Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Calidade na Construción Código 632G01040
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Herrador Barrios, Manuel F.
Correo electrónico
manuel.herrador@udc.es
Profesorado
Herrador Barrios, Manuel F.
Correo electrónico
manuel.herrador@udc.es
Web
Descrición xeral Na primeira metade da materia impártense coñecementos xerais sobre calidade, particularizando despois en sistemas de xestión da calidade e control de calidade. Na segunda parte os coñecementos adquiridos aplícanse ao ámbito da construción e ás ferramentas que lle son propias.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Capacidade para proxectar, inspeccionar e dirixir obras con criterios de calidade. A5
A6
A12
A16
A23
A26
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C4
C10
C13
C14
C18
C19
Organización e xestión de empresas no marco dos sistemas de xestión da calidade. A5
A6
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C4
C10
C13
C14
C18
C19
Comprensión dos múltiples condicionamentos de carácter técnico e legal que se expoñen na construción dunha obra pública, e capacidade para empregar métodos contrastados e tecnoloxías acreditadas, en relación cos aspectos de calidade A12
A16
A23
A26
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C4
C10
C13
C14
C18
C19

Contidos
Temas Subtemas
1. INTRODUCIÓN Á CALIDADE 1. Concepto de calidade
2. Evolución histórica
3. Ciclo xerador de calidade
4. Nivel óptimo de calidade
5. Costes da calidade
6. Calidade total
2. CONCEPTO E PLANTEAMIENTO DA CALIDADE 1. Definición. Niveles de calidade.
2. Xestión da calidade
3. Calidade no producto
4. Calidade no proceso
5. Calidade nos sistemas
6. Normalización, certificación e acreditación
3. MELLORA DA CALIDADE 1. Ferramentas Q7
2. Ferramentas M7
3. Técnicas de planificación, control e mellora
4. MÉTODOS ESTATÍSTICOS 1. Conceptos estatísticos
2. Gráficos de contorl: gráficos X-R, gráficos np, gráficos C, gráficos U
3. Calidade do proceso
4. Mostraxe aleatoria
5. CONTROL DA CALIDADE EN CONSTRUCIÓN 1. Industria da construción
2. Calidade na construción
3. Control de proxectos
4. Control de material
5. Control de execución
6. Control de subministracións
7. Control de uso e mantemento
6. O FACTOR HUMANO NA CALIDADE 1. Introdución
2. Compoñentes do factor humano
3. Formación
4. Información e comunicación
5. Motivación
6. Principios de organización e xestión
7. Círculos de calidade
7. CONTROL EN ÁMBITOS ESPECÍFICOS DA CONSTRUCIÓN 1. Estructuras de hormigón
2. Estructuras de acero
3. Obras geotécnicas
4. Obras de carreteras
5. Presas
8. FERRAMENTAS PARA A XESTIÓN DA CALIDADE NA CONSTRUCIÓN 1. Costes
2. Documentación
3. Auditorías
4. Dictámenes
5. Listas de chequeo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Seminario 4 2 6
Análise de fontes documentais 2 6 8
Proba de resposta breve 2 0 2
Estudo de casos 7 24.5 31.5
Sesión maxistral 30 30 60
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Clases maxistrais e talleres impartidos por profesionais e expertos para incidir en aspectos particulares da materia.
Análise de fontes documentais
Busca e análise de casos particulares de documentación de calidade presentada nas clases expositivas (manuais de calidade, plans de control, etc.).
Proba de resposta breve Exercicios destinados a avaliar a adquisición de habilidades que son difíciles de medir con outros métodos.
Estudo de casos
Elaboración de traballos que desenvolvan ou apliquen os coñecementos impartidos nalgunhas das clases teóricas, que se poden entregar durante ou ao final do ensino da materia.
Sesión maxistral Presentación dun tema lóxicamente estructurado co propósito de proporcionar información organizada seguindo criterios axeitados cun obxectivo específico. Esta metodoloxía céntrase principalmente na presentación oral por parte dos profesores dos contidos sobre o obxecto do estudo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Na atención personalizada, responderase ás dúbidas que poidan suscitar nas sesións maxistrais e axudarase no desenvolvemento dos casos prácticos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Estudo de casos Resolución de exercicios e entrega de traballos de aplicación dos coñecementos impartidos na materia. 50
Proba de resposta breve Exercicios consistentes en preguntas breves acerca dos coñecementos impartidos nunha ou varias sesións maxistrais recentes. 50
 
Observacións avaliación
<p>Para superar a materia é necesario levar a cabo todas as probas de resposta curta e os estudos de caso que se designen como obrigatorios. A presentación de casos prácticos será escrita e oral.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

“La Calidad Total, una utopía muy práctica”,Peña Hernández, J., Universidad Pontificia de Comillas, Madrid, 1994.

“Manual de Control de Calidad”, Pyzdek, T., McGraw-Hill, 1996.

“Apuntes de Control de Calidad”, Universidad Politécnica de Catalunya, Departament d’Enginyeria de la Construcció. 

“Ejecución y control de estructuras de hormigón”, Calavera, Alaejos, González Valle, Fernández Gómez, RodríguezGarcía, INTEMAC, Madrid, 2004. 

“Manual de túneles y obras subterráneas”, Editor López Gimeno, C., Distribuye Entorno Gráfico, S.L., Madrid, 1997.

"Fundamentos de Calidad en Construcción", García Meseguer A., Fundación Cultural del COAAT de Sevilla, Sevilla, 2004.

Normativa de calidad y de construcción vigente

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Tenoloxía dos materiais/632G01011

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías