Competencias / Resultados do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A17 |
Conocimientos de geotecnia y mecánica de suelos y de rocas así como su aplicación en el desarrollo de estudios, proyectos, construcciones y explotaciones donde sea necesario efectuar movimientos de tierras, cimentaciones y estructuras de contención. |
A29 |
Capacidad para la construcción de obras geotécnicas. |
B1 |
Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B9 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B13 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
B15 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida. |
B18 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse. |
B19 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C2 |
Comprender la importancia de la innovación en la profesión. |
C5 |
Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible. |
C8 |
Facilidad para la integración en equipos multidisciplinares. |
C10 |
Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas. |
C11 |
Claridad en la formulación de hipótesis. |
C12 |
Capacidad de abstracción. |
C13 |
Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado. |
C18 |
Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica |
C19 |
Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O obxectivo do curso é proporcionar coñecementos fundamentais da mecánica dos solos, introducindo as normas e leis dos cálculos xeotécnicos. Os temas abordados son a base científica para a comprensión da mecánica dos solos e a súa posterior aplicación ao estudo das principais obras xeotécnicas |
A17 A29
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B15 B18 B19
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C2 C5 C8 C10 C11 C12 C13 C18 C19
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. INTRODUCIÓN Á XEOTECNIA. TIPOS E PROPIEDADES XERIAS DOS CHÁNS
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- Introdución
o Funcions do terreno
o Cháns e rochas
- Orixe dos cháns
o Erosión
o Transporte e sedimentación
o Procesos secundarios
- Clasificación de suelos
- Propiedades elementales dos cháns
o Porosidade, índice de ocos, humidade, grado de saturación, peso específico, índice de densidade e ensaios básicos para a sua determinación
- Parámetros de identificación
o Granulometría de cháns (curvas granulométricas, coeficientes de uniformidad e curvatura o graduación, ensaios por tamizado y sedimentación)
o Límites de Atterberg (límites líquido, plástico e de retracción, índice de plasticidade, carta de Casagrande, índice de fluidez, índice de consistencia e actividade)
o Sistema de Clasificación Unificada de Suelos (U.S.C.S)
- Ensaios químicos de identificación (materia orgánica, sulfatos e sales solubles, carbonatos
- Propiedades físico-químicas das arxilas
o Principais minerais arxilosos
o Susceptibilidade. Tixotropía
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TEMA 2. AUGA NO TERREO
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- Estados do auga
- O auga en repouso
o Capa freática
o Tensión superficial, capilaridade, ascensión da auga en tubos capilares, ascensión capilar do auga nos cháns
- O auga en movemento
o Potencial hidráulico
o Leyes de filtración (ley de Darcy) e permeabilidade
o Determinación do coeficiente de permeabilidade en laboratorio (permeámetros)
o Isotropía e anisotropía
- Análise da filtración
o Ecuación diferencial de distribución de potenciais. Resolución numérica
o Resolución gráfica
o Método de Casagrande para superficie libre en presas de materiais soltos
o Medios anisótropos
o Efectos da filtración (sifonamiento, tubificación e dispersión)
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TEMA 3. ESTADOS TENSIONAIS DO TERREO
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- Definición do estado tensional
o Sistema trifase
o Principio de presión efectiva
- Elasticidade. Ley de Hooke
o Círculo de Mohr de tensions. Tensions e direccións principais
- Tensions xeostáticas
o Coeficiente do empuxe ao repouso. Fórmula de Jaky
- Criterios de rotura
o Criterio de rotura de Mohr-Coulomb
- Relacións tensión-deformación |
TEMA 4. COMPORTAMENTO MECÁNICO EN COMPRESIÓN CONFINADA
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- Edómetro
- Arxilas normalmente consolidadas e sobreconsolidadas
- Correción de alteración das mostras en ensaio edométrico. Correción de Schmertmann
- Ecuación diferencial da consolidación unidimensional. Solución numérica e gráfica
- Asientos mediante ensaios edométricos
- Método de Casagrande e método de Taylor para determinación do coeficiente de consolidación
- Consolidación secundaria
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TEMA 5. COMPORTAMENTO EN PROCESOS DE CORTE
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- Criterio de rotura de Mohr-Coulomb
- Ensaio de corte directo
- Ensaio en aparato triaxial
- Ensaio de compresión simple
- Outros ensaios
- Representación de trayectoria de tensions. Parámetros Lambe e Roscoe
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TEMA 6. O CHAN COMO MEDIO ELÁSTICO
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- Semiespazo de Boussinesq
- Tensions producidas por cargas puntuais, lineais, en faja, triangulares, circulares
- Método de Newmark |
TEMA 7. ESTABILIDADE DE NOIROS EN CHÁNS |
- Introdución (investigacions in situ e factores influyentes na estabilidade)
- Tipos de rotura
- Análise da estabilidade
o Clasificación de métodos de cálculo: métodos de equilibrio límite e en deformacions
o Métodos de equilibrio límite (rotura plana, rotura en cuña, noiro infinito, método do círculo de rozamiento, método de Fellenius, Janbu, Bishop simplificado, Morgenstern-Price e Spencer)
- Correción e medidas de estabilización
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B15 B6 B8 B18 B19 B7 C5 C10 C11 C12 C13 C18 C2 C8 C19 |
50 |
75 |
125 |
Solución de problemas |
A17 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B15 B6 B8 B18 B19 B7 C5 C10 C11 C12 C13 C18 C2 C8 C19 |
32 |
32 |
64 |
Prácticas de laboratorio |
A17 |
8 |
16 |
24 |
Proba mixta |
A17 A29 |
0 |
6 |
6 |
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Atención personalizada |
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6 |
0 |
6 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos da materia na súa base teórica por parte do profesor en clases maxistrales |
Solución de problemas |
Resolución de problemas e exercicios prácticos e aplicación de conceptos teóricos ministrados polo profesor |
Prácticas de laboratorio |
Coñecemento dos procedementos de ensaio de laboratorio con implantación real e/ou vídeos polo profesor e alumno a través da experimentación real para mellorar a comprensión dos conceptos teóricos suministrados |
Proba mixta |
Realización de exame alumno con cuestións teóricas e exercicios prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
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Descrición |
Satisfacer as necesidades dos alumnos e enquisas relativos ao estudo e / ou temas relacionados ao asunto, ofrecendo orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade se pode facer persoalmente (directamente na aula e nos momentos que o profesor atribuíu a titoría de oficina) ou non-contacto (a través de correo electrónico ou campus virtual). |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Proba mixta |
A17 A29 |
Realización de exame alumno con cuestións teóricas e exercicios prácticos |
100 |
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Observacións avaliación |
Para poder presentarse á proba mixta, a asistencia a clase terá que ser dun mínimo do 80%.
Ademáis, deberase ter superadas tódalas tarefas e traballos que se propoñan ao longo do curso.
Para superar a asignatura, deberase obter unha nota mínima de 5 puntos.
Na convocatoria ordinaria, a participación nas actividades da aula, a adecuada realización das tarefas propostas e a asistencia a clase poderá terse en conta tamén na avaliación final da asignatura, de cara a mellorar a puntuación obtida na proba mixta.
A aqueles alumnos que teñan recoñecido o tempo de adicación parcial á asignatura, non lles será de aplicación a esixencia do 80% de asistencia a clase para poder presentarse a proba mixta, pero obrigatoriamente deberán achegar e suparar as tarefas e activadades que se propoñan a través do campus virtual antes da data prevista para a realización da devandita proba, ben na convocatoria ordinaria ou ben, de selo caso, na convocatoria extraordinaria.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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B.M. Das (). Advanced soil mechanics. New York, Taylor&Francis (2008)
J.A. Jiménez Salas; J.L. de Justo Alpañes; A.A. Serrano González (). Geotecnia y cimientos (tomos I y II). Madrid, Rueda (1975)
L.I. González de Vallejo; M. Ferrer; L. Ortuño; C. Oteo (). Ingeniería geológica. Madrid, Pearson (2002)
María José Mijares Coto (). Introducción a la Ingeniería del Terreno. Publicia
T. W. Lambe; R.V. Whitman (). Mecánica de Suelos. México, Limusa (2009)
F. Muzás Labad (). Mecánica del suelo y cimentaciones (Vol. I). Madrid, Fundación Escuela de la Edificación (2007)
B.M. Das (). Principles of geotechnical engineering. PWS Publishing Company (1985)
K. Terzaghi; R. B. Peck;G. Mesri (). Soil Mechanics in Engineering Practice. EEUU, J. Wiley (1967) |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Álxebra/632G01001 | Cálculo/632G01002 | Xeoloxía/632G01004 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Hidráulica e hidroloxía/632G01016 |
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Materias que continúan o temario |
Obras Xeotécnicas/632G01028 | Enxeñaría do Terreo II/632G01043 | Hidroloxía Aplicada ás Obras Públicas/632G01052 |
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Observacións |
Ter cursado e adquirido os coñecementos básicos de xeoloxía, álxebra, cálculo e física.
Ao ser a primeira asignatura de xeotecnica é recomendable cursala de maneira previa a calquera outra relacionada con esta materia. |
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