Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Física aplicada II Código 632G02005
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Fernandez Garrido, Simon
Correo electrónico
simon.fgarrido@udc.es
Profesorado
Fernandez Garrido, Simon
Galan Díaz, Juan José
Correo electrónico
simon.fgarrido@udc.es
juan.jose.galan@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.gal/login/index.php
Descrición xeral O obxectivo fundamental desta materia é dar ao estudante unha presentación clara e lóxica dos conceptos básicos e dos principios da Física, e fortalecer a comprensión de devanditos conceptos e principios a través dunha ampla gama de interesantes aplicacións ao mundo real. Para alcanzar dun modo completo este obxectivo, o alumno deberá ter xa adquirida a súa formación na materia impartida en Física Aplicada I.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Expor e resolver dun modo teórico os problemas físico-matemáticos relacionados coa Enxeñería Civil. En particular, coñecer, entender e utilizar a notación matemática, así como os conceptos, os principios físicos básicos e os métodos analíticos que permiten a resolución de devanditos problemas. A1
A4
A5
B8
B16
B19
Aplicar os coñecementos teóricos adquiridos na resolución de problemas que se expón en traballos propios do exercicio profesional, tomando como modelo exemplos analizados nos exercicios da materia, pero sabendo á vez introducir as variacións das condicións de contorno que impoña a propia realidade. A1
A7
B17
B18
Coñecer as características básicas a nivel de comportamento físico-estrutural dos materiais máis empregados na Enxeñería Civil. A4
Comprobar os coñecementos teóricos adquiridos achega do comportamento físico-estrutural dos materiais en exemplos concretos da súa aplicación en traballos de Enxeñería Civil. Influencia de condicionantes externos de todo tipo (climáticos, económicos, ambientais, esforzos a soportar, etc). A4
B14
C6
Reciclaxe continúo de coñecementos no ámbito global de actuación da Enxeñería Civil. Comprender a importancia da innovación na profesión. A1
A2
B8
B14
Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares. Capacidade para organizar e dirixir equipos de traballo. Traballar de forma colaborativa. Comunicarse de xeito efectivo nunha contorna de traballo B5
B7
B15
C1
C2
C8
Capacidade de traballo persoal, iniciativa para o aprendizaxe utilizando as novas tecnoloxiasda información. B1
B2
B3
B4
B8
C7
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C2
Utilizar as ferramentas básicas da Tecnoloxía da Información no eido dos traballos experimentais e conceptuais A2
B10
C3
Plantexamento dos problemas cara ó ben común entendendo o emprendemento como algo fundamental no futuro da profesión. B1
B3
B6
B11
B12
B13
C4
C5
Capacidade de consulta nas bases de datos en distintos idiomas para a elaboración de informes e traballos, tanto de xeito individual como colectivo. B9
Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados. A1
A35
A36
Comprender que o emprendemento e una laboura importante nun enxeñeiro. Decatarse da preparación o longo da vida para fomentar un uso responsable dos recursos do meio ambente, á vez que se fai un análisis crítico da sociedade na que se desenvolve como profesional B1
B3
C5
Principios básicos para analizar e comprender como as características das estruturas inflúen no seu comportamento, así como coñecer as tipoloxías máis usuais na Enxeñería Civil. A1
A5
B8
Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías en problemas prácticos relacionados coa materia. A2
A3
A6
B10
C3
C6
Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible. A25
B6
B12
B14
C4
C6
Capacidade de análise, síntese e estructuración da información e as Ideas. Claridade na formulación de hipótese. Capacidade de abstracción. A1
A5
A35
B1
Capacidade de enfrontarse a situacións novas. Resolver problemas de forma efectiva. Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. A1
B3
B8
B9
B11
B13
Capacidade de autoaprendizaje usando as novas tecnoloxías da información, facendo experimentos e labouras no laboratorio A1
B16
B18
B19
C8
Habilidad para facer bocetos e acadar resultados mediante esquematizacións B17

Contidos
Temas Subtemas
Tema I. Termodinámica Xeralidades. A calor e a súa medida. Primeiro principio da termodinámica. Segundo principio da termodinámica. Cambios de estado. Transmisión da calor
Tema II. Campo eléctrico Conceptos previos. Forza de COULOMB. Campo eléctrico nun medio (intrensidade, enerxía, GAUSS). Campo eléctrico nun condutor (tipos de materiais, capacidade, condensadores, enerxía)
Tema III. Corrente continua Teoría de circuítos (Q, V, I, potencia, enerxía). Lei de OHM. Leis de KIRCHOFF
Tema IV. Campo magnético Magnetismo (forza de LORENTZ, lei de BIOT e SAVART, lei de AMPERE). EM (inducción, leis de LENZ e FARADAY, f.e.m)
Tema V. Mecánica de fluidos Propiedades dos fluídos. Tensión superficial. Capilaridade. Ecuación de EULER. Hidroestática. Translación e rotación de fluídos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A4 B8 B11 B12 B13 B15 B1 B6 B7 C2 C4 C5 C6 C7 25 25 50
Proba mixta A5 A35 B9 B2 B4 C1 4 7 11
Solución de problemas A1 A2 A3 A6 A7 A25 A36 B10 B14 B3 B5 B16 B17 B18 B19 C3 C8 25 50 75
 
Atención personalizada 14 0 14
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Consistirán basicamente en explicacións teóricas dos distintos apartados do temario. Ademais se contextualizará cada tema dentro das súas posibles aplicacións prácticas durante a vida profesional.

Proba mixta Proba que comprende tanto preguntas teóricas breves como exercicios prácticos.

Solución de problemas Resolución de exercicios propostos relacionados con toda a teoría explicada.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Solución de problemas
Descrición
Proporcionaranse horas de tutoría, individual ou colectiva, para resolver as dificultades que poidan aparecer durante o curso. Do mesmo xeito, os profesores responderán por correo electrónico as dúbidas específicas que os alumnos os consultan.

No caso de resolución de problemas, o alumno deberá contactar co profesor no caso de que, unha vez exposto na clase, o alumno o explique e revise no seu domicilio, este considera que non o comprende ou necesita máis exemplos para fortalecer a súa comprensión.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba mixta A5 A35 B9 B2 B4 C1 Realización dos exames organizados na planificación xeral do curso. 100
 
Observacións avaliación

A asistencia e participación nas clases, así como os resultados obtidos nas posibles probas "sorpresa", só servirán para redondear ou definir a nota final, unha vez alcanzada a nota na proba mixta.

Abaixo amósanse as regras básicas a seguir durante o desempeño da proba mixta:

  • Só os instrumentos de escritura, a calculadora e a tarxeta de identificación poden estar na táboa de proba
  • Os teléfonos móbiles deben estar desconectados e almacenados fora do alcance do alumno en todo momento e non se poden usar para comprobar a hora
  • A folla de exame quedará reflectida ao instruír o profesor
  • As follas deben estar numeradas correctamente e asinarse na primeira e última páxina do exame ao final do mesmo. O exame non se pode facer con lapis nin usar ningún tipo de corrector
  • Cada alumno estará atento só ao seu exame, calquera intento de examinar o exame dun compañeiro poderá significar un cero na calificación do exame.
  • En caso de transmisión de información entre estudantes, o exame será retirado para ambos.
  • A duración do exame será fixada polo profesor ao comezo do mesmo, non terá tempo extra, a menos que se indique o contrario.
  • Cando finalice o exame, o alumno sairá sen facer ningún ruído ou comentario, senón, será sancionado coa perda de 1,5 puntos.
  • A data e hora da revisión será única, só se abordarán excepcións altamente xustificadas e previas.
  • Realizarase unha lista antes da revisión e os alumnos que cheguen máis tarde non poderán unirse a ela.


Fontes de información
Bibliografía básica Rossell (). Física general. Ed. AC
Burbano de Ercilla (). Física General. Tebar
Alonso y Finn (). Física I y II. Fondo Educativo Interamericano
Tipler, P.A.; Mosca, G. (2010). Física para la ciencia y la tecnología.. Reverté
Sears, Zemansky, Young, Freedman (2013). Física Universitaria. Pearson
Beer y Johston (). Mecánica vectorial para ingenieros. Ed. Mc Graw-Hill
Moran, Shapiro et al. (2011). Principles of Engineering Thermodynamics. Wiley

Os apuntes de clase estarán baseados na bibliografía antedita. O libro Física General de Burbano recomendase por ser un bo compendio técnico da materia, asemade ten un libro de problemas ordeados por conceptos. Sen embargo, tanto o Zemansky como o Tipler relatan mellor os fenómenos físicos.

Bibliografía complementaria Spiegel y Avellanas (). Fórmulas y tablas de matemática aplicada. Ed. Mc Graw-Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Cálculo infinitesimal I/632G02001
Física aplicada I/632G02004
Álxebra lineal I/632G02007
Materiais de construción I/632G02009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Cálculo infinitesimal II/632G02002
Álxebra lineal II/632G02008
Materiais de construción II/632G02010

Materias que continúan o temario
Mecánica/632G02014
Resistencia de materiais/632G02018
Ciencia de Materiais (plan 2016)/632G02138

Observacións
-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos na medida do posible , propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías