Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Emprendemento Código 651559007
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Blanco García, Francisco Javier
Correo electrónico
f.blanco1@udc.es
Profesorado
Blanco García, Francisco Javier
Correo electrónico
f.blanco1@udc.es
Web http://https://estudos.udc.es/es/study/detail/4559V01
Descrición xeral Este Máster cuenta con la participación de las tres universidades públicas gallegas y estará conformado por un grupo interdisciplinar de personal docente e investigador de diversos ámbitos del conocimiento (ingeniería, biología, farmacia, medicina, etc.), asociado a grupos de investigación de referencia en Galicia y vinculados a los tres Institutos de Investigación Sanitaria y a Centros de Investigación Singulares de Galicia. De esta forma, este Máster conjunto proporcionará una formación excelente e interdisciplinar, que aprovecha todo el potencial de las infraestructuras más punteras existentes en Galicia que trabajan en el ámbito de la biofabricación, bioimpresión, ingeniería de tejidos y medicina regenerativa.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
1. Identificar los principios sobre valorización del conocimiento transferible y su protección. AM3
AM11
AM12
AM14
AM15
AM18
AM22
AM24
AM31
2. Emplear herramientas y técnicas para la creación y gestión de empresas de base biotecnológica. AM7
AM8
AM13
AM44
AM45

Contidos
Temas Subtemas
• Conceptos básicos de emprendimiento y autoempleo • El conocimiento transferible y su protección.
• Identificación de oportunidades de negocio en torno al sector biotecnológico
• Diferentes esquemas de financiación, ayudas e incentivos para proyectos de base biotecnológica.
• Creacio?n de una empresa de base biotecnolo?gica. Las empresas del sector biosanitario y biotecnológico, características específicas y casos de éxito
• Metodología de emprendimiento y planes de negocio. Componentes de un modelo de negocio. Estructura y desarrollo de un plan de negocio. • Elaboración e interpretación de un plan financiero. Gestión de los recursos de la empresa (recursos humanos y gestión del capital intelectual)
• Conocer cómo gestionar la fiscalidad relacionada con la I+D+i en el sector de las biotecnológicas.
• Elaboración de un plan de Marketing y de Comunicación eficaz

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A14 A18 A31 A44 A11 14 28 42
Eventos científicos e/ou divulgativos A7 A8 A12 A13 A15 A22 A24 A45 10 20 30
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado.
Eventos científicos e/ou divulgativos Seminarios formativos nos que os alumnos deben expoñer traballos seleccionados polo profesorado e relacionados coa materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Eventos científicos e/ou divulgativos
Descrición
A atención personalizada se realiza mediante titorías personalizadas directas e en liña a demanda e previa cita, individuais e grupais.

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada serve para o seguemento do aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da títoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dudas e orienta ao estudio.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que podrán realizarse de modo presencial ou a través dos canles institucionais da UDC de atención a distancia.

ATENCIÓN PERSONALIZADA DO ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDIO CA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, teña dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, podrá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A3 A14 A18 A31 A44 A11 Exame final de preguntas obxetivas: exame tipo test (cada pregunta con 4 afirmacións; só unha é correcta; non se puntúa negativo por resposta incorrecta). O aprobado está no 60% de respuestas correctas. 80
Eventos científicos e/ou divulgativos A7 A8 A12 A13 A15 A22 A24 A45 Observación sistemática da actividade realizada polos alumnos no evento científico. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

INDICACIONES DO PROFESORADO:

A asistencia a clase é obrigatoria. Recoméndase levar a asignatura ao día para obter un bo rendemento académico.


Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación a estudio”, “permanencia” e  “fraude académico” se rexirán de acuerdo con la normativa académica vigente de la UDC.”

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais:- Non se utilizarán plásticos.- Realizaranse impresións a dobre cara.- Empregarase papel reciclado.- Evitarase a realización de borradores.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)".

 

"Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade".

 

"Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas"



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías