Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Física Código 632G01003
Titulación
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Garcia Fernandez, M. Del Carmen
Correo electrónico
c.garciaf@udc.es
Profesorado
Garcia Fernandez, M. Del Carmen
Correo electrónico
c.garciaf@udc.es
Web
Descrición xeral Proporcionar ao alumno os coñecementos fundamentais da Física Básica que lle permitirán afrontar materias de cursos superiores, así como resolvelos problemas físicos básicos da Enxeñaría Civil.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A3 Comprensión y dominio de los conceptos básicos sobre las leyes generales de la mecánica, termodinámica, campos y ondas y electromagnetismo y su aplicación para la resolución de problemas propios de la ingeniería.
A13 Conocimiento de la relación entre la estructura de los materiales y las propiedades mecánicas que de ella se derivan.
A14 Capacidad para analizar y comprender cómo las características de las estructuras influyen en su comportamiento.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva.
B8 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B9 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Trabajar de forma colaborativa.
B12 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B13 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
B16 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
B18 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
B19 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
B20 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
C3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías
C10 Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas.
C11 Claridad en la formulación de hipótesis.
C12 Capacidad de abstracción.
C13 Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado.
C14 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información.
C16 Habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
C17 Capacidad para aumentar la calidad en el diseño gráfico de las presentaciones de trabajos.
C18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica
C19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer, aplicar e reducir sistemas de vectores esvarantes segundo os diferentes casos posibles. A3
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Comprender e traballar intuitiva, xeométrica e formalmente coas nocións de límite, derivada e integral tanto nunha como en varias variables incluíndo o emprego dos operadores de derivación vectorial e as integrais de liña, de superficie e de volume. A3
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Coñecer e asimilar o desenvolvemento dun informe científico-técnico a partir dun datos tomados nun laboratorio (real ou virtual) A3
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Resolver e analizar ecuacións diferenciais ordinarias e algunhas ecuacións sinxelas en derivadas parciais. A3
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Coñecer intuitiva e formalmente os principios da teoría de campos escalares e vectoriais. A3
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Coñecer e aplicar os conceptos da mecánica do punto material dende un punto de vista cinemático e dinamico. A3
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Coñecer e utilizar os fundamentos básicos de ondas. A3
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Coñecer e usar as distintas unidades usadas nos "sistemas de unidades" máis habituais na enxeñaría, e na ciencia en xeral. A3
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Utilizar os recursos bibliográficos e web dispoñibles relativos ao temario da materia. A3
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Dispoñer dunha base de coñecemento sobre electricidade e magnetismo que permita resolver problemas básicos. A3
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Contidos
Temas Subtemas
I.CÁLCULO VECTORIAL I.1 VECTORES
I.2 SISTEMA DE REPRESANTACIÓN DE VECTORES
I.3 OPERACIÓNS CON VECTORES
I.4 FUNCIÓNS VECTORIAIS
II.SISTEMAS DE VECTORES ESVARANTES II.1 CONCEPTOS
II.2 EQUIVALENCIA. REDUCIÓN
III.MECÁNICA DA PARTÍCULA III.1 CINEMÁTICA DO PUNTO
III.2 DINÁMICA DO PUNTO
III.3 ENERXÍAS
III.5 ROZAMENTO
III.6 MOMENTOS
III.7 CHOQUES
III.8 INTRODUCIÓN AOS MOVEMENTOS RELATIVOS
IV.ELECTROMAGNETISMO IV.1 CONCEPTOS PREVIOS
IV.2 ELESTROSTÁTICA
IV.3 MAGNETISMO
IV.4 ELECTROMAGNETISMO
V.ONDAS V.1 DESCRICIÓN
V.2 ONDA NON AMORTECIDA
V.3 PROPAGACIÓN, REFLEXIÓN E REFRACIÓN
V.4 SUPERPOSICIÓN DE ONDAS
V.5 EFECTO DOPPLER-FIZEAU
V.6 EXEMPLO: O SON

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A3 A13 A14 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B13 B16 B6 B8 B18 B19 B20 B7 C3 C10 C11 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19 0 2 2
Sesión maxistral A3 A13 A14 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B13 B16 B6 B8 B18 B19 B20 B7 C3 C10 C11 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19 26 34 60
Solución de problemas A3 A13 A14 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B13 B16 B6 B8 B18 B19 B20 B7 C3 C10 C11 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19 26 48 74
Prácticas de laboratorio A3 A13 A14 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B13 B16 B6 B8 B18 B19 B20 B7 C3 C10 C11 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19 5 1 6
Proba mixta A3 A13 A14 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B13 B16 B6 B8 B18 B19 B20 B7 C3 C10 C11 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19 4 0 4
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Posibilidade da realización de Practicas Virtuais sobre algúns dos coñecementos adquiridos na materia, podense realizar nos ordenadores do Laboratorio de Física, na aula de informática de Escola ou ben nos ordenadores particulares do propio alumno.
Poden implicar a realización dun informe final.
Sesión maxistral Clases cos fundamentos teóricos da materia cimentados con exemplos prácticos consecuentes.
Solución de problemas Resolución dos problemas propostos nos boletíns de cada tema da materia.
Pódense pedir voluntariamente exercicios para entregar.
Prácticas de laboratorio Prácticas de Laboratorio sobre algúns dos coñecementos básicos na materia nos bancos de probas do Laboratorio de Física.
As prácticas son voluntarias: unha delas terá un 5% do peso na nota final e o resto (máximo 2) suporán un 10% extra na nota final.
Poden implicar a realización dun informe final.
Proba mixta Dúas probas parciais da materia dos contidos teórico-prácticos de todo cuatrimestre.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Sesión maxistral
Descrición
Soporte as clases teórico-prácticas para a correcta comprensión por parte do alumno dos conceptos adquiridos.
As titorías terán lugar ben no despacho do profesor, no laboratorio ou a través do correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba mixta A3 A13 A14 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B13 B16 B6 B8 B18 B19 B20 B7 C3 C10 C11 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19 Probas parciais (ou final) da materia 95
Prácticas de laboratorio A3 A13 A14 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B13 B16 B6 B8 B18 B19 B20 B7 C3 C10 C11 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19 Realización / Informe sobre as prácticas realizadas no Laboratorio. 5
 
Observacións avaliación
<p>Para más información sobre como calcular a nota definitiva da materia, consultar a web do campus virtual de la UDC <a href="https://campusvirtual.udc.es/moodle/">(https://campusvirtual.udc.es/moodle/</a>)</p>

Fontes de información
Bibliografía básica R. A. Serway (). Física. Nueva Editorial Americana
M. Alonso, E. J . Finn (). Física (2 tomos). Addison-Wesley Interamericano
J. Rossel (). Física General. Alfa Centauro
S. Burbano de Ercilla, E. Burbano García, C. Gracia Muñoz (). Física General. Mira Editores
J. M. De Juana (). Fisica General (2 tomos). Prentice-Hall
P.A. Tipler (). Física para la ciencia y la tecnología (2 tomos). Reverte
F. P. Beer, E. R. Johnston Jr. (). Mecánica Vectorial para Ingenieros (2 tomos). McGraw Hill

Bibliografía complementaria R. K. Wangsness (). Campos Electromagnéticos . Ed. Limusa
A. Durá, J. Vera (). Fundamentos Físicos de las Construcciones Arquitectónicas. Volumen I: Vectores Deslizantes, Geometría de Masas y Estática . Universidad de Alicante
M. Vázquez, E. López (). Mecánica para Ingenieros. Ed. Noela


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Álxebra/632G01001
Cálculo/632G01002

Materias que continúan o temario
Ampliación de física/632G01009
Enxeñaría enerxética/632G01013
Obras Marítimas e Portuarias/632G01059

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías