Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Modelos clínicos en terapias avanzadas en especialidades médico-cirúrxicas Código 651559012
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Blanco García, Francisco Javier
Correo electrónico
f.blanco1@udc.es
Profesorado
Blanco García, Francisco Javier
Castellanos Rodrigo, María del Mar
Crespo Leiro, María Generosa
Pérez Fontán, Miguel
Sangiao Alvarellos, Susana
Correo electrónico
f.blanco1@udc.es
m.castellanos@udc.es
maria.generosa.crespo.leiro@udc.es
miguel.perez.fontan@udc.es
susana.sangiao@udc.es
Web http://https://estudos.udc.es/es/study/detail/4559V01
Descrición xeral Este Máster cuenta con la participación de las tres universidades públicas gallegas y estará conformado por un grupo interdisciplinar de personal docente e investigador de diversos ámbitos del conocimiento (ingeniería, biología, farmacia, medicina, etc.), asociado a grupos de investigación de referencia en Galicia y vinculados a los tres Institutos de Investigación Sanitaria y a Centros de Investigación Singulares de Galicia. De esta forma, este Máster conjunto proporcionará una formación excelente e interdisciplinar, que aprovecha todo el potencial de las infraestructuras más punteras existentes en Galicia que trabajan en el ámbito de la biofabricación, bioimpresión, ingeniería de tejidos y medicina regenerativa.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
El objetivo de la asignatura es dotar al estudiante de conocimientos para el desarrollo de ensayos en el laboratorio que determinen los posibles efectos de la interacción de los biomateriales con los organismos vivos, en concreto, se abordarán los siguientes contenidos: AM1
AM7
AM8
AM9
AM10
AM12
AM13
AM14
AM15
AM20
AM22
AM24
AM36
AM44
AM45
AM48

Contidos
Temas Subtemas
Introduccion a la Aplicacion de los modelos de Biofabricacion en la Medicina Legislación y regulación
Papel de los Biobancos.
Diseño de modelos 3D con aplicacion en Medicina Uso de constructos en ingeniería de tejidos.
Introduccion a la Terapia Avanzada y Seguimiento de su Trazabilidad
Aplicacion de los modelos de Terapia Celular y Biofabricacion en las enfermedades del Aparato Locomotor
Uso de cultivos 3D, organotípicos y constructos en ingeniería de tejidos.

Evaluación de citoxicidad y genotoxicidad de biomateriales
Aplicacion de los modelos de Terapia Celular y Biofabricacion en las enfermedades del Aparato Cardiovascular.
• Diseño de estudios para determinar hemotoxicidad de biomateriales.
• Caracterización de propiedades inmunogénicas e inmunotóxicas de biomateriales.
Aplicacion de los modelos de Terapia Celular y Biofabricacion en las enfermedades Neurologicas Diseño de estudios para determinar hemotoxicidad de biomateriales.
• Caracterización de propiedades inmunogénicas e inmunotóxicas de biomateriales
Aplicacion de los modelos de Terapia Celular y Biofabricacion en las enfermedades Metabolicas Diseño de estudios para determinar hemotoxicidad de biomateriales.
Caracterización de propiedades inmunogénicas e inmunotóxicas de biomateriales
Aplicacion de los modelos de Terapia Celular y Biofabricacion en las enfermedades renales/urologicas Diseño de estudios para determinar hemotoxicidad de biomateriales.
Caracterización de propiedades inmunogénicas e inmunotóxicas de biomateriales
Aplicacion de los modelos de Terapia Celular y Biofabricacion en el Cancer Diseño de estudios para determinar hemotoxicidad de biomateriales.
Caracterización de propiedades inmunogénicas e inmunotóxicas de biomateriales
Modelos de CAR-T aplicados en Hematologia Diseño de estudios para determinar hemotoxicidad de biomateriales.

Caracterización de propiedades inmunogénicas e inmunotóxicas de biomateriales

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Saídas de campo A20 A22 A36 6 10 16
Sesión maxistral A9 A10 A12 A13 A14 A15 20 42 62
Eventos científicos e/ou divulgativos A1 A7 A8 A24 A44 A45 A48 20 50 70
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Saídas de campo Asistencia a Laboratorios para realizar practicas
Sesión maxistral Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado
Eventos científicos e/ou divulgativos Seminarios formativos nos que os alumnos deben expoñer traballos seleccionados polo profesorado e relacionados coa materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Eventos científicos e/ou divulgativos
Saídas de campo
Sesión maxistral
Descrición
A atención personalizada se realiza mediante titorías personalizadas directas e en liña a demanda e previa cita, individuais e grupais.

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada serve para o seguemento do aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da títoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dudas e orienta ao estudio.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que podrán realizarse de modo presencial ou a través dos canles institucionais da UDC de atención a distancia.

ATENCIÓN PERSONALIZADA DO ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDIO CA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, teña dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, podrá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Eventos científicos e/ou divulgativos A1 A7 A8 A24 A44 A45 A48 Observación sistemática da actividade realizada polos alumnos no evento científico.
Saidas de campo
Observación sistemática do alumno durante o desenvolvemento das prácticas.
10
Saídas de campo A20 A22 A36 Observación sistemática do alumno durante o desenvolvemento das prácticas. 10
Sesión maxistral A9 A10 A12 A13 A14 A15 Exame final de preguntas obxetivas: exame tipo test (cada pregunta con 4 afirmacións; só unha é correcta; non se puntúa negativo por resposta incorrecta). O aprobado está no 60% de respuestas correctas. 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

INDICACIONES DO PROFESORADO:

A asistencia a clase é obrigatoria. Recoméndase levar a asignatura ao día para obter un bo rendemento académico.

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais:- Non se utilizarán plásticos.- Realizaranse impresións a dobre cara.- Empregarase papel reciclado.- Evitarase a realización de borradores.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)".

 

"Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade".

 

"Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas"

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación a estudio”, “permanencia” e  “fraude académico” se rexirán de acuerdo con la normativa académica vigente de la UDC.”



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías