Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Afondar na comprensión da lóxica financeira. |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprende-la fundamentación do financiamento. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C8
|
Saber explicala estrutura do pasivo e a existencia duna EFO. |
A1 A2 A5 A6 A8 A10 A11 A13 A14 A15 A19 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C6 C8
|
Saber desenvolver modelos e aplicar ferramentas informáticas. |
A1 A2 A3 A5 A6 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C6 C8
|
Saber formular e defender un proxecto financeiro. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1 Valoración de empresas.
|
Valoración de empresas. Obxectivo e especificación do concepto de valor
Valor económico e financeiro
Valoración patrimonial
Valoración baseada en rendas: Gordon-Shapiro
Valoración mixta e indirecta
O problema dos intanxibles
|
2 A estrutura de pasivo e o seu coste |
Estrutura de capital: presentación do problema
O apancamento
Tese RN e RE
As teses de M&M
Existe unha EFO óptima?
|
3 Valoración de activos de capital. |
Análise de activos de capital: o binomio rendibilidade - risco
Previsión do rendemento e risco para activos individuais
Teoría de carteira. O modelo de Markowitz
O modelo de Sharpe
A introdución dun título sen risco: CAPM
CML e SML. Análise da eficiencia
Unha visión multidimensional do risco
|
4 Instrumentos financeiros. |
Derivados. Especificación. Obxectivos.
Opcións.
Warrants.
Permutas financeiras: swaps de interese.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
16 |
45 |
61 |
Solución de problemas |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
16 |
44 |
60 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
4 |
6 |
10 |
Seminario |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
4 |
0 |
4 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
5 |
6 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. O peso real da lección maxistral na docencia diaria dependerá do grao en que o alumnado desenvolva o traballo persoal preparatorio necesario para que poidamos desenvolver actividades participativas. |
Solución de problemas |
Actividades prácticas baseadas en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo. O grao de interactividade dependerá do desenvolvemento do traballo persoal preparatorio por parte do alumnado. |
Proba mixta |
Probas puntuables con contido teórico e práctico, e cuestións en calquera formato: test, desenvolvemento, análise de casos, exercicios numéricos, etc. |
Seminario |
TGR a desenvolver no formato e horarios que se determinen, en función das necesidades do grupo. |
Prácticas a través de TIC |
Tarefas, análise de casos e/ou resolución de problemas empregando recursos TIC. A programación destas actividades dependerá da realización do traballo persoal deslocalizado necesario para a súa preparación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
As titorías desenvolveranse previa petición de cita, de xeito presencial ou en formato electrónico, segundo conveña en cada caso. Son aplicables os límites que sinala a normativa de dedicación docente do profesorado da UDC e o dereito á desconexión dixital previsto na LO 3/2018.
Estes criterios son de aplicación tamén ós alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e/ou exención de asistencia.
As TGR programaranse coa debida antelación, en dúas sesións, nas datas e formato que conveñan considerando as necesidades do grupo, ata sumar un total de 4 horas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
Proba mixta que pode conter cuestións teóricas e/ou prácticas en calquera combinación de formatos: test, desenvolvemento, casos, exercicios numéricos, etc. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Primeira oportunidade: suma das cualificacións de dúas probas mixtas, cada unha valorada sobre 5 puntos. A primeira delas realizarase cara á metade do cuadrimestre, nunha data que se comunicará con antelación; a segunda na data que a Facultade designe para o exame final, e comprenderá exclusivamente a parte de materia non avaliada na primeira proba. Segunda oportunidade: os alumnos suspensos na primeira oportunidade terán a oportunidade de repeti-las dúas probas na data que a Facultade acorde para o exame final. A cualificación calcúlase sumando o mellor resultado da primeira proba e o mellor resultado da segunda proba, entre os obtidos na primeira e a segunda oportunidade. Oportunidade adiantada: avaliarase mediante unha proba mixta sobre 10 puntos, relativa ós contidos e competencias definidos na guía do curso inmediatamente anterior. Tódalas probas de avaliación deberán realizarse de forma presencial e na data prevista, coas únicas excepcións que sexan aplicables conforme a normativa académica; en caso contrario computaranse como cero. Os alumnos con recoñecemento de dedicación parcial e/ou exención de asistencia seguirán o mesmo calendario e normas de avaliación que os restantes alumnos. Fraude: é de aplicación o previsto no artigo 14 da normativa de avaliación da UDC, e no punto b do apartado 4 do artigo 11 do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC. De acordo co previsto nestas normas, as persoas implicadas serán expulsadas da proba e recibirán una cualificación de cero en ámbalas oportunidades do curso académico, sen perxuízo das responsabilidades disciplinarias adicionais que poidan ser esixibles. Instrumentos electrónicos: salvo autorización expresa, non se permite o acceso á aula con dispositivos electrónicos susceptibles de almacenar e/ou transmitir datos, tales como smartwatches, móbiles ou calculadoras intelixentes. A presenza en lugares inxustificados entenderase motivo suficiente para a expulsión da proba, coas consecuencias previstas no parágrafo anterior. Quen desexen ser avaliados nun idioma concreto dos empregados na docencia deberán manifestalo dentro por escrito dentro da primeira semana lectiva do cuadrimestre no que se imparta a docencia. Identificación: o alumnado deberá acreditar fidedignamente a súa identidade dacordo coa normativa vixente. Revisión de cualificacións: para dar cumprimento ás garantías previstas no art. 23.1 da normativa de avaliación da UDC, tódalas probas de avaliación revisaranse conxuntamente cando se publiquen as cualificacións provisorias, e dende ese momento os seus resultados serán firmes. Cando se solicite a revisión, tódalas cualificacións serán comprobadas e, caso de existir algún erro, rectificaranse á alza ou á baixa segundo proceda.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Suárez, A. (2014). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. Madrid: Pirámide
Doldan F.R. (2003). Dirección financiera de la empresa. Tórculo, Santiago
Piñeiro, C, de Llano, P (2009). Direción financiera un enfoque centrado en valor y riesgo. Delta, Madrid
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
Piñeiro, C. (2016). Oikonomicon. Un viaje virtual a la lógica de la dirección financiera de la empresa (https://oikonomicon.udc.es/).
Piñeiro, C (2003). Técnicas y modelos para la gestión financiera de la empresa. Tórculo, Santiago |
|
Bibliografía complementaria
|
Piñeiro, C., de Llano, P., Álvarez, B. (2006). Dirección financiera modelos de decisión con Excel. Delta, Madrid
Ross Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGrawHill, Madrid
Dóldan F.R. (2001). Fundamentos de las decisiones financieras empresariales. Tórculo, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de gestión financiera . McGrawHill, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía da Empresa: Función Financeira/650G01008 | Dirección Financeira I/650G01019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A
materia está deseñada en estrito cumprimento da distribución de tempos
de traballo establecida no plano de estudos, que á súa vez está
inspirado no crédito europeo transferible (ECTS) e nas liñas xerais da
declaración de Boloña. Neste contexto, as responsabilidades académicas
van máis aló de, simplemente, asistir ás aulas. O traballo non remata ó
saír da aula (ou finalizar a sesión telemática), e non todo o traballo
se fai aquí. O plano de estudos está deseñado para que exista una
combinación de traballo presencial de 50 horas, e de 100 horas
adicionais de traballo non presencial; estas últimas correspóndense co
tempo que un alumno medio debe empregar para as súas tarefas persoais
(lecturas, preparación de apuntes, e naturalmente tempo de estudo) e
para prepara-las actividades que se van programando ó longo do
cuadrimestre (busca de información, análise de documentos, traballos,
prácticas baseadas nas TIC, etc.). As sesións presenciais (físicas ou
telemáticas) dedicaranse prioritariamente a discuti-los aspectos
teóricos básicos da materia, coordina-lo traballo do grupo, resolver
dúbidas de carácter xeral, debater e realizar actividades prácticas e
interactivas. A partir deste traballo común, prográmase o traballo
individual que cada alumno debe desenvolver para a(s) seguinte(s)
sesión(s), coa orientación e apoio dos seus profesores cando así o
precise. |
|