Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Réxime Fiscal da Empresa II Código 650G01021
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Campo Villares, Manuel Octavio del
Correo electrónico
m.campov@udc.es
Profesorado
Blanco Álvarez, José
Campo Villares, Manuel Octavio del
Dosío López, Manuel Jesús
González González, Mateo
Correo electrónico
jose.blanco2@udc.es
m.campov@udc.es
manuel.dosio@udc.es
mateo.gonzalez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo principal é poder efectuar unha liquidación do IS, así como coñecer outros impostos directos que afectan as actividades económicas, así como as principais obrigacións que lles existen

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Comprensión do significado e función do dereito tributario en canto sector do ordenamento juridico A1
A5
A7
A9
A10
A11
A13
A14
A15
A16
A17
A19
A21
A23
B14
C2
C5
C7
Coñecemento das normas que regulan os impostos máis importantes que afectan á actividade económica A2
A12
A14
A15
A16
A18
A24
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C4
C5
C7
C8
Liquidacion impostos facenda publica e coñecemento do réxime tributario de operacións; gestion de partidas do balance A1
A3
A14
A15
C1
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Imposto sobre Sociedades 1.1. Esquema de liquidación do IS.
1.2. Determinación da base imponible.
1.3. Cálculo da cota diferencial.
Tema 2. Outros impostos directos. 2.1. Imposto sobre a renda dos non residentes.
2.2. Impostos medioambientales: estatal e autonómicos.
2.3. Impostos Locales.
Tema 2. Fiscalidad Empresarial en España. 3.1. Implicacións fiscais da forma xurídica e tamaño da empresa.
3.2. Principais obrigas formais de empresarios e profesionais.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A16 A17 A18 A19 A21 A23 A24 B1 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 15 15 30
Actividades iniciais A7 C1 1 0 1
Estudo de casos A1 A2 A5 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C7 C8 18 36 54
Proba de resposta múltiple A7 B3 2 8 10
Solución de problemas A3 A5 A7 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 6 24 30
 
Atención personalizada 25 0 25
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos básicos dos principais impostos e facilitar a aprendizaxe.
Actividades iniciais Presentación da normativa e dos recursos da AEAT que se va a utilizar ao longo do curso.
Estudo de casos Trátase de facer liquidacións dos impostos que se imparten neste curso, para iso exponse posibles situacións nas que poden atoparse as persoas xurídicas.
Proba de resposta múltiple Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, ds que só unha delas é válida
Solución de problemas Trataríase de resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Estudo de casos
Descrición
Os casos son resoltos públicamente sen prexuízo de atención individual.

Durante a realización dos casos de estudo orientarase, supervisarase e resolveranse as dúbidas dos alumnos no seu proceso de adquisción das competencias e a realización das actividades propostaas.

Tamén establecerase un horario de titorías individuais no que o alumno pode acudir para resolver calquera tipo de dúbida sobre a materia.

Para o alumnado con dispensa académica de exención de asistencia establecerase unha programación específica ao inicio do cuadrimestre.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A7 B3 No exame final, que se realizará na data establecida no calendario académico oficial, incluirase na primeira parte un test xeral da materia. 25
Estudo de casos A1 A2 A5 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C7 C8 Exporanse supostos de liquidación e sopostos simplificados dos impostos estudados, que deberán realizar en clase de forma individualizada. 30
Solución de problemas A3 A5 A7 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 No exame final, que se realizará na data establecida no calendario académica oficial, inclúense un suposto de liquidacións de IS. Ademáis dun test específico do IS. 45
 
Observacións avaliación

1. Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumno, cando só participe de actividade de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independenza da cualificación acadada.

2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada.  O exame na data oficial supoñerá o 100% da avaliación.

A realización fraudulenta das probas ou das actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con "suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa calificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso u calendario específico de datas compatibles coa súa dedicación.

4. Sobre as condicións de avaliación final. Está prohibido acceder ao aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ ou almacenamento de información.

5. Identificación do/a estudante. O/a estudante debe acreditar a súa personalidade dacordo coa normativa vixente.

Outras observacións de avaliación:

Para superar a materia é necesario aprobar o examen final, esixíndose a aprobar cada unha das partes: o test, a liquidación de IS.


Fontes de información
Bibliografía básica Lillo Díaz, María Jesús (). Fiscalidad de las personas jurídicas .
Moreno Moreno, Mª Carmen y Paredes Gómez, Raquel (). Fiscalidad individual y empresarial. Ejercicios resueltos.
Portillo Navarro, María José (). Manual de fiscalidad: teoría y práctica.
AEAT (). Manual Práctico IS.
Albi Ibáñez, Emilio (). Sistema fiscal español.

Textos Legais e bibliografia existente UDC

Real Decreto Lexislativo 4/2004,de 5 de marzo, texto refundido do Imposto sobre sociedades e Real Decreto 1777/2004 que aproba o regulamento e P.G.C. APROBADO POR real dECRETO 1514/2007

ley 37 /1992, DO 28 DE DECEMBRO, do IVA

Manuales practicos da AEAT (IVE e IMPOSTO SOBRE SOCIEDADES).www.agenciatributaria.es

manuales e revistas que obran na biblioteca da Universidad

. Manuais Prácticos de IVE e Imposto sobre Sociedades que publica e distribúe a Axencia Estatal de Administración Tributaria. I.V.A encóntrase no seguinte LINK: http://www.agenciatributaria.es/static_files/AEAT/Contenidos_Comunes/La_Agencia_Tributaria/Segmentos_Usuarios/Empresas_y_profesionales/Empresario_individuales_y_profesionales/I.V.A./Manual_IVA_2013.pdf Imposto de Sociedades encóntrase no seguinte LINK: http://www.agenciatributaria.es/static_files/AEAT/DIT/Contenidos_Publicos/CAT/AYUWEB/Biblioteca_Virtual/Manuales_practicos/Sociedades/Manual_Sociedades_2013_(Libro).pdf

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Réxime Fiscal da Empresa I/650G01011

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Contabilidade de Sociedades/650G01030

Materias que continúan o temario
Réxime Fiscal da Empresa III/650G01027

Observacións

1. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

2. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías