Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
(CE-E1) Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A2 |
(CE-E2) Coñecer os contidos que se cursan nas respectivas ensinanzas |
A3 |
(CE-E3) Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A4 |
(CE-E4) Coñecer contextos e situacións nas que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares |
A5 |
(CE-E5) Coñecer os desenvolvimentos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A6 |
(CE-E6) Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
A7 |
(CE-E7) Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A8 |
(CE-E8) Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas das e dos estudantes. |
A9 |
(CE-E9) Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A10 |
(CE-E10) Coñecer estratexias e procedimentos de evaliación e entender a evaliación como un procedimento de regulamentación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A11 |
(CE-E11) Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
A12 |
(CE-E12) Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación empregando indicadores de calidade. |
A13 |
(CE-E13) Identificar os problemas relativos ao ensino e aprendizaxe das materias da especialización e propor alternativas e solucións. |
A14 |
(CE-G14) Respetar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade. |
A27 |
|
B1 |
(CE-G1) Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións. |
B2 |
(CE-G2) Comprender o desenvolvemento da personalidade de estes estudantes e as posíbeis disfuncións que afectan á aprendizaxe. |
B3 |
(CE-G3) Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecimentos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
B4 |
(CE-G4) Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes. |
B5 |
(CE-G5) Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula e no centro, abordar e resolver posíbeis problemas. |
B6 |
(CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país. |
B8 |
(CE-G8) Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá. |
B10 |
(CE-G10) Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respeto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade. |
B14 |
(CE-G14) Respetar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecimento dos principios e fundamentos da atención á diversidade. |
C1 |
N.1. Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidad Autónoma. |
C3 |
N.3. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profisión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
N.4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
N.6. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponíbel para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
N.7. Asumir como profisional e cidadán/cidadá a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
N.8. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11 AP12 AP13 AP14 AP27
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP8 BP10 BP14
|
CP1 CP3 CP4 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O ámbito científico e educativo das Ciencias Sociais. |
- Concepto de Ciencias Sociais, Xeografía, Historia e Historia da arte.
- Obxecto e procesos de coñecemento nas Ciencias Sociais.
- Funcionalidade educativa e social das Ciencias Sociais.
|
Tema 2. Principais escolas e diferentes perspectivas de análises na comprensión dos feitos sociais. |
- Principais escolas historiográficas, métodos e técnicas de construción do coñecemento histórico.
- Dos inicios da xeografía ás ramas actuais, métodos e técnicas do coñecemento xeográfico.
|
Tema 3. Eixos fundamentais do coñecemento social.
|
- A interacción das sociedades co medio, a súa dimensión espacial e a súa configuración territorial.
- Os procesos de cambio histórico das sociedades.
- Historia dos dereitos humanos para unha educación democrática e da cidadanía.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A2 A3 A10 A27 B6 |
1 |
5 |
6 |
Análise de fontes documentais |
A2 A5 A7 A12 A14 B14 C4 |
2 |
12 |
14 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A13 A14 B3 B4 B5 B8 B10 B14 C3 C1 C4 C6 C7 C8 |
5 |
13 |
18 |
Presentación oral |
A9 A14 B8 C3 C1 C4 |
2 |
11 |
13 |
Sesión maxistral |
A9 B1 B3 B4 B5 C4 C6 |
14 |
6 |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A7 A8 A9 A14 B1 B2 B8 C1 C7 |
4 |
24 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Metolodoxía centrada en familiarizar ao alumnado co ámbito científico das Ciencias Sociais. |
Análise de fontes documentais |
Traballo con documentación, textos e artigos sobre o ámbito científico e educativo das Ciencias Sociais. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, consistirá na formulación e desenvolvemento dunha investigación ou innovación propia do ámbito científico das Ciencias Sociais. |
Presentación oral |
Como resultado do traballo tutelado presentarase na aula os obxectivos e resultados principais do mesmo. |
Sesión maxistral |
Mediante as sesións maxistrais traballaranse os contidos que conforman o marco teórico-práctico a partir da exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento. Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas. |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupo de forma colaborativa coa axuda do profesor orientada fundamentalmente ao desenvolvemento do traballo tutelado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Aprendizaxe colaborativa |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Os traballos terán un seguimento personalizado para garantir o cumprimento dos obxectivos e prazos de entrega dos mesmos, así como para resolver as dúbidas que se lle poida ir presentando ao alumnado.
O alumnado de matrícula parcial e/ou con dispensa académica realizará os traballos e tarefas de forma individual, con entregas nas datas marcadas polo docente, e terá atención personalizada no horario de titorías, para aclarar dúbidas sobre os traballos e tamén sobre o marco teórico e práctico da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A9 A14 B8 C3 C1 C4 |
Os traballos de pequeno grupo serán obxecto de exposición na aula, xa que facilitan a adquisición das destrezas explicativas fundamentais para o desenvolvemento da profesión de mestres/as. |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A13 A14 B3 B4 B5 B8 B10 B14 C3 C1 C4 C6 C7 C8 |
A aprendizaxe de metodoloxías para a súa aplicación didáctica concretarase na elaboración dun estudo ou traballo acerca dalgunha das temáticas consideradas no espectro dos espazos culturais. O alumnado seleccionará un tema, formulará os obxectivos, realizará unha xustificación, desenvolverá a metodoloxía idónea, resolverá o tema e/ou proposta e obterá as conclusións pertinentes. |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A7 A8 A9 A14 B1 B2 B8 C1 C7 |
Actividades que promovan o traballo en pequenos grupos: intercambio de información, discusións, postas en común, toma de decisións, comprensión do grupo como unha tarefa única. |
20 |
Análise de fontes documentais |
A2 A5 A7 A12 A14 B14 C4 |
Realización de análises e reflexións de diversa documentación |
20 |
|
Observacións avaliación |
- Na avaliación terase en conta a participación e dedicación á materia, tanto na aula como nas actividades realizadas fóra da mesma. - O alumnado que non supere a avaliación continua a partir das metodoloxías presentes na materia ou asista a menos do 80% das sesións terá que superar unha proba obxectiva. - Nos traballos a realizar o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet ou intelixencia artificial, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é ou caso, ou permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. Igualmente, será imprescindíbel a corrección lingüística á hora de dar por superados os devanditos traballos. - A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez
comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria
en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica
0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da
falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,
procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade,
se fose necesario.
Alumnado con recoñecemento de dispensa académica Segundo o establecido na " NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NAUNIVERSIDADE DA CORUÑA (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017 ): 1. Deberá poñelo encoñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non fora posible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido o recoñecemento. 2. Terán que realizar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ao longo do curso e entregalos nas datas establecidas polo docente. Se non se cumpre a entrega na data sinalada considerarase “Non presentado”. 3. A cualificación será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados durante o curso e da nota da proba realizada na data do calendario oficial de exames, debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10) para poder superar a materia. No caso de non superar algunha das partes na primeira oportunidade, deberán repetir na segunda oportunidade as partes non aprobadas(actividades/traballos e/ou proba). Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica -García Pascual,
F.; González Gallego, I.; López Facal, R.; Moradiellos, E.; Prats, J.; Prieto-Puga,
R.; Valls, R. (2011). Geografía e
historia. Complementos de formación disciplinar. Formación del profesorado.
Educación secundaria, 8, Vol. 1. Barcelona: Editorial Graó -Prats, J.; Prieto-Puga,
R.; Santacana, J.; Souto, X.; Trepat, C. A. (2011). Didáctica de la
geografía y la historia. Formación del profesorado. Educación secundaria, 8,
Vol. 2. Barcelona: Editorial Graó. -Albert M.; Fuentes, C.; Gutiérrez, J. M.; Hernández
Cardona, F. X; López Facal, R.; Miralles, P.; Molina, S.; Prats, J.; Rivero,
P.; Santacana, J. (2011). Geografía y la historia. Investigación, innovación
y buenas prácticas. Formación del profesorado. Educación secundaria, 8,
Vol. 3. Barcelona: Editorial Graó. -García Pascual,
F.; González Gallego, I.; López Facal, R.; Moradiellos, E.; Prats, J.; Prieto-Puga,
R.; Valls, R. (2011). Geografía e
historia. Complementos de formación disciplinar. Formación del profesorado.
Educación secundaria, 8, Vol. 1. Barcelona: Editorial Graó -Prats, J.; Prieto-Puga,
R.; Santacana, J.; Souto, X.; Trepat, C. A. (2011). Didáctica de la
geografía y la historia. Formación del profesorado. Educación secundaria, 8,
Vol. 2. Barcelona: Editorial Graó. -Albert M.; Fuentes, C.; Gutiérrez, J. M.; Hernández
Cardona, F. X; López Facal, R.; Miralles, P.; Molina, S.; Prats, J.; Rivero,
P.; Santacana, J. (2011). Geografía y la historia. Investigación, innovación
y buenas prácticas. Formación del profesorado. Educación secundaria, 8,
Vol. 3. Barcelona: Editorial Graó. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|