Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver a capacidade de analizar criticamente datos numéricos e extraer información deles a través dunha análise puramente descritiva. |
|
B3 B4 B8 B15 B18
|
C8 C10 C15
|
Coñecer a definición formal de probabilidade e a súa aplicación a situacións reais, tanto en modelos discretos como continuos. |
A1
|
B3 B6 B7
|
C12
|
Coñecer os modelos aleatorios máis frecuentemente usados en enxeñaría. |
A1
|
B3 B6 B7
|
C10 C11 C12
|
Coñecer o contexto no que se plantexan os problemas de inferencia paramétrica e as hipóteses de partida que é necesario asumir en cada caso. Aplicar as técnicas elementais de inferencia en diferentes situacións. |
A1
|
B1 B3 B5 B7 B8 B20
|
|
Manexar o software R a un nivel elemental, especialmente no que se refire a consulta de cuantís e probabilidades das diferentes distribucións, produción de gráficos de estatística descritiva, e programación de scripts para a resolución de problemas sinxelos. |
A1 A2
|
B15
|
C3
|
Adquirir conciencia da importancia e a omnipresencia dos fenómenos aleatorios, tanto na titulación como para enfrentarse á toma de decisións en presenza de incertidume dentro do exercicio profesional. |
A1
|
B2 B3 B8 B9 B12
|
C7 C10 C13 C15 C16 C18
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PRELIMINARES |
* Conceptos elementais de combinatoria
* Introdución a R
|
ESTATÍSTICA DESCRITIVA |
* Poboacións e variables.
* Distribucións de frecuencias. Representacións gráficas
* Medidas numéricas descritivas
* Comandos relevantes de R |
PROBABILIDADE |
* Experimento aleatorio. Espazo mostral. Sucesos.
* Definición de probabilidade. Propiedades elementais.
* Sucesos independentes. Probabilidade condicionada.
* Teorema da probabilidade total. Teorema de Bayes
|
VARIABLES ALEATORIAS DISCRETAS |
* Variables aleatorias discretas. Función de probabilidade. Función de distribución acumulada.
* Esperanza e varianza dunha variable discreta.
* Outras características: coeficiente de variación, cuantís, moda...
* Principais distribucións discretas: Bernoulli, binomial, Poisson.
* Comandos relevantes de R |
VARIABLES ALEATORIAS CONTINUAS |
* Variables aleatorias continuas. Función de densidade. Función de distribución acumulada.
* Esperanza e varianza dunha variable continua.
* Outras características: coeficiente de variación, cuantís, moda...
* Principais distribucións continuas: uniforme, exponencial, normal.
* Comandos relevantes de R |
DISTRIBUCIÓNS NA MOSTRAXE |
* Mostras. Simulación.
* Concepto de estatístico. Media e varianza mostrais. Outros estatísticos de uso frecuente.
* Distribución da media mostral. Teorema do Límite Central. Corrección por continuidade.
* Distribucións asociadas á mostraxe: Chi cuadrado de Pearson, t de Student, F de Fisher
* Comandos relevantes de R |
ESTIMACIÓN PUNTUAL E POR INTERVALOS |
* Concepto de inferencia paramétrica.
* Concepto de estimador.
* Método dos momentos.
* Propiedades dos estimadores: estimadores insesgados e consistentes.
* Método de máxima verosimilitude.
* Concepto de intervalo de confianza.
* Intervalos de confianza sobre a media.
* Intervalos de confianza sobre a varianza.
* Comandos relevantes de R
|
CONTRASTES DE HIPÓTESES
|
* Elementos dun contraste: hipóteses, nivel de significación, potencia, nivel p dunha mostra...
* Contrastes de hipóteses sobre a media.
* Contrastes de hipóteses sobre a diferenza de medias.
* Contrastes de hipóteses sobre varianzas e cociente de varianzas.
* Comandos relevantes de R |
INTRODUCIÓN AOS MODELOS LINEAIS |
* Regresión lineal simple
* Análise da varianza unifactorial.
* Comandos relevantes de R. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B1 B2 B8 B18 B20 C7 C11 C12 C18 |
18 |
36 |
54 |
Solución de problemas |
A1 A2 B3 B4 B5 B9 B12 B15 B6 B8 B7 C3 C10 C11 C12 C13 C15 C16 C8 |
23 |
46 |
69 |
Proba de resposta breve |
A1 B8 C10 C12 |
2 |
4 |
6 |
Proba obxectiva |
A1 B3 B8 B7 C10 C11 C12 C15 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento dos temas do programa (explicación dos conceptos teóricos, baseados en numerosos exemplos e problemas tipo). |
Solución de problemas |
Resolución das prácticas que se proporán ao longo do curso. Os enunciados das prácticas publicaranse na páxina web da asignatura con suficiente antelación. Con posterioridade á sesión práctica, publicaranse na páxina web as correspondentes solucións ou orientacións para a resolución dos problemas.
En cada tema unha das prácticas proporase para resolvela en grupos, e recollerase para a súa calificación. Para a resolución das prácticas os/as estudiantes formarán grupos de dous, distintos para cada práctica, ou de un alumno, e ao rematar a clase cada grupo entregará as súas solucións, incluída no seu caso a transcrición do código de R que se usara e os resultados numéricos obtidos.
Na cualificación final das prácticas non entrará a práctica na que o/a estudante obtivera a menor puntuación. |
Proba de resposta breve |
Proba individual tipo test ou de resposta breve, que se entregará, sobre o contido de algúns temas do programa.
Na cualificación final dos tests non entrará o test no que o/a estudante obtivera a menor puntuación. |
Proba obxectiva |
Os exames son de carácter práctico e cobren a totalidade da asignatura. Permítese o uso dun resume ou formulario, de cinco folios manuscritos como máximo, que inclúa os resultados teóricos que o/a estudante estime convenientes. Salvo mención en contra, prohíbese levar ao exame outro tipo de apuntes, libros ou recopilacións de problemas resoltos. Para a realización do exame cada alumno/a disporá dun equipo informático co software R instalado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
A resolución das prácticas farase en grupos, co apoio do software estatístico R, para o que se aproveitarán os medios informáticos do centro. Os profesores estarán en todo momento dispoñibles para atender as dúbidas dos alumnos durante as sesións prácticas.
A asistencia a titorías recoméndase especialmente para os/as estudantes con dedicación a tempo parcial e dispensa de exención de asistencia. As titorías ofrécense de forma presencial ou online, nun horario flexible.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A1 A2 B3 B4 B5 B9 B12 B15 B6 B8 B7 C3 C10 C11 C12 C13 C15 C16 C8 |
A cualificación de cada práctica é común aos dous membros do grupo correspondente.
|
28 |
Proba obxectiva |
A1 B3 B8 B7 C10 C11 C12 C15 |
Exame de carácter práctico. Plantéxanse unha serie de preguntas ou problemas. Salvo mención en contra todas teñen a mesma puntuación asignada. |
60 |
Proba de resposta breve |
A1 B8 C10 C12 |
Proba tipo test ou de resposta breve para avaliar a comprensión dos conceptos do tema correspondente. |
12 |
|
Observacións avaliación |
As porcentaxes de cualificación indicadas máis arriba corresponden a un suposto no que se entregan 3 tests (dos que puntúan os 2 mellores) e 6 prácticas (das que puntúan as 5 mellores). En cada curso concreto a nota promedio de prácticas e tests calcularase como a media de todas as cualificacións obtidas, independentemente de se proveñen dunha práctica ou un test, unha vez excluídas a nota mínima obtida nunha práctica e a nota mínima obtida nun test. Se NPT é a nota promedio de prácticas e tests, nas dúas convocatorias a nota final calcularase como 0.6 x (nota do exame) + 0.4 x (NPT), nos casos nos que a nota do exame sexa maior ou igual a 4, e menor que NPT; noutro caso a nota final será a do exame. É dicir, a nota (sempre conxunta) de prácticas e tests supón un 40% da nota final, pero só se ten en conta se a súa incorporación mellora a a nota do exame e ademais a nota do exame non é inferior a 4 puntos. De acordo con este sistema, o feito de non poder entregar as prácticas ou os tests (por exemplo por dedicación a tempo parcial ou exención de asistencia) non supón ningunha penalización na cualificación final. A realización fraudulenta dunha práctica ou test, unha vez comprobada,
implicará directamente a cualificación de "0" na nota de prácticas e tests. No caso
dos exames, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na
materia na oportunidade correspondente. Seguirase en todo caso o establecido na normativa vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Horton, Pruim, Kaplan (2015). A Student's Guide to R. https://cran.r-project.org/doc/contrib/Horton+Pruim+Kaplan_MOSAIC-StudentGuide.pdf
César Pérez López (2021). Estadística: Problemas resueltos y aplicaciones a través de R. Garceta Editorial
(). http://www.burns-stat.com/documents/tutorials/impatient-r/. Tutorial de R
(). http://www.r-project.org/. Web de R
(). https://campusvirtual.udc.gal/course/view.php?id=15102. Web asignatura en Campus Virtual
F. Fernández Palacín y otros (). Inferencia estadística: Teoría y problemas. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/33882
Cao, R. y otros (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Pirámide
Mendenhall, W.; Beaver, J.; Beaver, B. M. (2010). Introducción a la probabilidad y estadística . Thomson
R Development Core Team (). Introducción a R. https://cran.r-project.org/doc/manuals/r-release/R-intro.html
Alfonso García Pérez (). La interpretación de los datos: una introducción a la estadística aplicada. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/48802
Asín, J. y otros (2002). Probabilidad y estadística en ingeniería: ejercicios resueltos. Prensas Universit. Zaragoza
Delgado de la Torre, R. (2008). Probabilidad y Estadística para ciencias e ingeniería. Delta Publicaciones
Jay L. Devore (). Probabilidad y Estadística para Ingeniería y Ciencias. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/93280
Johnson, R. A. (2012). Probabilidad y Estadística para ingenieros. Pearson
Enmanuel Paradis (). R para principiantes. https://cran.r-project.org/doc/contrib/rdebuts_es.pdf
John Verzani (2002). simpleR. https://cran.r-project.org/doc/contrib/Verzani-SimpleR.pdf
Olarrea Busto, J.; Cordero García, M. (2007). Varios títulos: Colección Problemas Útiles. García Maroto |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Na páxina web da asignatura aparecen diversos materiais de apoio, incluíndo apuntes dos diversos temas, prácticas propostas nos cursos anteriores e exames deste curso e cursos anteriores con solucións. Tamén se publica o calendario de clases teóricas e prácticas, as notificacións de publicación das sucesivas prácticas e calquera outra información relevante sobre o desenvolvemento do curso. |
|