prácticas: Atender e resolver dúbidas dos alumnos en relación ás prácticas propostas ou realizadas.
En tódolos casos usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada, correo electrónico, ou a través dos espacios de comunicación de Moodle ou Teams.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A19 A22 A23 A24 A86 B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16 C3 C9 |
A avaliación se fará mediante o seguimento da entrega e defensa das prácticas e/ou a realización dunha proba obxetiva sobre as mesmas. |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A19 A22 A23 A24 A86 B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16 C3 C9 |
A avaliación se fará mediante o seguimento da entrega e defensa dos traballos prácticos e/ou a realización dunha proba obxetiva sobre os mesmos. |
40 |
|
Observacións avaliación |
A materia apróbase obtendo polo menos o 50% da cualificación. Na segunda oportunidade poderanse avaliar de novo as prácticas de laboratorio. O alumnado matriculado a tempo parcial e con dispensa académica de exención de asistencia: non se esixirá a asistencia ás prácticas e faranse flexibles as datas de entrega e defensa das prácticas. Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/6 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Margolis, Michael (2012). Arduino Cookbook. O'Really media
Mazo Quintás, Manuel (1991). Conversión de datos. Universidad de Alcalá (Madrid)
Fraile Mora, Jesús (2012). Instrumentación aplicada a la Ingeniería. Garceta
Alciatore, David G. (2007). Introducción a la Mecatrónica y los sitemas de medición. McGraw Hill
Pallás Areny, Ramón (2003). Sensores y acondicionadores de señal. Marcombo |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Electrónica Analóxica/631G03031 | Electrónica Dixital/631G03032 | Electrónica de Potencia/631G03035 | Electrónica e Sistemas de Control/631G03016 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Fundamentos de Programación/631G03057 |
|
Materias que continúan o temario |
Prácticas Externas ETO/631G03054 | Prácticas Externas en Buque/631G03044 |
|
|