Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber aplicar os conceptos, as normas e os principios éticos básicos da investigación en ciencias da saúde. |
AM9 AM13 AM14 AM15 AM20 AM24 AM43 AM44 AM45 AM48
|
|
|
Identificar, diferenciar e comparar diferentes estratexias baseadas na terapia celular, terapias avanzadas e biomateriais con elevado potencial rexenerativo enfocadas a diferentes patoloxías humanas. |
AM1 AM7 AM8 AM9 AM10 AM12 AM20 AM24 AM36 AM41 AM43 AM48
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Tipos, fontes e métodos de obtención de células para a súa aplicación en terapia celular. |
Células para a súa aplicación en terapia celular: tipos, características e métodos de obtención. |
Tema 3. Sinalización celular. |
Vías de sinalización celular. |
Tema 2. Diferenciación, transformación e reprogramación celular.
|
Concepto de potencialidade: diferenciación e reprogramación celular. |
Tema 4. Criopreservación celular e tisular. |
Desenvolvemento de técnicas e métodos de criopreservación de células e tecidos. |
Tema 5. Análises ómicos para as ciencias biomédicas. |
Utilidade da xenómica, proteómica e transcriptómica na terapia celular. |
Tema 6. Vectores virais e non virais na terapia xénica. |
Xeración de vectores virais e non virais para a súa aplicación en terapia xénica. |
Tema 7. Introdución ás terapias avanzadas. Inmunoterapia, terapia mitocondrial e CAR-T. |
Metodoloxía para o illamento mitocondrial e elaboración de CAR-T. |
Tema 8. Aplicación de biomateriais en medicina. |
Propiedades e tipos de biomateriais utilizados en biomedicina. |
Tema 9. Bioética e ética da investigación. A investigación responsable. |
Coñecemento sobre aspectos éticos da investigación biomédica. Consentimento informado. |
Tema 10. A investigación en seres humanos e materiais de orixen humano.
|
Comités de Ética, biobancos e coleccións de mostras humanas. |
Tema 11. Regulación de Medicamentos de Terapias Avanzadas en España e na UE. |
Definición de Terapia Avanzada e lexislación actual para a súa aplicación en humanos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A7 A8 A24 A44 A45 A48 |
6 |
10 |
16 |
Saídas de campo |
A20 A36 A41 |
20 |
42 |
62 |
Sesión maxistral |
A9 A10 A12 A13 A14 A15 A43 |
20 |
50 |
70 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Seminarios formativos nos que os alumnos deben expoñer traballos seleccionados polo profesorado e relacionados coa materia. |
Saídas de campo |
Desenvolvemento de prácticas de laboratorio. |
Sesión maxistral |
Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Saídas de campo |
|
Descrición |
A atención personalizada se realiza mediante titorías personalizadas directas e en liña a demanda e previa cita, individuais e grupais.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada serve para o seguemento do aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da títoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dudas e orienta ao estudio.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que podrán realizarse de modo presencial ou a través dos canles institucionais da UDC de atención a distancia.
ATENCIÓN PERSONALIZADA DO ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDIO CA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, teña dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, podrá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A9 A10 A12 A13 A14 A15 A43 |
Exame final de preguntas obxetivas: exame tipo test (cada pregunta con 4 afirmacións; só unha é correcta; non se puntúa negativo por resposta incorrecta). O aprobado está no 60% de respuestas correctas. |
80 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A7 A8 A24 A44 A45 A48 |
Observación sistemática da actividade realizada polos alumnos no evento científico. |
10 |
Saídas de campo |
A20 A36 A41 |
Observación sistemática do alumno durante o desenvolvemento das prácticas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Todos os aspectos relacionados con
“dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude
académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Atala, Anthony, Lanza, Robert, Mikos, Tony and Nerem, Robert, (2018). Principles of regenerative medicine. ISBN: 9780128098936. 3rd ed. New York: Academic Press-Elsevier.
Castro-Viñuelas R., Sanjurjo-Rodríguez C., Piñeiro-Ramil M., Hermida-Gómez T., Rodríguez-Fernández S (2020). Generation and characterization of human induced pluripotent stem cells (iPSCs) from hand osteoarthritis patient-derived fibroblasts.. Sci Rep 2020; 10:4272
Piñeiro-Ramil M, Sanjurjo-Rodríguez C, Rodríguez-Fernández S, Hermida-Gómez T, Blanco-García F, Fuen (2023). Generation of human immortalized chondrocytes from osteoarthritic and healthy cartilage: a new tool for cartilage pathophysiology studies.. Bone Joint Res 2023; 12:46-57
Rocío Castro-Viñuelas, Clara Sanjurjo-Rodríguez, María Piñeiro-Ramil, Tamara Hermida-Gómez, Isaac Fu (2018). Induced Pluripotent Stem Cells for cartilage repair: current status and future perspectives. Eur Cell Mater 2018; 36: 96-109
Piñeiro-Ramil M., Sanjurjo-Rodríguez C., Castro-Viñuelas R., Rodríguez-Fernández S., Fuentes-Boquete (2019). Usefulness of mesenchymal cell lines for bone and cartilage regeneration research.. Int J Mol Sci 2019; 20:6286.
Sanjurjo-Rodríguez C., Castro-Viñuelas R., Piñeiro-Ramil M., Rodríguez-Fernández S., Fuentes-Boquete (2020). Versatility of induced pluripotent stem cells (iPSCs) for improving the knowledge on musculoskeletal diseases.. Int J Mol Sci 2020; 21:6124 |
Tamén se utilizarán
artigos científicos relevantes e actualizados, publicados en revistas con
factor de impacto: Stem Cells Translational Medicine, Regenerative
Medicine, Journal of Tissue Engineering and Regenerative Medicine, entre outras. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
RECOMENDACIÓNS: Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación a estudio”, “permanencia” e “fraude académico” se rexirán de acuerdo con la normativa académica vigente de la UDC.” INDICACIONES DO PROFESORADO: A asistencia a clase é obrigatoria. Recoméndase levar a asignatura ao día para obter un bo rendemento académico. |
|