Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Réxime Fiscal da Empresa I Código 650G01011
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Suarez Mallo, Maria de la Cruz
Correo electrónico
m.c.suarez.mallo@udc.es
Profesorado
Suarez Mallo, Maria de la Cruz
Correo electrónico
m.c.suarez.mallo@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo principal da materia é dotar o estudantado dos coñecementos básicos do sistema tributario español que lle permita afrontar a problemática fiscal da actividade empresarial, de face ao seu futuro desenvolvemento profesional. Ao ser a primeira materia de réxime fiscal que se cursa, iníciase cos conceptos básicos fundamentais dos impostos, a estrutura do sistema fiscal español e neste contexto sitúase a incidencia sobre a actividade empresarial. A continuación desenvólvense o Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer a mecánica liquidatoria do IRPF A1
A4
A7
A9
Coñecer a estrutura do sistema fiscal español distinguindo claramente os recursos tributarios que corresponden aos distintos niveis de facenda A7
A16
Ser capaz de interpretar axeitadamente a normativa fiscal e aplicala de forma correcta á resolución de casos prácticos A1
A2
A7
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B11
B12
B14
C1
C2
C7
Conseguir soltura na aplicación práctica do IRPF á actividade empresarial A7
A20
B6
B13
C3
Adecuado uso e comprensión de fontes bibliográficas esenciais no eido fiscal de cara ao seu emprego autónomo no futuro. A2
A3
A4
A7
A8
A10
A11
A12
A13
A17
B7
B8
B9
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Utilizar os recursos informáticos dispoñibles na administración para o cumprimento das obrigas tributarias de empresarios e profesionais. A5
A14
A15
A20
A23
C3
Identificar os distintos tipos de ingresos públicos e os distintos elementos dos tributos A1
A4
A7
A9
A18
A19
A21
A1
A4
A7
A9

Contidos
Temas Subtemas
1. Conceptos básicos

1.1. Ingresos públicos: definición e principais categorías
1.2. Tributos: definición, categorías e elementos esenciais.
1.3. Impostos: clasificación, principios e efectos económicos.
2. Sistema fiscal español. 2.1 Compoñentes do sistema tributario español.
2.2 Ingresos tributarios das Facendas Locais.
2.3 Ingresos tributarios das comunidades autónomas
3. . Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (I) 3.1 Natureza. Ámbito de aplicación. Feito impoñible. Exencións.
3.2 Suxeito pasivo. Residencia. Unidade familiar. Individualización de rendas.
3.3. Base impoñible xeral e base impoñible do aforro.
4. Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (II) 4.1 Base liquidable xeral e do aforro.
4.2. Cuota íntegra estatal e cuota íntegra autonómica.
4.3. Cuota líquida estatal e autonómica. Cuota diferencial.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A9 A16 B14 C4 C5 C6 C7 C8 3 3 6
Sesión maxistral A7 B8 B9 B10 17 17 34
Proba de resposta múltiple A7 B3 C1 C2 2 8 10
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A8 A11 A12 A13 A17 A18 A19 A21 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C7 19 38 57
Solución de problemas A1 A2 A5 A7 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A20 A23 B1 B2 B6 B7 B11 B12 B13 C3 C7 7 28 35
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Sesión dedicada a ofrecer unha visión global dos ingresos da Facenda Pública e dos recursos da AEAT que se van a utilizar no curso.
Sesión maxistral Exposición oral da profesora dos aspectos fundamentais dos temas do programa.
Proba de resposta múltiple Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Estudo de casos Se trata de hacer liquidaciones de IRPF, para eso se exponen posibles situaciones en las que se pueden encontrar las personas físicas
Solución de problemas Resolución polos alumnos de exercicios e supostos prácticos de liquidación de impostos.


Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
Durante a realización dos casos de estudo orientarse, supervisarase e resolveranse as dúbidas dos alumnos no seu proceso de adquisición das competencias e realización das actividades propostas.

As titorías de grupo reducido planificaranse ao longo do curso. Estarán destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno a través do seguimento e supervisión das actividades programadas.

Tamén establecerase un horario de titorias individuais no que o alumno pode acudir para resolver calquera tipo de dúbida sobre a materia.

Para o alumnado con dispensa académica de exencion de asistencia establecerase unha programación específica ao inicio do cuadrimestre

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A7 B3 C1 C2 No exame final, que se realizará na data establecida no calendario académico oficial, incluirase na primeira parte un test 14
Solución de problemas A1 A2 A5 A7 A10 A11 A12 A14 A15 A16 A20 A23 B1 B2 B6 B7 B11 B12 B13 C3 C7 No exame final, que se realizará na data establecida no calendario académico oficial, inclúese un suposto de liquidación de IRPF. Ademáis do test sobre o conxunto da materia 56
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A8 A11 A12 A13 A17 A18 A19 A21 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C7 Exporanse supostos de liquidación do IRPF, que deberán realizar en clase de forma de forma individualizada Ademáis faranse probas de liquidacions realizadas con programas da AEAT 30
 
Observacións avaliación

1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independenza da cualificación acadada.

2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: O exame na data oficial supoñerá o 100% da avaliación.

A realización fraudulenta das probas ou das actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con "suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.

4. Sobre condicións de avaliación final: Está prohibido acceder ao aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamiento de información.

5. Identificación do estudante: O estudante debe acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.

Outras observacións de avaliación:

Para superar a materia, é necesario aprobar o exame final, esixíndose aprobar cada unha das partes: o test e a liquidación de IRPF 


Fontes de información
Bibliografía básica Alonso Alonso, R. (2023). Impuesto sobre la renta de las personas físicas: comentarios y casos prácticos. CEF
AEAT (2023). Manuales Prácticos: IRPF. Madrid, AEAT
Albi Ibañez, E (2023). Sistema Fiscal Español, Tomos I y II. Barcelona, Ariel
(). www.aeat.es.

Na bibliografía cítase a última edición existente á data de peche desta guía docente, non obstante, ao comezo do curso adoitan aparecer novas edicións que serán as que deben utilizarse, debido ás constantes novidades que se producen en materias estudadas nesta materia.

A páxina web da Axencia Estatal de Administración Tributaria é unha fonte básica para manterse actualizado na normativa fiscal.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

2. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías