Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Métodos e Deseños na Investigación da Linguaxe Código 652546002
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Martínez Ferreiro, Silvia
Correo electrónico
s.martinez.ferreiro@udc.es
Profesorado
Martínez Ferreiro, Silvia
Correo electrónico
s.martinez.ferreiro@udc.es
Web http://pilar.vieiro@udc.es
Descrición xeral Esta materia ofrece unha revisión de nivel medio das metodoloxías e técnicas de investigación no ámbito da
linguaxe. Realízanse análises metodolóxicas de traballos relevantes no contexto da investigación lingüística.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
AO FINAL DA MATERIA, OS ALUMNOS: Poden reflexionar por escrito sobre os fundamentos metodolóxicos da investigación sobre a lingua e comunicación. Pode describir os métodos e técnicas de recollida e análise de información, principalmente cuantitativos. É capaz de deseñar instrumentos de recollida de información para programas de intervención en linguaxe e comunicación. É capaz de buscar e seleccionar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación. É capaz de analizar críticamente publicacións científicas. Pode comunicar adecuadamente os resultados dunha investigación. É capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, hipóteses e variables. asociados, así como definir o deseño, a mostra e a súa modalidade de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa análise e discusión posterior. AI6
AI11
BI5
BI6
BI7
CI2
CI3
CI4
CI5

Contidos
Temas Subtemas
1. Metodoloxía experimental e cuasi-experimental, observacional e de enquisa na investigación lingüística.
1. Metodoloxía experimental e cuasi-experimental
2. A observación como metodoloxía e como técnica
3. Enquisas e entrevistas
2. Deseño, construción, avaliación e aplicación
de instrumentos de recollida de información.
1. Deseño
2. Construción
3. Avaliación
4. Aplicación
5. Asignación e interpretación das puntuacións
3. Aplicación das novas tecnoloxías á recollida de información. 1. Recollida de datos a través de Internet: características, consideracións,
vantaxes e inconvenientes
2. Programas informáticos e software de apoio
3. Aplicacións prácticas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 B7 B8 C3 C4 C5 C6 20 25 45
Portafolios do alumno A6 A11 B6 C3 10 20 30
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición de contidos
Portafolios do alumno Realizarase a avaliación
individualmente en cada materia. Sexa
continua e incluirá unha avaliación
rendemento cuantitativo de cada un
alumno/a en cada actividade realizada.
Estes serán recollidos polo alumnado
nunha carteira por materia que
incluirá diagramas, presentacións,
traballos, lecturas, prácticas, cuestionarios
respondeu, etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
tutorización e seguimento

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A6 A11 B6 C3 A avaliación farase de forma individual. Será
continua e incluirá unha avaliación
rendemento cuantitativo de cada un
alumno/a en cada actividade realizada.
Estas serán recollidos polo alumnado
nunha carteira por materia que
incluirá diagramas, presentacións,
traballos, lecturas, prácticas, cuestionarios
respondeu, etc.
100
 
Observacións avaliación

As prácticas e traballos tutelados realizaranse en equipo ou, excepcionalmente, individualmente.

Para os asistentes presenciais (asistencia igual ou superior ao 80%), a nota final calcularase tendo en conta os resultados das prácticas realizadas en clase (25%) e o traballo final (75%). É necesario que ambas partes se superen cunha nota igual ou superior a 5.

Para os asistentes non presenciais, o traballo realizarase de forma individual e suporá o 100% da nota final.

Isto aplícase ás chamadas de primeira e segunda oportunidade.

«A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez acreditada, dará lugar directamente á cualificación de suspensión na convocatoria na que se incorra: o/a alumno/a será cualificada con suspenso (no numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto se a infracción se comete na primeira oportunidade como na segunda, para o que se modificará a súa cualificación no informe de primeira oportunidade, se é o caso".


Fontes de información
Bibliografía básica

MANUAL DE APOIO:NAVAS ARA, M. J. (coord.)(2002). Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica.

Madrid: UNED.Libro pensado para o ensino non-presencial, que abrangue practicamente todos os temas

relacionados coa metodoloxía de investigación, dende unha introdución sobre o método científico ás distintas

metodoloxías e o seu emprego, pasando pola construción de instrumentos de medida.OUTROS TEXTOS

RECOMENDADOS:LEÓN, O. y MONTERO, I. (2000). Diseño de investigaciones. Madrid: McGraw-Hill.Libro de

lectura doada e amena, con múltiples exemplos. Moi recomendable. DELGADO, A. R. y PRIETO, G. (1997):

Introducción a los métodos de investigación de la Psicología. Madrid: Pirámide.Libro breve y sencillo que aborda una

buena parte de los contenidos incluidos en el programa.FONTES, S.; GARCÍA, C.; GARRIGA, A. J.;

PÉREZ-LLANTADA, M. C. y SARRIÁ, E. (2001): Diseños de investigación en Psicología. Madrid: UNED.Libro breve e

sinxelo que aborda unha boa parte dos contidos incluídos no programa..GARCÍA, C.; QUINTANILLA, L.; GARRIGA,

A. J.; FONTES, S.; PÉREZLLANTADA, M. C. y SARRIÁ, E. (2003): Diseños de investigación en Psicología. Cuaderno

de Prácticas. Madrid: UNED.Trátase dun Caderno de Prácticas elaborado para esa materia da titulación de Psicoloxía

que acompaña á obra do mesmo título realizada por Fontes e col. (2001). Nel ofrécense numerosos extractos de

investigacións sobre as que se propoñen distintas actividades aos lectores. GARCÍA, M.; IBÁÑEZ, J. y ALVIRA, F.

(comp.) (1994): El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación (2.a ed.). Madrid: Alianza.Manual

cunha perspectiva sociolóxica no que se aborda a análise da realidade social considerando os deseños e a forma de

recoller e analizar posteriormente os datos. Examínanse as metodoloxías incluídas n programa, cun peso maior á

cualitativa e á de enquisas, un capítulo para a metodoloxía observacional e algunha referencia á metodoloxía

experimental, pouco utilizada no ámbito do que trata o libro.MELTZOFF, J. (2000): Crítica a la investigación.

Psicología y campos afines. Madrid: Alianza.Libro claro e didáctico organizado en dúas partes. Na primeira revísanse

todas as fases implicadas na realización dunha investigación. Na segunda proponse un conxunto de 16 artigos

ficticios creados polo autor e con erros que o lector debe detectar, se ben cada artigo vai seguido dun comentario do

autor onde se sinalan unha boa parte deles.MERINO, J. M.; MORENO, E.; PADILLA, M.; RODRIGUEZ-MIÑÓN, P. y

VILLARINO, A. (2001): Análisis de datos en Psicología I. Madrid: UNED.Libro concibido expresamente para o estudo

a distancia da estatística descritiva, moi claro e didáctico, cheo de exemplos sinxelos e aclaracións, que resultará de

grande utilidade para o alumnado que se achega por vez primeira a eses conceptos estatísticos.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías