Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións.
Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe.
Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais.
Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes.
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia.
Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade.
Respectar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade.
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións.
Adquirir experiencia na planificación, na docencia e na avaliación das materias correspondentes á especialización |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP9 AP10 AP14 AP24 AP27 AP29 AP30 AP31 AP32 AP33
|
|
CM1 CM3 CM4 CM7
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP9 AP10 AP14 AP24 AP27 AP29 AP30 AP31 AP32 AP33
|
|
CM1 CM3 CM4 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: HISTORIA Y CONCEPTO |
TEMA 1: Historia
TEMA 2: Conceto |
BLOQUE II: DESENVOLVEMENTO PSICOLÓXICO |
TEMA 3: Desenvolvemento psicolóxico de 0 a 2 anos
TEMA 4: Desenvolvemento psicolóxico de 2 a 6 anos
TEMA 5: Desenvolvemento psicolóxico de 6 a 12 anos
TEMA 6: Desenvolvemento psicolóxico na adolescencia |
BLOQUE III: APRENDIZAXE ESCOLAR |
TEMA 7: Concepcións sobre a ensino
TEMA 8: Concepcións sobre a aprendizaxe.
TEMA 9: Metodoloxías didácticas
TEMA 10: Variables cognitivo-motivacionais e socio-emocionais na aprendizaxe.
TEMA 11: A avaliación da aprendizaxe.
TEMA 12: A comunicación |
BLOQUE IV: TRASTORNOS DO DESENVOLVEMENTO E NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIAIS |
TEMA 13: Por trastornos do comportamento.
TEMA 14: Por trastornos do linguaxe
TEMA 15: Por trastornos sensoriais e/ou motrices
TEMA 16: Por trastornos intelectuais.
TEMA 17: Autismo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 A10 A24 A27 A29 A30 A31 C1 C3 C4 C7 |
10 |
0 |
10 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A27 A29 A30 A31 C1 C4 C7 |
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A14 A27 A29 A30 A32 A33 C1 C4 C7 |
6 |
28 |
34 |
Lecturas |
A1 A2 A4 A10 A27 A29 A30 C4 C7 |
0 |
2 |
2 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A10 A27 A30 C1 C7 |
2 |
40 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Esta modalidade adóitase reservar a unha lección impartida polo profesor, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información. |
Estudo de casos |
Presentación e descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser identificado, recoñecido, comprendido e valorado polo alumno/a, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto que lle describe unha situación real da vida e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular. Os casos tratarán sobre os distintos trastornos que se poden presentar no desenvolvemento e aprendizaxe escolar. Os coñecementos necesarios para levar a cabo adecuadamente os estudos serían impartidos previamente.
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. Propoñerase a realización de traballos de grupo, de carácter obrigatorio, ao redor dos temas centrais da materia e para o inicio da súa elaboración facilitarase un pequeno dossier a partir do cual o alumnado deberá ir profundando na materia obxecto de estudo. O resultado dese traballo exponse de forma interactiva utilizando a metodoloxía da presentación oral. |
Lecturas |
Constitúen un conxunto de textos e temas que irán xurdindo a medida que se avanza na exposición e desenvolvemento da materia e que o alumnado poderá ler para proceder a unha recensión que lle permita profundar nos contidos de interese relacionados (directa ou transversalmente) coa materia. |
Proba obxectiva |
Proba utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc. É de aplicación tanto para a avaliación formativa como sumativa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
Lecturas |
|
Descrición |
Estas metodoloxías requiren de orientación e seguimento por parte do profesor tanto en horas de clase (que se fará nos grupos interactivos) como en horas de titoría, segundo demándeno os alumnos e/ou crea conveniente o profesor. Todo iso coa finalidade de realizar un seguimento preciso do alumnado e das súas actividades de aprendizaxe. Será virtual e/ou presencial, atendendo ás circunstancias e aos recursos tecnolóxicos existentes.
A atención personalizada farase, globalmente, mediante titorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A10 A27 A30 C1 C7 |
Exame sobre os contidos teóricos expostos nas sesións maxistrais e sobre o dossier e outros materiais achegados polo profesor. Constará dun mínimo de 40 e un máximo de 160 preguntas, con 4 alternativas das cuales só 1 (unha) será correcta. Para a súa corrección aplícase a fórmula de corrección do azar, é dicir, téñense en conta os erros e as omisións que se produzan. Débese obter, como mínimo, unha puntuación de catro sobre dez. |
40 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A14 A27 A29 A30 A32 A33 C1 C4 C7 |
Requirirán dunha exposición e defensa oral por parte do grupo encargado de cada tema. A valoración desta exposición rexerase pola diractrices que elabora o máster para a realización do TFM. |
30 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A27 A29 A30 A31 C1 C4 C7 |
A correcta realización de cada caso proposto sumará unha puntuación á nota final. Cada caso correctamente resolto puntuará a porcentaxe correspondente sobre o peso total. Pola contra, non puntuarás. |
20 |
Lecturas |
A1 A2 A4 A10 A27 A29 A30 C4 C7 |
Valorarase o nivel de afondamento e a capacidade de reflexión do alumnado sobre cada lectura proposta. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Tanto
a realización da proba obxectiva como os traballos tutelados e a súa
correspondente presentación e defensa considéranse obrigatorias para superar a
materia. As cualificacións obtidas nestes apartados sumaranse ás obtidas nos
restantes (estudos de casos e lecturas). A materia considérase aprobada a
partir de cinco (5). Calquera puntuación inferior significa unha cualificación
de Suspenso. O non enchemento dun ou ambos os apartados obrigatorios significa
a cualificación de Non Presentado. A cualificación final (tanto na primeira
oportunidade, como na segunda oportunidade, así como na oportunidade de
convocatoria anticipada) basearase na avaliación destes catro apartados: o
exame ou proba obxectiva, os traballos tutelados, o caso Os estudos e as
lecturas. O peso da proba obxectiva representa o 40% da cualificación final: o
peso do traballo tutelado representa o 30% da cualificación final; o peso dos
casos prácticos representa o 20% da cualificación final e o peso das lecturas
representa o 10% da cualificación final. En
principio, a porcentaxe que dispensa a axuda irá en función do tipo de
matrícula dos estudantes, seguindo as condicións de matrícula que estableza a
UDC. Como se explicou anteriormente, estes catro
apartados deberán ser cumprimentados tanto na primeira oportunidade, como na
segunda oportunidade, así como con aviso previo. NORMAS
ESPECÍFICAS DE AVALIACIÓN PARA: Alumnos con recoñecemento de dispensa
académica Segundo
o establecido na “NORMA REGULADORA DO RÉXIME DE DEDICACIÓN Ao ESTUDO E DE
PERMANENCIA E PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES UNIVERSITARIOS DE GRAO E MÁSTER DA
UNIVERSIDADE DE a CORUÑA (aprobada polo Consello Social de 04/05/2017): Deberá
poñelo en coñecemento do profesor na primeira semana de clases, ou, se isto non
fose posible, nun prazo non maior a 7 días despois de outorgado o
recoñecemento. Terán
que realizar, de forma individual, todas as actividades/traballos propostos ao
longo do curso e entregalos nas datas establecidas polo profesor. Se a entrega
non se completa na data indicada, unha cualificación considerarase Non
Presentada, xa que segundo o establecido nas “NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E
RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DE ESTUDOS UNIVERSITARIOS DE GRAO E MÁSTER”,
Artigo 21.2: Considerarase Considérase "Non presentado" (NP) a aquel
estudante que, estando matriculado nunha materia, non participou nas diferentes
actividades de avaliación establecidas para o curso académico. A falta de
regulación específica para cada título, considerarase que debe ser cualificado
como "Non presentado": a) cando non completase o proceso de
avaliación continua, nas condicións recollidas na guía docente, ou b) cando non
se presentou á proba do oficial de avaliación do período . A
nota será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados
durante o curso e a nota da proba realizada na data do calendario oficial de
exames, cun aprobado (5 sobre 10) en cada parte para poder aprobar a materia.
Se non aprobas algunha das partes, na segunda oportunidade deberás repetir
todas as partes non aprobadas (actividades/traballo e/ou proba) na primeira
oportunidade. Cando se suspenda unha
actividade, a nota segundo o recolleito será a de suspensión, que pode ser a
nota da actividade suspendida ou a media ponderada das actividades suspendidas.
Para
a avaliación continua das persoas asistentes solicítase o 80% de asistencia ás aulas , pero cando non se cumpra o 80% e non conten con
dispénsaa académica , NON SE PRESENTARÁ a cualificación e deberán presentarse
na próxima oportunidade. . E tamén
a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación , unha
vez acreditada, supoñerá directamente a cualificación de suspensión na
convocatoria en que se cometa: o estudante será cualificado con
"Suspensión" (nota numérica 0) na correspondente convocatoria da ano
académico, xa sexa que a infracción se cometa na primeira oportunidade ou na segunda.
Para iso procederá a modificar a súa cualificación na acta da primeira
oportunidade, se fose necesario. Todos os aspectos relacionados con
"exención académica", "dedicación ao estudo",
"permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa
normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bautista, R. (1993). Necesidades educativas especiales.
Archidona: Aljibe.
BERGER, K.S. e THOMPSON, R.A. (1997): Psicología del desarrollo: Infancia y adolescencia. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
BERK, L.E. (1999): Desarrollo del niño y del adolescente. Madrid: Prentice Hall.
Blanco, R. y otros (1992). Alumnos con necesidades educativas
especiales y adaptaciones curriculares. Madrid: Centro Nacional de Recursos
para la educaci?n especial Educación Especial.
Cadenas, C. (1994). Enseñar y aprender en una escuela para todos.
Madrid: Centro Nacional de Recursos para la Educación Especial
Cañadas, L. (1991-1993). Guía para la búsqueda documental:
necesidades educativas especiales. Madrid: Centro Nacional de Recursos para
la Educación Especial
Castanedo, C. (2001). Bases psicopedagógicas de la educación
especial. Madrid: CCS
CORDOBA, A.I; DESCALS, A. E GIL, M.D. (Coords.) (2006): Psicología del Desarrollo en la Edad Escolar. Madrid: Pirámide
CRAIG, G.J. (2001): Desarrollo psicológico. México: Prentice Hall (8ª ed
FELMAN, R.S. (2008): Desarrollo en la infancia. México: Prentice Hall (4ª ed
García, E. (1988). La integración escolar: aspectos
psicosociológicos. Madrid: UNED
García Pastor, C. (Coor.) (1992). La investigación sobre la integración:
tópicos, aproximaciones y procedimientos. Salamanca: Amarú.
Garrido, J. (1990). Progamación de actividades para educación
especial. Madrid: CEPE.
Gisbert Alós et al. (1981). Educación especial. Madrid: Cincel.
GONZÁLEZ, E. (Coord.) (2000): Psicología del ciclo vital. Madrid: CCS
González, A. y Sabaté, J. (1992). La integración de alumnos con
necesidades educativas especiales (Ciclo superior de E.G.B.). Madrid:
M.E.C. (Centro Nacional de Recursos de Educación Especial).
Hegarty, S. (1988). Aprender juntos: la integración escolar.
Madrid: Morata.
Lou Royo, M.A. y López Urquízar, N. (1998). Bases psicopedagógicas
de la educación especial. Madrid: Pirámide.
Marchesi, A., Coll, C. y Palacios, J. (Comps.)(1999, edición
revisada). Desarrollo psicológico y educación, III. Madrid: Alianza.
MIETZEL, G. (2005): Claves de la psicología evolutiva. Infancia y juventud. Barcelona: Herder.
MIRAS, F.; SALVADOR, F. e ÁLVAREZ, J. (2001): Psicología de la educación y del desarrollo en la edad escolar. Granada: Grupo Editorial Universitario
MORALEDA, M. (1992): Psicología del desarrollo. Infancia, adolescencia, madurez y senectud. Barcelona: Boixareu Universitaria
Moya, A., Barrero, N., Reyes Rebollo, M. e Ipland, J. (2000). Enfoque multidimensional de las Necesidades Educativas Especiales. Huelva: Hergué.
PAPALIA, D.E., WENDKOS, S. e DUSKIN, R. (2005): Desarrollo humano. Madrid: McGraw-Hill (9ªed PERINAT, A. (2002): Psicología del desarrollo. Del nacimiento al final de la adolescencia.Barcelona: UOC
RICE, F.P (2000): Desarrollo humano. Estudo del ciclo vital. México: Prentice- Hall.
Sánchez Palomino, A. y Torres González, J.A. (1997). Educación
especial (I y II). Madrid: Pirámide.
TRIANES, M.V. e GALLARDO, J.A. (Coords) (2004): Psicología de la educación y del desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.
Toledo, M. (1981). La escuela ordinaria ante el niño con
necesidades educativas especiales. Madrid: Santillana.
Varios (1992). Alumnos con necesidades educativas especiales y
adaptaciones curriculares. Propuesta de Documento Individual de
Adaptaciones Curriculares (D.I.A.C.). Madrid: M.E.C. (Dirección General de
Renovación Pedagógica y Centro Nacional de Recursos para la Educación Especial
VV.AA. (1994) La educación especial en el marco de la LOGSE: situación actual y
perspectivas de futuro. Madrid: Secretaría de Estado de Educación. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase enviar os traballos de forma electrónica e se isto non é posible non utilizar plásticos, optar pola impresión a dobre cara, utilizar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio ambiente natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais |
|