Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
AP15 AP17
|
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
AP17
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1: Aspectos epistemolóxicos e non epistemolóxicos da natureza da Ciencia e dos científicos. Interaccións Ciencia- Sociedade -Tecnoloxía. |
O papel das Ciencias experimentais na cultura actual e na sociedade.
Percepción pública da Ciencia.
Consideracións sobre a Historia da Ciencia. Obstáculos epistemolóxicos.
O traballo científico e a súa metodoloxía. |
Bloque 2: Educación en Ciencia. |
Importancia formativa das Ciencias Experimentais na Educación Secundaria.
Ensinando Ciencia con Ciencia.
Proxectos e Metodoloxías educativas aplicadas ao ensino da Ciencia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A15 A17 C8 |
9 |
27 |
36 |
Estudo de casos |
A15 A17 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
12 |
15 |
Presentación oral |
C1 C3 C4 |
1 |
7 |
8 |
Aprendizaxe colaborativa |
A15 A17 C1 C3 C4 C5 C6 |
5.5 |
5.5 |
11 |
Proba obxectiva |
A15 A17 C1 C3 C4 C6 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
os casos de estudo tratarán sobre os aspectos epistemolóxicos e non epistemolóxicos da Ciencia e dos científicos. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Estudo de casos |
|
Descrición |
O traballo do alumnado en cada unha das metodoloxías propostas será atendido polo profesor de forma individual e personalizada. Todo o alumnado, incluíndo o de tempo parcial ou con dispensa académica recoñecida, terá atención personalizada no horario de titorías ou no horario que poderá acordar co profesorado. Poderanse utilizar os recursos telemáticos que ofreza a universidade para as titorías e a atención personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A15 A17 C1 C3 C4 C6 |
Examen final sobre os contenidos da materia.
Valorarase:
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares. |
50 |
Aprendizaxe colaborativa |
A15 A17 C1 C3 C4 C5 C6 |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
As tarefas consisitirán na realización de proxectos de diversa natureza, como unidades didácticas, tarefas integradas, aprendizaxe servizo, ou outras, que serán indicadas en cada curso académico. |
25 |
Estudo de casos |
A15 A17 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os casos de estudo tratarán sobre os aspectos epistemolóxicos e non epistemolóxicos da Ciencia e dos científicos. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Primeira Oportunidade: A cualificación será a media ponderada das notas das actividades realizadas durante o curso (50%) e da nota da proba obxectiva final realizada na data do calendario oficial de exames (50%), debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10) para poder superar a materia.
Segunda Oportunidade:No caso de non superar algunha das partes na primeira oportunidade, deberanse repetir na segunda oportunidade as partes non aprobadas (actividades/traballos e/ou proba), manténdose as porcentaxes na cualificación de cada unha das partes.
Oportunidade Adiantada :aplicaranse os mesmos criterios que para a Primeira Oportunidade. Alumnado con recoñecemento de dispensa académica: O alumnado con recoñecemento de dispensa académica, obtido e notificado ao profesorado de acordo coa normativa universitaria,poderá realizar as actividades propostas ao longo do curso de forma non presencial e entregalas nas datas establecidas polo profesorado, utilizando para a entrega o Moodle da materia no campus virtual da universidade. Ademais, deberá realizar presencialmente a proba obxectiva final nas datas oficiais de exame sinaladas polo centro. Todos os aspectos relacionados con a dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica, rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Fisica 2º bachillerato.
Fisica Universitaria Sears, Zemansky, Young and Freedman
Quimica 2º bachillerato.
Quimica general. Enlace químico y estructura de la Materia.Petrucci, Harwood, Herring. Ed. Prentice Hall.
Introducción a los conceptos y teorías de las Ciencias Físicas. Gerald Holton. Editorial Reverte
Historia de las Ciencias, Stephen F Mason. Alianza Editorial.
La resolución de problemas en física. Fco Javier Perales Palacios Ed. Anaya |
Bibliografía complementaria
|
|
https://ensciencias.uab.cat/index https://maldita.es/malditaeduca/?page=1 https://www.agenciasinc.es/ https://www.fecyt.es/es/educasinc https://www.fecyt.es/es/ciencia-para-todos https://www.fecyt.es/es/publicaciones
https://rodausc.gal/recursos/ https://www.fundacionlilly.com/bibliotecadisponible
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase realizar todas as entregas *telemáticamente; se non é posible reducir o uso de plásticos, impresións a dobre cara e uso de papel reciclado; débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos sobre o medio natural; débese ter en conta a a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|