Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios que rexen o funcionamento das leis financeiras utilizadas na práctica, xunto coa súa aplicación a operacións financeiras concretas. |
A1 A5 A9 A10 A15 A20 A21
|
B1 B2 B13
|
C3 C7
|
Coñecer e identificar o concepto de operación financeira, así como dos seus compoñentes, custos e rendementos. Saber utilizar estes conceptos en operacións financeiras concretas e, particularmente, nos conceptos de TAE e Custo Amortizado. |
A1 A5 A9 A15 A18 A20 A21
|
B1 B2 B3 B6 B13
|
C3 C6 C7
|
Ser capaz de valorar rendas financeiras así como identificar en que operacións económico-finaniceras e para que han de ser aplicados tales valores. |
A1 A5 A9 A15 A20 A21
|
B1 B2 B4 B7 B13
|
C3 C7
|
Coñecer, valorar e desenvolver operacións de préstamo, tanto dende o punto de vista do prestamista coma do prestatario. |
A1 A2 A5 A9 A15 A20 A21
|
B1 B2 B13
|
C3 C7
|
Utilizar as ferramentas informáticas axeitadas para lograr máis eficienica nos cálculos necesarios nos apartados anteriores. |
A1 A5 A9 A15 A20 A21
|
B1 B2 B13
|
C3 C7
|
-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo
-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
|
A1 A3 A5 A9 A13 A14 A15 A20 A21
|
B1 B2 B5 B8 B9 B13
|
C3 C5 C7
|
- Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais
-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización
-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas.
-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados
-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
|
A1 A5 A9 A15 A20 A21
|
B1 B2 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Leis financeiras. Conceptos xerais |
1. Concepto de ben económico.
2. A actividade económica e a actividade financeira.
3. Concepto de capìtal financeiro e representación gráfica.
4. Proxección financeira: concepto e clases.
5. Leis financeiras: concepto, características e propiedades.
6. Equivalencia e orde financeiras.
7. Magnitudes derivadas.
8. Sistemas financeiros. Concepto e clases.
9. Operacións con capitais financeiros
|
Leis financieiras utilizadas na práctica. |
1. Capitalización simple e composta.
2. Desconto simple comercial e racional ou matemático. Desconto composto comercial e racional.
3. Capitalización continua.
4. Tipos de interese equivalentes.
5. Suma financeira e capital unificado. |
Operacións financeiras. |
1. Concepto, clases e compoñentes. O equilibrio financeiro.
2. Reserva matemática ou saldo financeiro. Concepto e métodos de determinación.
3. Custos e rendementos efectivos.
4. Aplicacións prácticas. O concepto de TAE. O custo e rendemento efectivos nas normas de valoración do Plan Xeral de Contabilidade. O cadro de Custo Amortizado de acordo ás normas de valoración do Plan Xeral de Contabilidade. |
Valoración de rendas. |
1. Concepto, compoñentes e clases de rendas.
2. Valoración de rendas. Método xeral e casos particulares.
3. Aplicacións prácticas. Obtención do Valor Actual Neto ou Valor Capital dun investimento. Constitución de capitais. |
Operacións de préstamo. |
1. Concepto de préstamo. Tipoloxía dos préstamos.
2. O equilibrio financeiro nas operacións de préstamo.
3. Cadros de amortización. Concepto, clases e obtención destes segundo as diferentes tipoloxías.
4. Valor financiero de un préstamo.
5. Características comerciais dos préstamos: a carencia e o reembolso anticipado.
6. O cálculo do custo efectivo para o prestatario, do rendemento para o prestamista e da TAE e o CER segundo normativa do Banco de España. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A5 A9 A15 A20 A21 B1 B2 B11 B13 C1 C3 C6 C7 |
2 |
11 |
13 |
Proba de resposta breve |
A10 B3 B4 |
2 |
6 |
8 |
Sesión maxistral |
A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A21 B6 B7 B8 B14 C8 |
14 |
30 |
44 |
Solución de problemas |
A2 B3 B4 B5 B11 B12 C2 C4 C5 |
25 |
50 |
75 |
Seminario |
B9 B10 |
4 |
5 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
1. Consiste nun exame teórico-práctico dos contidos da materia, con preguntas curtas, preguntas a desenvolver, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados.
2. O exame pode ser oral ou escrito. De non se publicar nada en contrario na páxina web da materia (Moodle) con 48 horas de antelación, o exame será escrito.
3. Celebraranse nas datas, horas e aulas que fixe oficialmente a Xunta de facultad.
|
Proba de resposta breve |
1. Consisten nun exame sobre unha parte da materia e pode ser de respostas curtas, de tipo test (verdadeiro/falso), de resposta múltiple, de preguntas a desenvolver e de preguntas sobre supostos prácticos ou unha combinación delas.
2. O exame pode ser oral ou escrito. De non dicirse nada en contrario na convocatoria da proba en Moodle, o exame será escrito. A súa duración é de entre 20 e 60 minutos.
3. O grupo pode subdividirse para a realización das probas en cuantos subgrupos considerense axeitados
|
Sesión maxistral |
Sesión maxistral
1. Exposición nas clases presenciais dos contidos teóricos e prácticos da materia co obxecto de que orientar na preparación da materia.
2. O tempo dedicado a cada un dos capítulos en que está dividida a materia será proporcional ao grao de dificultade na preparación destes e á súa extensión, de modo tal que non se dedicará o mesmo tempo a cada un dos capítulos, senón que se profundará máis nuns que noutros. Todo iso, a xuízo do profesor que imparte a materia.
3. Para a preparación dos capítulos de menor dificultade de comprensión poderíase remitir a consultar á bibliografía, aínda que nese caso nas clases presenciais orientaráselle acerca de: a) que fontes concretas se recomenda utilizar b) que aspectos son os máis relevantes e de maior interese en orde a alcanzar os resultados da aprendizaxe establecidos para a materia.
|
Solución de problemas |
1. Exposición e solución de exemplos prácticos acerca dos contidos teóricos.
2. As prácticas e exemplos se intercalan cos contidos teóricos co fin de facilitar a comprensión da materia.
3. Na solución dos exemplos prácticos o alumnado pode intervir: a) a iniciativa propia, tras pedir quenda de palabra b) por iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a sua intervención.
4. Formularanse exercicios a realizar polo alumnado en horas non presenciais ou de traballo autónomo. En horas presenciais posteriores farase unha revisión dos exercicios na que poderase intervir e abrirase a correspondente quenda de preguntas co fin de aclarar aqueles aspectos que o alumnado formule sobre o contido destas .
|
Seminario |
É un total de 4 horas adicionais de docencia a impartir ao longo do semestre en pequenos grupos de estudantes.
Realizaranse en tres sesións de 80 minutos nos meses de outubro, novembro e decembro respectivamente a través de Microsoft Teams e fóra do horario habitual de clase na data e hora acordadas co profesor.
Os obxectivos do seminario son:
a) Discutir co alumnado calquera dúbida teórica sobre a parte de materia explicada ata ese momento
b) Resolución de exercicios da parte de materia explicada ata ese momento
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta breve |
Seminario |
Solución de problemas |
|
Descrición |
1. Na sesión maxistral, o alumnado pode intervir, despois de pedir a palabra, para preguntar, aclarar ou presentar o seu punto de vista sobre o tema que se está a debater no momento da súa intervención.
2. Na solución de problemas e nos seminarios o alumnado pode intervir tal e como se expón na sección de metodoloxías.
3. Nos horarios de titoría fixados por cada docente, o alumnado será atendido, previa solicitude de cita e cos límites establecidos pola normativa de dedicación docente da facultade da UDC para aclarar aquelas dúbidas que xurdan para a preparación da materia. .
4. Sen mencionar a persoa que evacuou a consulta, pode publicarse en Moodle, xunto coa súa resposta, para que outros estudantes poidan aproveitalo. Todo isto se o profesor o considera adecuado e de interese xeral.
5. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia, acordarán ao comezo do curso un calendario específico de titorías compatibles coa súa dedicación. Para iso, debes contactar co profesor durante os dez primeiros días do semestre en que se imparte a materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A10 B3 B4 |
1. Dúas probas ao longo do cuadrimestre.
2. O primeiro inclúe os ítems 1 e 2 e supón o 25 % da nota na avaliación final da primeira oportunidade, o segundo inclúe o ítem 3 e supón o 20 % da nota da avaliación final na primeira oportunidade.
3. Consisten nun exame seguindo os criterios establecidos nas metodoloxías
|
45 |
Proba mixta |
A1 A5 A9 A15 A20 A21 B1 B2 B11 B13 C1 C3 C6 C7 |
1. Trátase dunha única proba para cada unha das oportunidades de avaliación da convocatoria.
2. . Na primeira oportunidade, realizarase un exame dos puntos 4 e 5 do programa, que suporá o 55 % da nota da avaliación final.
3. Na segunda oportunidade realizarase un exame do total da materia e supón o 100% da nota de avaliación.
4. Estas probas realizaranse nas datas oficiais seguindo os criterios establecidos nas metodoloxías.
5. Nos exames tipo test (verdadeiro/falso) e nas de resposta múltiple as preguntas mal respondidas puntuarán negativo. |
55 |
|
Observacións avaliación |
1. Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Primeira oportunidade. Aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente mencionados neste apartado: dúas probas ao longo do cuadrimestre e unha terceira na data do exame oficial. 3. Segunda oportunidade. Haberá un único exame que inclúe todo o temario e suporá o 100% da nota final desta oportunidade. A scualificacións obtidas nas probas realizadas para optar á primeira oportunidade non se terán en conta en ningún caso para optar a esta segunda oportunidade.
4. Convocatoria anticipada. Realizarase unha proba mixta dirixida a avaliar todas as competencias e contidos da materia. O resultado obtido nesta proba suporá o 100% da nota final obtida. 5. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. A avaliación deste alumnado rexerase polos mesmos criterios aplicados ao resto. Para a realización das probas de resposta breve deberán porse en comunicación cos seus profesores a comezo do curso académico co fin de acordar un calendario específico compatible coa súa dedicación 6. Sobre condicións de avaliación final. Os únicos utensilios cos que está permitido o acceso ao recinto da proba son os básicos para contestar o exame: lapis, bolígrafo ou pluma, goma de borrar e calculadora electrónica non programable. Está expresamente prohibido o acceso ao recinto do exame con: a) teléfonos móbiles e calquera outros dispositivos capaces de comunicación a distancia e/ou de almacenamento de información; b) apuntamentos, anotacións, libros ou material similar que non fose autorizado expresamente na convocatoria do exame ou na páxina web (Moodle) da materia. A non observancia desta norma supón que se considere realizada a proba en fraude e iso con independencia de que quen teña no recinto da proba tales dispositivos ou material sinalado utilizáse os ou non no curso desta. 7. Identificación. O alumnado ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. 8. Outras observacións de avaliación. As probas non realizadas puntúan como cero. As realizadas en fraude supoñen a cualificación de cero puntos na convocatoria quedando invalidada calquera cualificación que o alumno puidese obter durante o curso mediante a realización das actividades de avaliación. Os criterios de puntuación de cada unha das probas daranse a coñecer no momento da proba e forneceranse xunto co enunciado desta. Directrices
de xénero Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
incorporare a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Aguiar Maragoto, F. J. y Martínez Fernández, P. (2009). Apuntes de Análisis de las Operaciones Financieras.
J. Enríquez Díaz y R. Pesqueira Sanchez (2020). Matemáticas financieras. Teoría y práctica. Santiago. Andavira
Joaquín Enríquez Díaz (2018). Matemáticas financieras: a través de supuestos prácticos. A Coruña Repronor SL |
BIBLIOGRAFÍA ELECTRÓNICA: Ramón Pintado, T. María del Carmen Lozano Gutiérrez y Ramón Llorens, M. C. (2015). Matematicas de las operaciones financieras. Universidad Politécnica de Cartagena. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/44000 Tomás, N. (2015). Operaciones financieras en diversos escenarios. Ediciones UNL. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/78509 Pintado, T. R. (2016). Ejercicios resueltos: matemática de las operaciones financieras. Conceptos básicos. Universidad Politécnica de Cartagena. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/44005 Montero Espinosa Curso de matemáticas financieras https://www.youtube.com/channel/UCiSbnw9sZjvuxbp1s3zeIrQ David Moreno Muñoz, María Gutiérrez Urtiaga Ramón Pintado, T. María del Carmen Lozano Gutiérrez y Ramón Llorens, M. C. (2015). Matematicas de las operaciones financieras. Universidad Politécnica de Cartagena. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/44000 Giménez Morera, A. Soler Orts, L. y Pascual Plá, B. (2016). Aplicación práctica de las matemáticas de operaciones financieras y la contabilidad. Editorial de la Universidad Politécnica de Valencia. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/57422 Ramón Pintado, T. Lozano Gutiérrez, M. C. y Ramón Llorens, M. C. (2016). Ejercicios resueltos: matemática de las operaciones financieras. Conceptos básicos. Universidad Politécnica de Cartagena. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/44005 BIBLIOGRAFÍA ELECTRÓNICA (INGLÉS): Lozano Gutiérrez, M. C. y Ramón Llorens, M. C. (2017). Financial mathematics: fundamental concepts. Universidad Politécnica de Cartagena. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/44010 |
Bibliografía complementaria
|
González Velasco, M. del C. (2007). Análisis de las operaciones financieras (Core Syllabus for Actuarial Training in Europe). Pamplona. Editorial Aranzadi, S.A.
Pallerola Comamala, J. (2008). Matemáica financiera para el nuevo Plan General de Contabilidad. Madrid. Editorial Ra-Ma
Bonilla Musoles, M., Ivars Escortell, A. y Moya Clemente, I. (2006). Matemática de la operaciones financieras. Teoría y práctica. Madrid. Ed. Thomson
Bravo Monroy, R. (2004). Matemáticas financieras. Teoría y ejercicios. Madrid. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces
Cabello González, J. M. (2006). Valoraciónn financiera. Teoría y práctica con Excel. Madrid. Delta Publicaciones |
O texto de referencia para seguir o curso é o libro de Aguiar Maragoto e Martinez Fernández. O enderezo electrónico para acceder a ela facilitarase ao alumno o día da presentación da materia. O resto do material recomendado está accesible deforma virtual ou na biblioteca da facultade. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/611G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Economía da Empresa: Función Financeira/650G01008 |
|
Materias que continúan o temario |
Dirección Financeira I/650G01019 | Dirección Financeira II/650G01025 |
|
Observacións |
1.- Débese facer un uso sostible dos recursos co fin
de evitar impactos negativos sobre o medio natural. 2.- O comportamento persoal e profesional debe guiarse
por principios éticos. 3.- Terase en conta na medida do posible a perspectiva
de xénero. 4.- Traballarase para identificar e modificar
prexuízos e actitudes sexistas e promover valores de respecto e igualdade. 5.-
Se se detectan situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse
actuacións e medidas para corrixilas. 6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns
físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para
acceder a unha vida universitaria adecuada, igualitaria e beneficiosa. |
|