Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Laboratorio de Estructuras de Formigón Código 632G01039
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Seara Paz, Gumersinda
Correo electrónico
gumersinda.spaz@udc.es
Profesorado
Herrador Barrios, Manuel F.
Martinez Abella, Fernando
Seara Paz, Gumersinda
Correo electrónico
manuel.herrador@udc.es
fernando.martinez.abella@udc.es
gumersinda.spaz@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Conocimiento de la relación entre la estructura de los materiales y las propiedades mecánicas que de ella se derivan. A10
A11
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C4
C10
C13
C14
C18
C19
Capacidad para aplicar los conocimientos de materiales de construcción en sistemas estructurales. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C10
C13
C14
C18
C19
Conocimiento de los fundamentos del comportamiento de las estructuras de hormigón armado y estructuras metálicas y capacidad para concebir, proyectar, construir y mantener este tipo de estructuras. A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C4
C10
C13
C14
C18
C19
Conocimiento teórico y práctico de las propiedades químicas, físicas, mecánicas y tecnológicas de los materiales más utilizados en construcción. A12
A16
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C4
C10
C13
C14
C18
C19

Contidos
Temas Subtemas
1. ROTURA A FLEXIÓN 1. Deseño da viga e dos seus reforzos
2. Detalles do conxunto de armaduras e montaxe
3. Fabricación da viga
4. Fisuración da viga
5. Comportamiento en servizo da viga
6. Comportamiento en rotura da viga
2. ROTURA A CORTANTE 1. Fisuración da viga a cortante
2. Comportamiento en rotura
3. ROTURA DE UNHA VIGUETA PRETENSADA 1. Fisuración da viga
2. Comportamiento en servizo da viga
3. Comportamiento en rotura da viga
4. ROTURA POR ADHERENCIA 1. Planteamiento do ensaio de arrancamento
2. Deslizamiento
3. Tensión de adherencia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A9 A10 A11 A12 A15 A16 B9 B3 B2 B8 B7 B6 B5 B4 B20 B19 B18 B16 B13 B12 B11 B10 B1 C1 C3 C4 C10 C13 C14 C18 C2 C19 13 19.5 32.5
Saídas de campo A9 A10 A11 A12 A15 A16 B2 B1 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B19 B18 B16 B13 B12 B20 C1 C3 C4 C10 C13 C14 C18 C2 C19 3 0 3
Prácticas de laboratorio A9 A10 A11 A12 A15 A16 B11 B10 B16 B13 B12 B1 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C10 C13 C14 C18 C2 C19 24 48 72
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación dun tema lóxicamente estructurado co propósito de proporcionar información organizada seguindo criterios axeitados cun obxectivo específico. Esta metodoloxía céntrase principalmente na presentación oral por parte dos profesores dos contidos sobre o obxecto do estudo.
Saídas de campo Constará dunha visita a unha planta de prefabricación de elementos de formigón pretensado, onde se observarán os procesos de construción e a súa relación co comportamento estrutural. Tamén se obterán datos e materiais de xeometría necesarios para o desenvolvemento de prácticas.
Prácticas de laboratorio PRÁCTICA 1 (VF). Practica nunha viga de formigón armado, que será fabricada no laboratorio coa participación fundamental dos alumnos. A viga deseñarase utilizando os coñecementos adquiridos no campo HEC será deseñado para que os principios teóricos da operación son ben coñecidos. O obxectivo é observar e analizar o comportamento ata a ruptura dun feixe para flexionarse con dúctil.
PRÁCTICA 2 (VC). Práctica nunha segunda viga de formigón armado, tamén fabricada no laboratorio coa participación fundamental dos alumnos. O obxectivo é observar e analizar o comportamento de rotura polo efecto do esforzo cortante.
PRÁCTICA 3. Vigueta pretensaada (VPF). A práctica comeza cunha visita a unha planta de prefabricación de vigas, de onde se obterán a xeometría e os datos necesarios. A contraflecha producida pola tensión e a súa influencia no diagrama M / c será analizada específicamente.
PRÁCTICA 4. Observación da capacidade adherente dos reforzos. Farase a través dunha proba de arrancamento e mediranse tanto a carga crecente como o deslizamento da barra. O obxectivo é medir e observar as tensións adherentes entre o formigón e o aceiro, así como as súas implicacións na ancoraxe dos reforzos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Cada grupo de alumnos recibirá sesións de atención personalizada para desenvolver en detalle as prácticas de laboratorio nas que se especializarán, incluíndo a preparación, o establecemento da metodoloxía e a estratexia de obtención e análise de resultados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A9 A10 A11 A12 A15 A16 B11 B10 B16 B13 B12 B1 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C10 C13 C14 C18 C2 C19 Na avaliación teranse en conta o traballo realizado na preparación das prácticas, o desenvolvemento do mesmo e a análise dos resultados obtidos. Para iso, será necesaria a entrega de memorias para cada unha das tarefas realizadas. Ademais do contido dos informes, avaliarase a claridade da exposición e o seu rigor científico e técnico. 100
 
Observacións avaliación
<p>Os alumnos deben presentar regularmente as prediccións e cálculos de cada práctica, así como o tratamento dos datos obtidos e as análises correspondentes. A asistencia ás prácticas e ao seu seguimento constituirán os elementos fundamentais na avaliación, que excepcionalmente poderán completarse mediante unha proba escrita final no caso de que non acaden parte dos obxectivos cubertos.</p><p>Os alumnos traballarán en grupo, especializándose cada un deles nalgunhas das prácticas aínda que participan en todas elas.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Comisión Permanente del Hormigón, Ministerio de Fomento (2021). Código Estructural (CE-21). https://www.transportes.gob.es/ministerio/normativa-y-estudios-tecnicos/reglamentacion-vigente-sobre

Murcia Vela, Aguado de Cea, Marí Bernat. Hormigón armado y pretensado I. Edicions UPC, Barcelona, 1993.

Marí Bernat, Aguado de Cea, Agulló Fité, Martínez Abella, Cobo del Arco. Hormigón armado y pretensado. Ejercicios. Edicions UPC, Barcelona, 1993.

García Meseguer, Morán Cabré, Arroyo Portero. Jiménez Montoya. Hormigón armado (15ª Edición). Editorial Gustavo Gili, Madrid, 2010

Calavera Ruiz. Proyecto y cálculo de estructuras de hormigón (en masa, armado y pretensado) (2ª Edición). Ed. INTEMAC, Madrid, 2010.

EHE-08. Instrucción de hormigón estructural. Ministerio de Fomento, 2009.

UNE-EN 1992. Eurocódigo 2: Proyecto de estructuras de hormigón. AENOR, 2010 (o versión vigente).

Video&nbsp;Esfuerzo cortante en hormigón armado. Referencia Nº 2002 (1-5). Ed. INTEMAC, Madrid, 2002.

Video&nbsp;Flexión simple en hormigón armado. Referencia Nº 2002 (1-3). Ed. INTEMAC, Madrid, 2002.

Video&nbsp;Compresión centrada en hormigón armado. Referencia Nº 2002 (1-4). Ed. INTEMAC, Madrid, 2002.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Resistencia de materiais/632G01015
Tenoloxía dos materiais/632G01011
Formigón Estrutural e Construción/632G01023

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías