Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Laboratorio de Estructuras de Formigón Código 632G01039
Titulación
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Seara Paz, Gumersinda
Correo electrónico
gumersinda.spaz@udc.es
Profesorado
Herrador Barrios, Manuel F.
Martinez Abella, Fernando
Seara Paz, Gumersinda
Correo electrónico
manuel.herrador@udc.es
fernando.martinez.abella@udc.es
gumersinda.spaz@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A9 Conocimiento teórico y práctico de las propiedades químicas, físicas, mecánicas y tecnológicas de los materiales más utilizados en construcción.
A10 Capacidad para aplicar los conocimientos de materiales de construcción en sistemas estructurales.
A11 Conocimiento de los procedimientos constructivos, la maquinaria de construcción y las técnicas de organización, medición y valoración de obras.
A12 Capacidad de análisis de la problemática de la seguridad y salud en las obras de construcción.
A15 Capacidad para aplicar los conocimientos sobre el funcionamiento resistente de las estructuras para dimensionarlas siguiendo las normativas existentes y utilizando métodos de cálculo analíticos y numéricos.
A16 Conocimiento de los fundamentos del comportamiento de las estructuras de hormigón armado y estructuras metálicas y capacidad para concebir, proyectar, construir y mantener este tipo de estructuras.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva.
B8 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B9 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Trabajar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B12 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B13 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
B16 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
B18 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
B19 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
B20 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
C1 Reciclaje continuo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil.
C2 Comprender la importancia de la innovación en la profesión.
C3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías
C4 Entender y aplicar el marco legal de la disciplina.
C10 Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas.
C13 Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado.
C14 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información.
C18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica
C19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Conocimiento de la relación entre la estructura de los materiales y las propiedades mecánicas que de ella se derivan. A10
A11
B1
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Capacidad para aplicar los conocimientos de materiales de construcción en sistemas estructurales. A9
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Conocimiento de los fundamentos del comportamiento de las estructuras de hormigón armado y estructuras metálicas y capacidad para concebir, proyectar, construir y mantener este tipo de estructuras. A15
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Conocimiento teórico y práctico de las propiedades químicas, físicas, mecánicas y tecnológicas de los materiales más utilizados en construcción. A12
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Contidos
Temas Subtemas
1. ROTURA A FLEXIÓN 1. Deseño da viga e dos seus reforzos
2. Detalles do conxunto de armaduras e montaxe
3. Fabricación da viga
4. Fisuración da viga
5. Comportamiento en servizo da viga
6. Comportamiento en rotura da viga
2. ROTURA A CORTANTE 1. Fisuración da viga a cortante
2. Comportamiento en rotura
3. ROTURA DE UNHA VIGUETA PRETENSADA 1. Fisuración da viga
2. Comportamiento en servizo da viga
3. Comportamiento en rotura da viga
4. ROTURA POR ADHERENCIA 1. Planteamiento do ensaio de arrancamento
2. Deslizamiento
3. Tensión de adherencia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A9 A10 A11 A12 A15 A16 B9 B3 B2 B8 B7 B6 B5 B4 B20 B19 B18 B16 B13 B12 B11 B10 B1 C1 C3 C4 C10 C13 C14 C18 C2 C19 13 19.5 32.5
Saídas de campo A9 A10 A11 A12 A15 A16 B2 B1 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B19 B18 B16 B13 B12 B20 C1 C3 C4 C10 C13 C14 C18 C2 C19 3 0 3
Prácticas de laboratorio A9 A10 A11 A12 A15 A16 B11 B10 B16 B13 B12 B1 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C10 C13 C14 C18 C2 C19 24 48 72
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación dun tema lóxicamente estructurado co propósito de proporcionar información organizada seguindo criterios axeitados cun obxectivo específico. Esta metodoloxía céntrase principalmente na presentación oral por parte dos profesores dos contidos sobre o obxecto do estudo.
Saídas de campo Constará dunha visita a unha planta de prefabricación de elementos de formigón pretensado, onde se observarán os procesos de construción e a súa relación co comportamento estrutural. Tamén se obterán datos e materiais de xeometría necesarios para o desenvolvemento de prácticas.
Prácticas de laboratorio PRÁCTICA 1 (VF). Practica nunha viga de formigón armado, que será fabricada no laboratorio coa participación fundamental dos alumnos. A viga deseñarase utilizando os coñecementos adquiridos no campo HEC será deseñado para que os principios teóricos da operación son ben coñecidos. O obxectivo é observar e analizar o comportamento ata a ruptura dun feixe para flexionarse con dúctil.
PRÁCTICA 2 (VC). Práctica nunha segunda viga de formigón armado, tamén fabricada no laboratorio coa participación fundamental dos alumnos. O obxectivo é observar e analizar o comportamento de rotura polo efecto do esforzo cortante.
PRÁCTICA 3. Vigueta pretensaada (VPF). A práctica comeza cunha visita a unha planta de prefabricación de vigas, de onde se obterán a xeometría e os datos necesarios. A contraflecha producida pola tensión e a súa influencia no diagrama M / c será analizada específicamente.
PRÁCTICA 4. Observación da capacidade adherente dos reforzos. Farase a través dunha proba de arrancamento e mediranse tanto a carga crecente como o deslizamento da barra. O obxectivo é medir e observar as tensións adherentes entre o formigón e o aceiro, así como as súas implicacións na ancoraxe dos reforzos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Cada grupo de alumnos recibirá sesións de atención personalizada para desenvolver en detalle as prácticas de laboratorio nas que se especializarán, incluíndo a preparación, o establecemento da metodoloxía e a estratexia de obtención e análise de resultados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A9 A10 A11 A12 A15 A16 B11 B10 B16 B13 B12 B1 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C10 C13 C14 C18 C2 C19 Na avaliación teranse en conta o traballo realizado na preparación das prácticas, o desenvolvemento do mesmo e a análise dos resultados obtidos. Para iso, será necesaria a entrega de memorias para cada unha das tarefas realizadas. Ademais do contido dos informes, avaliarase a claridade da exposición e o seu rigor científico e técnico. 100
 
Observacións avaliación
<p>Os alumnos deben presentar regularmente as prediccións e cálculos de cada práctica, así como o tratamento dos datos obtidos e as análises correspondentes. A asistencia ás prácticas e ao seu seguimento constituirán os elementos fundamentais na avaliación, que excepcionalmente poderán completarse mediante unha proba escrita final no caso de que non acaden parte dos obxectivos cubertos.</p><p>Os alumnos traballarán en grupo, especializándose cada un deles nalgunhas das prácticas aínda que participan en todas elas.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Comisión Permanente del Hormigón, Ministerio de Fomento (2021). Código Estructural (CE-21). https://www.transportes.gob.es/ministerio/normativa-y-estudios-tecnicos/reglamentacion-vigente-sobre

Murcia Vela, Aguado de Cea, Marí Bernat. Hormigón armado y pretensado I. Edicions UPC, Barcelona, 1993.

Marí Bernat, Aguado de Cea, Agulló Fité, Martínez Abella, Cobo del Arco. Hormigón armado y pretensado. Ejercicios. Edicions UPC, Barcelona, 1993.

García Meseguer, Morán Cabré, Arroyo Portero. Jiménez Montoya. Hormigón armado (15ª Edición). Editorial Gustavo Gili, Madrid, 2010

Calavera Ruiz. Proyecto y cálculo de estructuras de hormigón (en masa, armado y pretensado) (2ª Edición). Ed. INTEMAC, Madrid, 2010.

EHE-08. Instrucción de hormigón estructural. Ministerio de Fomento, 2009.

UNE-EN 1992. Eurocódigo 2: Proyecto de estructuras de hormigón. AENOR, 2010 (o versión vigente).

Video&nbsp;Esfuerzo cortante en hormigón armado. Referencia Nº 2002 (1-5). Ed. INTEMAC, Madrid, 2002.

Video&nbsp;Flexión simple en hormigón armado. Referencia Nº 2002 (1-3). Ed. INTEMAC, Madrid, 2002.

Video&nbsp;Compresión centrada en hormigón armado. Referencia Nº 2002 (1-4). Ed. INTEMAC, Madrid, 2002.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Resistencia de materiais/632G01015
Tenoloxía dos materiais/632G01011
Formigón Estrutural e Construción/632G01023

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías