Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos Código 631G03058
Titulación
Grao en Máquinas Navais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Lamas Seco, Jose Juan
Correo electrónico
jose.juan.lamas.seco@udc.es
Profesorado
Lamas Seco, Jose Juan
Correo electrónico
jose.juan.lamas.seco@udc.es
Web http://https://estudos.udc.es/gl/subject/631G03V01/631G03058/2024
Descrición xeral Microcontroladores. Adquisición de datos. Sensores e actuadores. Aplicacións. Buses de comunicacións.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A19 CE19 - Supervisar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar.
A22 CE22 - Facer funcionar os computadores e redes informáticas a bordo dos buques.
A23 CE23 - Manter e reparar os sistemas de control automático da maquina propulsora principal e das maquinas auxiliares.
A24 CE24 - Manter e reparar o equipo náutico da ponte e os sistemas de comunicación do buque.
A86 CE86 - Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueros, LPG, LNG, petroleiros, cementeros, Ro- Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc.
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
B5 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
B7 CG02 - Resolver problemas de forma efectiva.
B9 CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B13 CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B15 CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
B16 CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C9 CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os sistemas embebidos baseados en microcontroladores e ser capaz de programar algoritmos sinxelos en microcontroladores. A19
A22
A23
A24
A86
B2
B5
B7
B9
B13
B15
B16
C3
C9
Comprender como se integran os diferentes recursos nos sistemas de adquisición de datos. e coñecer as características e aplicacións prácticas dos distintos tipos de sensores e transdutores. A19
A22
A23
A24
A86
B2
B5
B7
B9
B13
B15
B16
C3
C9
Coñecer os buses de comunicacións máis usuáis na instrumentación e as aplicacións e cómo se integran os sensores e actuadores cos microcontroladores. A19
A22
A23
A24
A86
B5
B7
B9
B13
B15
B16
C3
C9

Contidos
Temas Subtemas
1. Microcontroladores 1.1 Hardware de microcontroladores
1.2 Programación de microcontroladores
1.3 Aplicacións dixitais con microcontroladores
1.4 Buses de comunicaciones de microcontroladores
2. Adquisición de datos 2.1 Conversión A/D e D/A
2.2 Sistemas de adquisición de datos SAD
2.3 Sensores e actuadores
2.4 Circuitos electrónicos de acondicionamento para sensores e actuadores
2.5 Aplicacións de sistemas electrónicos de medida e control
Prácticas de laboratorio Aplicacións de microcontroladores
Sensores e Transdutores
Actuadores

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A19 A22 A23 A24 A86 B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16 C3 C9 30 30 60
Prácticas de laboratorio A19 A22 A23 A24 A86 B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16 C3 C9 10 20 30
Prácticas a través de TIC A19 A22 A23 A24 A86 B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16 C3 C9 5 15 20
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Usaránse métodos expositivos xeralmente en forma de lección maxistral con contidos maiormente teóricos, ca finalidade de transmitir coñecimentos e facilitar a aprendizaxe. Usaránse os recursos habituaís presenciaís (pizarra, proxector, apuntes, etc.) e/ou telemáticos (Teams, Moodle, etc.) e se expondrán as líñas e aspectos básicos do tema. O alumno deberá dedicar un tempo adicional para preparar e revisar por conta propia os materiaís obxetos da clase.
Prácticas de laboratorio Os alumnos desenvolverán prácticas de laboratorio para a aprendizaxe do manexo de microcontroladores e a utilización de sensores e transdutores.
O alumnado poderá desenvolver estas prácticas tanto de modo presencial no laboratorio como de forma autónoma desde o seu domicilio. Se lle proporcionará un kit cos compoñentes electrónicos necesarios para o desenvolvemento das mesmas.
Prácticas a través de TIC Consistirán en traballos prácticos sobre aplicacións sinxelas dos temas teóricos que se van vendo durante o curso. Estos traballos terán que ser entregados nun prazo limitado de tempo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Descrición
Proba práctica: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación á proba práctica proposta.

Prácticas: Atender e resolver dúbidas dos alumnos en relación ás prácticas propostas ou realizadas.

En tódolos casos usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada, correo electrónico, ou a través dos espacios de comunicación de Moodle ou Teams.


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A19 A22 A23 A24 A86 B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16 C3 C9 A avaliación se fará mediante o seguimento da entrega e defensa das prácticas e/ou a realización dunha proba obxetiva sobre as mesmas. 60
Prácticas a través de TIC A19 A22 A23 A24 A86 B2 B5 B7 B9 B13 B15 B16 C3 C9 A avaliación se fará mediante o seguimento da entrega e defensa dos traballos prácticos e/ou a realización dunha proba obxetiva sobre os mesmos. 40
 
Observacións avaliación

A materia apróbase obtendo polo menos o 50% da cualificación.

Na segunda oportunidade poderanse avaliar de novo as prácticas de laboratorio.

O alumnado matriculado a tempo parcial e con dispensa académica de exención de asistencia: non se esixirá a asistencia ás prácticas e faranse flexibles as datas de entrega e defensa das prácticas.

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/6 do Código STCW, e recollido no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica Margolis, Michael (2012). Arduino Cookbook. O'Really media
Mazo Quintás, Manuel (1991). Conversión de datos. Universidad de Alcalá (Madrid)
Fraile Mora, Jesús (2012). Instrumentación aplicada a la Ingeniería. Garceta
Alciatore, David G. (2007). Introducción a la Mecatrónica y los sitemas de medición. McGraw Hill
Pallás Areny, Ramón (2003). Sensores y acondicionadores de señal. Marcombo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Electrónica Analóxica/631G03031
Electrónica Dixital/631G03032
Electrónica de Potencia/631G03035
Electrónica e Sistemas de Control/631G03016

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Fundamentos de Programación/631G03057

Materias que continúan o temario
Prácticas Externas ETO/631G03054
Prácticas Externas en Buque/631G03044

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías