Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para analizar e comprender como as características das estruturas inflúen no seu comportamento. |
A3 A13 A14 A15 A16
|
|
|
Coñecemento dos fundamentos do comportamento das estruturas e capacidade para concebir, proxectar, construír e manter estruturas. |
A3 A13 A14 A15 A16
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B16 B18 B19 B20
|
C3 C10 C11 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19
|
Capacidade para manexar a descripción do movemento, as deformacións e as tensións. |
A3 A13 A14 A15 A16
|
|
|
Capacidade para desenvolver e comprender modelos de comportamento de materiais. |
A3 A13 A14 A15 A16
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á análise de estruturas. |
Conceptos fundamentais. Estruturas de barras. O modelo estrutural. A análise estrutural. |
2. Reaccións e esforzos internos en estruturas isostáticas. |
Ecuacións de equilibrio estático dunha estrutura. Estruturas isostáticas e hiperestáticas. Reaccións en estruturas isostáticas. Concepto de esforzos internos. Ecuacións de equilibrio da rebanada elemental. Obtención de esforzos internos en estruturas isostáticas. |
3. Relacións de equilibrio tensional nos sólidos elásticos. |
Tensor de tensións nun punto. Ecuacións de equilibrio. Tensións e direccións principais. Círculo de Mohr. Estado límite en réxime elástico. |
4. Relacións entre movementos e deformacións. |
Tensor de deformacións. Direccións principais de deformación. Condicións de compatibilidade. |
5. Relacións entre tensións e deformacións. |
Modelos de comportamento dos materiais. Ecuacións constitutivas. Módulo de elasticidade transversal. Superposición de estados tensionais. Deformacións e tensións por variacións térmicas. Enerxía de deformación. |
6. Elementos barra solicitados a esforzo axil e flexión. |
Tensións e deformacións en seccións solicitadas a esforzo axil e flexión. Enerxía de deformación. Núcleo central. |
7. Elementos barra solicitados a torsión uniforme. |
Tensións e deformacións en torsión uniforme. Seccións circulares. Seccións macizas. Seccións abertas de parede delgada con forma arbitraria. Seccións pechadas. Seccións sen alabeo. Enerxía de deformación. |
8. Elementos barra solicitados a esforzo cortante. |
Tensións tanxenciais producidas por esforzo cortante. Seccións abertas de parede delgada. Seccións pechadas. Enerxía de deformación. |
9. Cálculo de movementos en estruturas de barras. |
Integración da ecuación diferencial asociada á deformación. Integración de deformacións. Fórmulas de Bresse. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A13 A14 A15 A16 |
24 |
36 |
60 |
Solución de problemas |
A3 A13 A14 A15 A16 B18 B13 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B3 B2 B1 C3 C10 C11 C12 C17 C18 C19 |
29 |
43.5 |
72.5 |
Proba práctica |
A13 A14 A16 B6 B8 B20 C3 C19 |
4 |
6 |
10 |
Proba oral |
A3 A13 A14 B1 B2 B3 B12 B8 C10 C11 C12 C16 |
1.5 |
0 |
1.5 |
Proba obxectiva |
A14 A15 A16 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B13 B16 B6 B8 B18 B19 B20 B7 C3 C10 C11 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos conceptuais dos diversos temas. |
Solución de problemas |
Resolución das prácticas dos diferentes temas plantexados polos profesores. A resolución de problemas realizarase na aula e con participación dos estudantes. |
Proba práctica |
Esta proba consiste na resolución de problemas prácticos que lle serán entregados aos estudantes ao longo do curso. Entre elas poderá haber:
1) dos prácticas de aplicación de aspectos teórico-prácticos relativos a materia impartida.
2) unha ou dos prácticas ensaiando algún componente estructural. |
Proba oral |
Entrevistas individuais ao alumnado (unha ou dúas ao longo do cuadrimestre) dunha duración aproximada de 10 minutos nas que o alumnado responde a preguntas básicas da materia xa impartida. |
Proba obxectiva |
Realización dos exames da materia nas datas establecidas ao efecto pola comisión docente da Escola. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba práctica |
Proba oral |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Sesión maxistral:
Os alumnos deberán preguntar en titoría individual aqueles aspectos derenrolados nas sesións maxistrais que non foron suficientemente comprendidos e interiorizados.
Solución de problemas:
Igualmente, os alumnos deberán resolver as dúbidas que se lles plantexen antes ou despois de que as prácticas de cada tema sexan resoltas na aula polos profesores da materia. Neste caso os alumnos poden acudir a titoría individualmente ou en grupo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba práctica |
A13 A14 A16 B6 B8 B20 C3 C19 |
O estudante deberá resolver os exercicios prácticos ou teóricos que lle foran asignados polos profesores. Como máximo establecénse 3 tarefas.
Estas probas son optativas e a puntuación máxima será de 20 puntos. Esta nota computará unha vez que o estudante acade una puntuación superior a 40 puntos entre a proba obxectiva e a proba oral. |
20 |
Proba oral |
A3 A13 A14 B1 B2 B3 B12 B8 C10 C11 C12 C16 |
O estudante acudirá a unha ou dúas entrevistas que o profesor establecerá e que lle será comunicada por correo electrónico ou a través da plataforma Campus Virtual da UDC ou longo do curso e responderá as cuestións plantexadas polo profesor de forma oral relacionadas cos temas xa impartidos, ou no caso de que o profesor o especifique, mediante algún gráfico explicativo.
Esta proba ten carácter obrigatorio e o estudante deberá obter unha nota mínima de 3.5 puntos sobre 10 para poder liberar esta parte da avaliación da materia. Se o estudante non acada esta nota mínima deberá reaalizar unha proba oral na data da proba obxectiva ou ben nunha diferente. Aqueles estudantes que non acudan a la entrevista planificada (salvo causa xustificada) non poderán liberar esta parte da materia, tendo que realizar a proba oral junto con a proba obxetiva.
En calquera caso para poder superar a materia deberá obterse unha nota mínima de 3.5 sobre 10 nesta proba.
|
20 |
Proba obxectiva |
A14 A15 A16 B1 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B13 B16 B6 B8 B18 B19 B20 B7 C3 C10 C11 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19 |
O estudante debe responder ás cuestións e resolver os problemas plantexados durante os exames da materia. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia e preciso obter unha calificación mínima de 50 puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hibbeler, R. C. (2012). Análisis Estructural. Pearson Educación
Hernández, S. (1996). Análisis lineal y no lineal de estructuras de barras. Universidade da Coruña
Connor, J.J. (1976). Analysis of Structural Member Systems. The Ronald Press Company
Ortiz, L. (1998). Elasticidad. McGraw-Hill
Gordon, J.E. (2004). Estructuras o por qué las cosas no se caen. Calamar Ediciones
Connor, J.J. & Faralli (2012). Fundamentals of Structural Engineering. Springer
Leet, K.M. & Uang, C.M. (2006). Fundamentos de Análisis Estructural. McGraw-Hill
Denison, E. & Stewart, I. (2012). How to read bridges. Rizzoli
Lumbreras, J.J. (2007). Introducción al cálculo de solicitaciones. Universidad Pública de Navarra
Saez-Benito, J.M. (1983). Las Tensiones Tangenciales en la Flexión. Fondo Editorial de Ingeniería Naval
Pisarenko, G.S., Yákovlev, A.P., Matvéev, V.V. (1979). Manual de Resistencia de Materiales. Mir
Cervera, M. & Blanco, E. (2002). Mecánica de estructuras. Libro 1. Resistencia de materiales. Edicións UPC
Cervera, M. & Blanco, E. (2002). Mecánica de estructuras. Libro 2. Métodos de análisis. Edicións UPC
Hibbeler, R.C. (2011). Mecánica de Materiales. Pearson Educación
Shanley, F.R. (1971). Mecánica de Materiales. McGraw-Hill
Beer, F. et al. (2013). Mecánica de Materiales. McGraw-Hill
Popov, E.P. (2000). Mecánica de sólidos. Pearson Educación
Pytel, A. & Kiusalaas, J. (2010). Mechanics of Materials. Cengage Learning
Volmir, A. (1986). Problemas de Resistencia de Materiales. Mir
Miroliúbov, I. et al. (1975). Problemas de Resistencia de Materiales. Mir
Canet, J.M. (). Problemas de Resistencia de Materiales y Estructuras. ETSICCP, Barcelona
Croxton, P.C.L. & Martin, L.H. (1990). Problemas Resueltos de Estructuras. Bellisco
Torroja, E. (2010). Razón y ser de los tipos estructurales. CSIC
U.D. de Resistencia de Materiales (2008). Resistencia de Materiales. Universidad Politécnica de Madrid
Ortiz, L. (2010). Resistencia de Materiales. McGraw-Hill
Imaz, R. (). Resistencia de Materiales. Open Course Ware - Universidad de Cantabria
(2011). Resistencia de Materiales. Creative Commons - Universidad de Valladolid
Salazar, J.E. (2007). Resistencia de Materiales. Universidad Nacional de Colombia
Stiopin, P.A. (1968). Resistencia de Materiales. Mir
Feodosiev, V.I. (1988). Resistencia de Materiales. Mir
Canet, J.M. (2002). Resistencia de Materiales y Estructuras. Edicións UPC
Ferrer, M. et al. (2002). Resistencia de Materiales. Problemas Resueltos. Edicións UPC
Belyaev, N.M. (1979). Strength of Materials. Mir
Schodek, D. & Bechthold, M. (2008). Structures. Prentice Hall
Timoshenko, S.P. & Young, D.H. (1981). Teoría de las Estructuras. Urmo
Gere, J.M. (2002). Timoshenko. Resistencia de materiales. Paraninfo
Fernández, R. (2006). TutoRES. Curso Tutorial de Resistencia. Universidad Politécnica de Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Física/632G01003 | Ampliación de física/632G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Análise de Estruturas/632G01019 | Análise de Estruturas II/632G01029 |
|
|