Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A1. Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa Innovación, orientación e avaliación educativa.
A5. Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de innovación, orientación e avaliación educativa e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa mesma.
A14. Utilizar de maneira creativa as novas tecnoloxías para optimizar os procesos de ensino-aprendizaxe e orientación profesional, e deseñar sistemas para educación con base en Internet.
A20. Proporcionar unha preparación científica de vangarda en innovación, orientación e avaliación que permita avanzar na converxencia integrada entre políticas de innovación, estratexias de avaliación e planes de orientación.
|
AI1 AI5 AI13 AI19
|
|
|
B1. Capacidade de análise e síntese.
B3. Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
B4. Traballar de forma colaborativa.
B5. Capacidade de organización e planificación.
B7. Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como investigador.
B8. Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
|
BI1 BI3 BI4 BI5 BI7 BI8
|
|
C3. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CM3 CM4 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Investigación avaliativa
|
Conceptualización e modelos para a investigación avaliativa |
2. A avaliación de programas como investigación avaliativa |
Compoñentes básicos dunha proposta para a avaliación de programas educativos |
3. Consideracións metodolóxicas na avaliación de programas educativos |
- Os deseños de investigación avaliativa para a súa aplicación en avaliación de programas.
- Fontes de datos.
- Técnicas e instrumentos de recollida de información.
- Análise e interpretación de datos. |
4. Investigación sobre a avaliación de programas
|
Avances e novas perspectivas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
|
10 |
15 |
25 |
Análise de fontes documentais |
|
0 |
20 |
20 |
Traballos tutelados |
|
2 |
5 |
7 |
Proba de ensaio |
|
2 |
0 |
2 |
Discusión dirixida |
|
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Exposición xeral da materia e o seu desenvolvemento |
Sesión maxistral |
Exposicións da temática |
Análise de fontes documentais |
Lectura e revisión das fontes bibliográficas |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento dun traballo avaliativo en grupo ou individual |
Proba de ensaio |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. |
Discusión dirixida |
Debate dos temas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas en titoría |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
|
Asistencia e participación |
10 |
Traballos tutelados |
|
Estrutura, adecuación, argumentación e fontes bibliográficas utilizadas |
50 |
Discusión dirixida |
|
Participación e argumentación |
15 |
Proba de ensaio |
|
Resultados da proba |
25 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Comité Conjunto de Estándares para la evaluación educativa (1998). Estándares para la evaluación de programas. Bilbao: Edic. Mensajero
REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social. Madrid: Edit. Síntesis
STUFFLEBEAM, D.L. y SHINKFIELD, A.J. (2007). Evaluation Theory, Models & applications. San Francisco, CA: Jossey-Bass
AEC (2000). Guía para la Gestión de la Calidad de los Servicios Públicos (Adaptación de la Norma UNE-EN-ISO 9004-2). Madrid: MAP
ALVIRA MARTÍN, F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. (Cuadernos Metodológicos, 2). Madrid: CIS |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|