Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A16 |
(CE-E2)Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
A18 |
(CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
|
AP16
|
|
|
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos.
|
AP16
|
|
|
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares.
|
AP18
|
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CM1
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CM7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Análise dos bloques temáticos do curriculum de ciencias da Natureza |
Interrelacións. |
Os contidos das ciencias experimentais na educación secundaria e bacharelato |
O BOE: os distintos niveis educativos |
Adquisición e/ou revisión de conceptos fundamentais e experimentais da área de ciencias da natureza |
Bioloxía: Biomoléculas e metabolismo. A célula. Niveis de organización. Xenética e Evolución
Física: Mecánica, termodinámica, electricidade e magnetismo.
Xeoloxía: tectónica de placas, procesos internos, procesos externos e riscos xeolóxicos. Mapas xeolóxicos.
Química: materia, ligazón química e forzas intermoleculares, reaccións acido-base e redox.
|
Contexto e situacións de actualidade científica como recurso educativo |
As enerxías, limpas e renovabeis?. O cambio climático. Virus e vacinas, saúde e pseudociencias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A16 A18 C1 C4 C6 C7 C8 |
18 |
45 |
63 |
Análise de fontes documentais |
A16 A18 C1 C6 C7 C8 |
5 |
20 |
25 |
Proba obxectiva |
A16 A18 C1 C4 C6 C7 C8 |
2 |
2 |
4 |
Aprendizaxe colaborativa |
A16 A18 C1 C4 C6 |
10 |
22 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuias e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a sua aprendizaxe |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
O traballo do alumno en cada unha das metodoloxías propostas será atendido polo profesor de forma individual e personalizada. As titorías (persoais, mediante Teams ou correo electrónico) concíbense como unha actividade de máxima importancia nesta materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A16 A18 C1 C4 C6 C7 C8 |
Examen final sobre os contidos da materia
Valorarase :
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
40 |
Análise de fontes documentais |
A16 A18 C1 C6 C7 C8 |
Elaboración de traballos sobre contidos e metodoloxías aplicadas o ámbito científico
Valorarase :
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares.
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
60 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás sesions presenciais é obrigatoria. Na primeira oportunidade - Avaliaranse as actividades e traballos realizados durante o curso e proba escrita. A Cualificación será a media ponderada das notas obtidas en cada parte, debendo obter en cada unha delas un aprobado (5 sobre 10). - É requisito imprescindible unha asistencia mínima do 80% de asistencia ás sesións presenciais. No caso de non alcanzarse dito porcentaxe as actividades/traballos non serán avaliados e a cualificación será de non presentado. Na segunda oportunidade - O alumnado que asistíu a lo menos ó 80% das sesiones deberá repetir as partes nón superadas (actividades/traballos e/ou proba escrita). - Os estudantes que non alcanzaran o porcentaxe de asistencia esixida ás sesións presenciais deberán presentar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ó longo do curso- - En calquera caso, a cualificación será a media ponderada das notas obtidas en cada parte, debendo obter en cada unha delas un aprobado (5 sobre 10). Na oportunidade adiantada: a avaliación rexerase polo modelo de avaliación correspondente ao curso precedente. Os estudantes con dispensa académica de exención de asistencia: - Deberán poñelo en coñecemento da profesora (aurora.grandal@udc.es) a primeira semana de clase. - Na primeira oportunidade, ademáis da proba escrita, terán que realizar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ó longo do curso e entregalos nas datas que estableza o profesorado. A cualificación final será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados durante o curso e da nota da proba escrita, debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10). - Na segunda oportunidade, deberán repetir ás partes non superadas (actividades/traballos e/ou proba escrita).
Todos os aspectos relacionados con
“dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude
académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente
da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
DOGA Nº 136 de viernes 13 de xullo de 2007 y 23 de xuño de 2008: http://www.xunta.es/Dog/Dog2007.nsf/FichaSeccion/25E8E?OpenDocument http://www.xunta.es/Dog/Dog2008.nsf/FichaContenido/29EFE?OpenDocument http://docentes.leer.es/2010/10/04/leer-para-aprender-ciencias/ Libros de distintas editoriales correspondientes a ESO y Bachillerato Obras de interés para Geología: Gutiérrez Elorza, M. (2008). Geomorfología. Ed. Pearson-Prentice Hall. Madrid, 898 pp.
Anguita-Virella, F. & Moreno-Serrano, F. (1991) Procesos Geológicos Internos. Editorial Rueda, Madrid, 232 pp.
Anguita-Virella, F. (2002) Biografía de la Tierra. Editorial Aguilar, Madrid, 350 pp.
Enlaces de interés para Geología:
http://www.ucm.es/info/diciex/programas/las-rocas/cicloderocas/CiclorocasCUARTO.swf
http://www.windows.ucar.edu/tour/link=/earth/geology/rocks_intro.sp.html&br=gra&edu=elem
http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2000/tectonica/index_1.htm
http://www.palaeos.com/
http://tolweb.org/tree/
http://alerce.pntic.mec.es/~mnavar6/index.htm
http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem/claves_evolucion/claves.htm
http://www.uned.es/cristamine/inicio.htm
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/biologia_y_geologia/
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/ciencias_naturales/
http://recursos.cnice.mec.es/biosfera/profesor/index.htm
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/~41009858/departamentos/ciencias.htm
Obras de interés para Biología: Curtis, H.; Barnes, S.; Schnek, A. y Flores, G. (2006). Invitación a la Biología. Editorial Médica Panamericana.
Audesirk, T.; Audesirk, G. y Byers, B. E. (2008). Biología. La vida en la Tierra. Ed. Prentice-Hall . 8.a ed.,
Anguita-Virella, F. (2002) Biografía de la Tierra. Editorial Aguilar, Madrid, 350 pp.
Enlaces de interés en Biología:
http://www.biologia.arizona.edu/DEFAULT.HTML
http://www.maph49.galeon.com/entrada.html
http://www.encuentros.uma.es/
http://www.faunaiberica.org/
http://www.areaciencias.com/
http://alerce.pntic.mec.es/~mnavar6/index.htm
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/ciencias_naturales/
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/biologia_y_geologia/
http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2001/biologia/index.html
http://web.educastur.princast.es/proyectos/biogeo_ov/index.htm
|
Bibliografía complementaria
|
|
ttp://teachers.web.cern.ch
www.igp.gob.pe/mag.htm
www.contenidos.com/fisica
www.cec.uchile.cl/ cutreras/apuntes/nuevo.html
WWW.CTV.ES
www.sc.ehu.es
www.educared.net
www.cofis.es
www.rsef.es
www.omega.ilce.edu
www.geocities.com
www.educar.sc.usp.br/ciencias/fisica/fisicaespanhol
http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica
http://home.cvc.org/science/kepler.htm
http://sasx01.sc.ehu.es/sbweb/fisica/electromagnet/induccion/variable/variable.htm#actividades
www.educared.net/aprende/sofwareducativo/index.htm
http://microcosm.web.cern.ch/microcosm/engl/prevesp.html
http://webcast.cern.ch/proyects/weblecturearchive/index.html
www.idae.es
http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica/default.htm http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica/estadistica/gasIdeal/gasIdeal.html http://lectura.ilce.edu.mx:3000/sites/ciencia/volumen1/ciencia2/36/htm/ysin.html |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase o envío telemático dos traballos de esta
materia, e se non é posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre
cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un
uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio
natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais Nesta materia terase en conta a perspectiva de xénero
(usarase linguaxe non sexista, bibliografía de autores/as de ambos os sexos,
propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades
a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|