Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares. |
A5 |
Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas. |
A6 |
Establecer os descritores xerais que caracterizan unha investigación: seleccionar, elaborar, tratar e interpretar os datos, e presentar os resultados de acordo cos propósitos da investigación. |
A7 |
Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación. |
A8 |
Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando, de ser o caso, recursos audiovisuais de apoio. |
A10 |
Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas |
A11 |
Coñecer, comprender e utilizar a linguaxe científica e aplicala correctamente nas distintas formas de expresión e comunicación |
A14 |
Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos |
A15 |
Identificar criterios de calidade e control, tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
A16 |
Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
A17 |
Seleccionar, adaptar e aplicar materiais e recursos TIC e doutra índole, para mellorar o ensino e a aprendizaxe das diferentes ámbitos disciplinares. |
A18 |
Recoñecer a investigación e a innovación aplicada ás ciencias da educación como ferramenta continua de innovación e mellora educativa e social. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permita continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacidade de análise e síntese. |
B7 |
Capacidade de adaptación a situacións novas. |
B8 |
Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
B9 |
Traballar de forma colaborativa. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares. |
B11 |
Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares. |
B12 |
Comportarse con ética e responsabilidade social e ambiental como docente e/ou investigador. |
B13 |
Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
B14 |
Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
B15 |
Ter capacidade para actualizar os coñecementos, as metodoloxías e as estratexias na práctica docente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnoloxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Establecer una investigación/innovación en el ámbito de las didácticas específicas, desarrollada con datos empíricos. |
AP5 AP6 AP7 AP8 AP10 AP11 AP14 AP15 AP16 AP17 AP18
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13 BP14 BP15
|
CP1 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Reconocer la investigación en el ámbito de las didácticas específicas como herramienta de innovación y mejora educativa y social. |
AP1 AP5 AP10 AP11 AP14 AP15 AP17 AP18
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP8 BP10 BP12 BP13
|
CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Diseño de un proyecto de investigación/innovación |
|
Desarrollo del proyecto para la obtención de datos empíricos y conclusiones |
|
Presentación oral y escrita y defensa del trabajo realizado |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A6 A7 A10 A11 A14 A15 A16 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C4 C6 C7 C8 |
0 |
40 |
40 |
Traballos tutelados |
A1 A5 A7 A11 A14 A15 A16 A17 B2 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C6 |
5 |
80 |
85 |
Presentación oral |
A7 A8 A11 A14 A16 A17 B6 B9 B10 B13 C1 |
1 |
4 |
5 |
Análise de fontes documentais |
A1 A5 A6 A7 A10 A11 A14 A15 A18 B2 B3 B4 B5 B8 B15 C5 C8 |
0 |
70 |
70 |
|
Atención personalizada |
|
25 |
0 |
25 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Proceso orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Traballos tutelados |
Trátase de que o alumnado adquira as competencias relacionadas coa aprendizaxe autónoma, dirixido por un/ha profesor/a.
Será o Traballo Fin de Mestrado que o alumnado realizará e que terá que ser individual, innovador, personal e orixinal sobre una materia relacionada cunha temática ou área do programa de Mestrado. Os/as directores serán nomeados pola comisión do Mestrado, aínda que poderán ser propostos polo alumnado previa aceptación daqueles.
Constará dun documento escrito que terá que seguir as pautas que se sinalen no documento marco que se redactará ao efecto e as indicacións do/a director/a, realizadas na atención personalizada e/ou titorías. Neste documento marco poderanse contemplar características diferentes de formato, segundo as áreas polas que se presente, como por exemplo e entre outros, aqueles vinculado a un proxecto artístico na área de Didáctica das Artes Visuais que poderán ter un formato distinto no que atinxe a tipografía, maquetación, imaxes, etc., co obxectivo da búsqueda estética coherente co traballo realizado polo alumnado.
|
Presentación oral |
Exposición verbal, coa utilización dos recursos expositivos adecuados, que debe reflectir todas as fases do proceso de creación e desenvolvemento dos traballos tutelados.
|
Análise de fontes documentais |
Utilización de documentos de toda tipoloxía, aplicables e relacionados coas didácticas específicas (primarias, secundarias e terciarias: arquivísticos, bibliográficos, audiovisuais, hemerográficos, arqueolóxicos, orais, textuais, literarias, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para o traballo coasmesmas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A5 A7 A11 A14 A15 A16 A17 B2 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C6 |
O Traballo Fin de Mestrado, ou traballo tutelado, terá que axustarse ás características indicadas no apartado Metodoloxías desta Guía Docente e ao documento marco que se redacte.
O TFM será avaliado por un tribunal que será nomeado pola comisión do Mestrado, formado por tres profesores/as do equipo docente do título. Nesta avaliación terase en conta o rigor, a adecuación ao formato esixido, a incorporación das referencias bibliográficas oportunas, a fundamentación teórica, a coherencia, a orixinalidade e os resultados e conclusións, e todos aqueles que se especifiquen no documento marco.
|
60 |
Presentación oral |
A7 A8 A11 A14 A16 A17 B6 B9 B10 B13 C1 |
O alumnado terá que facer a presentación oral e defensa do seu Traballo Fin de Mestrado, ante o tribunal asignado.
Terase en conta a corrección na expresión oral, capacidade de síntese, capacidades comunicativas, así como a corrección e argumentación das respostas e a súa adecuación ás posibles cuestións que os membros do tribunal lle poidan formular. |
40 |
|
Observacións avaliación |
El estudiante deberá exponer el trabajo y defenderlo ante un tribunal que será nombrado por la Comisión de Master.
Para poder defender el
trabajo de fin de Máster será necesario haber
superado la totalidad de los demás créditos del título.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rodríguez, Mª L., Llanes, J. (coords.) (2013). Cómo elaborar, tutorizar y evaluar un trabajo de fin de máster.. Barcelona: Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.
Walker, M. (2000). Cómo escribir trabajos de investigación. . Barcelona: Gedisa
Ferrer, V., Carmona, M., Soria, V. (2012). El Trabajo de Fin de Grado. Guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores.. Madrid: McGrawHill-Interamericana de España.
Muñoz Alonso, G. (2011). Estructura, metodología y escritura del Trabajo de Fin de Máster.. Madrid: Escolar y Mayo.
García Sanz, Mª P., Martínez Clares, P. (coords.) (2012). Guía práctica para la realización de trabajos fin de grado y trabajos fin de máster . Murcia: Universidad de Murcia |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|