Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a aportación das TIC á organización empresarial. |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexo e uso de TIC no ámbito empresarial. Especial consideracíón das ferramentas OAS nos ámbitos Contable e Financeiro. |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21
|
B5 B6 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Os Sistemas de Información básicos dunha empresa. |
- Aplicacións informáticas por natureza
- Aplicacións informáticas por áreas organizativas |
2. Dixitalización e tendencias |
- Nube. Cambio de paradigma
- Intelixencia empresarial
- Big Data e Analítica Avanzada
- Intelixencia artificial |
3. Aplicacións prácticas para a xestión empresarial nos ámbitos reseñados coma subtemas, con especial consideración do uso de ferramentas OAS. |
- Diferentes Aplicacións Informáticas que soportan procesos empresariais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A21 B6 B8 B9 B10 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A23 A24 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 |
19 |
57 |
76 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A10 A18 B1 B2 B3 B5 B7 C1 |
2 |
0 |
2 |
Seminario |
A1 A3 A5 B14 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
15 |
19 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
1. Exposición nas clases dos contenidos teóricos e prácticos da materia co obxeto de orientar ao alumno na sua preparación.
2. O tempo adicado a cada un dos capítulos no que está dividida a materia será proporcional ao grado de dificultade na preparación dos mesmos e á súa extensión, de xeito tal que non se dedicará o mesmo tempo a cada un dos capítulos, senon que se profundizará máis nuns que noutros. Todo iso, a xuicio do profesor que imparte a materia.
3. Para la preparación dos capítulos de menor dificultade de comprensión remitese ao alumno á bibliografía, si ben nas clases orientarase ao alumno acerca de:
a) qué fontes concretas se recomenda utilizar
b) qué aspectos son los máis relevantes e de mayor interés en orden a alcanzar los resultados del aprendizaje establecidos para la asignatura.
4. Discusión, conunta para todos los grupos de trabajo, del desarrollo encomendado a cada uno de los grupos. El alumno puede intervenir: a) a iniciativa propia, tras pedir turno de palabra; b) a iniciativa del profesor, que solicitará expresamente la intervención del alumno.
|
Solución de problemas |
1. Elaboración, exposición e solución de exemplos prácticos que o alumno, formando parte dun grupo de traballo, ha de realizar ao longo do curso.
2. Exporanse exercicios e/ou lecturas a realizar polo alumno en horas non presenciais ou de traballo autónomo. En horas posteriores coa presenza do profesor farase:
a) unha revisión dos exercicios na que o alumno pode intervir nos termos descritos no punto 3 e b) das lecturas abrirase a correspondente quenda de preguntas a fin de aclarar aqueles aspectos que o alumno expoña sobre o contido das mesmas.
3. O alumno pode intervir: a) a iniciativa propia, tras pedir quenda de palabra; b) a iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno. |
Proba mixta |
1. Consiste nun exame teórico-práctico dos contidos da materia, con preguntas curtas, preguntas a desenvolver, preguntas sobre casos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas tipo test ou combinación dos tipos mencionados.
2. O exame pode ser oral ou escrito. Se na páxina web da materia (Moodle) non se publica nada en contrario con 48 horas de antelación, realizarase o exame.
3. Realizaranse nas datas, horarios e aulas que estableza oficialmente o Decanato |
Seminario |
Discusión en grupos reducidos dos contidos da materia, en particular, dos traballos a que fai referencia a "Solución de problemas".
O alumno pode intervir: a) a iniciativa propia, tras pedir quenda de palabra; b) a iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Sesión maxistral |
Seminario |
Solución de problemas |
|
Descrición |
1. Na sesión magistral o alumno pode intervir, previa petición da palabra, para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre o tema que no momento da súa intervención estéase tratando.
2. Na solución de problemas o alumno pode intervir tal e como se expón no apartado de metodoloxías.
3. Nos horarios de tutoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan para a preparación da materia. Aínda que non é obligatorio, si a través do correo electrónico do profesor que imparte o curso ao que pertence o alumno, expón as súas dúbidas e data e hora (dentro das de tutoría) en que está interesado ser atendido, facilitarase a xestión e efectividad das mesmas.
4. Sen citar á persoa que efectuou a consulta, esta pode ser publicada en Moodle, xunto coa súa resposta, coa finalidade de que outros alumnos poidan sacar provecho da mesma. Todo iso si o profesor considéraa oportuna e de interese xeral.
5. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao comezo do curso un calendario específico de tutorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal devandito alumnado haberá de poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuatrimestre en que se imparte a materia, coa finalidade de fixar devandito calendario.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A3 A5 A10 A18 B1 B2 B3 B5 B7 C1 |
1. Trátase dunha única proba para cada unha das oportunidades de avaliación da convocatoria.
2. Consiste nun exame seguindo os criterios establecidos en metodoloxías. |
30 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A5 A10 A13 A23 A24 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 |
1. Elaboración dun ou máis casos prácticos expostos polo profesor, no que se desenvolverán algún ou algúns dos aspectos relativos ao contido da materia.
2. Os traballos desenvolveranse en grupos de 3 a 5 alumnos. Exepcionalmente e previa aprobación por parte do Profesor da materia ou do Titor do grupo, permitirase outro número de alumnos por grupo.
3. Forma parte esencial da avaliación a discusión do desenvolvemento do mesmo co Profesor da materia ou Titor do grupo de desenvolvemento que se asigne ao mesmo. Por iso, a presenza nas reunións de seguimento do traballo é esencial para ser avaliado. En ningún caso avaliarase ao alumno fóra deste contexto
4. Para a avaliación conforme a esta metodoloxía teranse en conta: a) o traballo realizado en grupo; b) a discusión a que fai referencia o apartado 3 anterior; c) a asistencia a clase e a participación efectiva e activa na mesma; d) as probas, no seu caso, referenciadas no punto 5.
5. Forman parte desta metodoloxía as probas de avaliación continua que, a criterio do Profesor responsable de impartir a materia, realícense no afán de ver e avaliar os avances do alumno. Tales probas poden revestir a forma de exame oral ou escrito, , con preguntas curtas, preguntas a desenvolver, preguntas sobre supostos prácticos, preguntas tipo test (verdadeiro/falso), preguntas de resposta múltiple ou unha combinación dos tipos mencionados.
6. Os traballos iranse presentando, discutindo e avaliando conforme ao calendario que a tal fin publicarase na web (Moodle).
7. Calquera dúbida acerca deste apartado avaliativo deberá solucionarse sustentándose a solución na idea de "avaliación continua" |
70 |
|
Observacións avaliación |
1. Calificación de non presentado: Corresponde ao estudante, cuando soamente participe de
actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
calificación final, con independencia da calificación acadada. 2. Segunda oportunidade e convocatoria adianada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Tanto na segunda oportunidade como na convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos de avaliación continua (solución de problemas, probas
de respuesta breve, intervencións durante as sesiones maxistrais) para superar a materia mediante
preguntas adicionais á proba obxetiva final. 3. Estudiantes con recoñecemento de adicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de
Facultade para a proba obxetiva final, para as restantes probas acordarase
ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa sua
adicación. O estudiante deberá porse en contacto co profesor por email durante os primeiros dez días do cuatrimestre, coa finalidade de fixar o mencionado calendario. 4. Sobre condicións de avaliación final: Está prohibido manter no recinto do examen cualquier dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou
almacenamento de información. 5. Identificación do estudiante: El estudiante debe acreditar a sua personalidade de
acordo co a normativa vixente. Otras
observacións de avaliación: A realización de parte da avaliación continua en fraude, ou da proba mixta, supón a calificación de cero puntos na avaliación final e o inicio das accións que legalmente correspondan. A este respecto, os únicos utensilios cos que está permitido estar no recinto do exame son lapis, bolígrafo ou pluma e goma de borrar. Está expresamente prohibido o acceso ao recinto do exame con: a) teléfonos móbiles e calquera outros dispositivos capaces de comunicación a distancia e/ou de almacenamento de información; b) apuntamentos, anotacións, libros ou material similar que non fose expresamente autorizado na convocatoria do exame ou na páxina web (Moodle) da materia. A non observancia desta norma supón o que se considere como realizada a proba en fraude e iso con independencia de que quen teña no recinto da proba tales dispositivos ou material sinalado utilizounos ou non, no curso da mesma.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piattini Velthuis, M.G. y otros (2007). Análisis y diseño detallado de aplicaciones informáticas de gestión.. Madrid: RAMA
Rumi?n Hermoso, Jose? Manuel. (2019). Aplicaciones informa?ticas de gestio?n comercial. Bogota: Ediciones de la U,
Martínez Fernández, P. Aranda Vasserot, A. (2023). Apuntes y transparencias publicados en la web (Moodle).
Tan, Felix B (2002). Cases on Global IT Applications and Management Successes and Pitfalls.. Hershey, PA: Idea Group Pub.
ENI (2020). Microsoft Office: (versiones 2019 y Office 365): Word, Excel, PowerPoint, Outlook: domine las funciones avanzadas de la suite Microsoft.. Cornellá de Llobregat: ENI
Fairhurst, Danielle Stein (2019). Using Excel for Business and Financial Modelling: a Practical Guide. Third edition.. Chichester, West Sussex: Wiley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/650G01013 | Análise das Operacións Financeiras/650G01014 | Informática Aplicada á Empresa/650G01020 | Bases de Datos para a Empresa/650G01022 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas de Información para a Xestión Financeira da Empresa/650G01034 |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade deimprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cosvalores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudessexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores derespecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que porrazóns físicas, sensoriais, psicolóxicas ou socioculturais experimentedificultades para un acceso adecuado, en igualdade de condicións e co uso davida universitaria. |
|