Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
-Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
-Coñecer os contidos que se cursan nas respectivas ensinanzas.
-Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
-Coñecer os desenvolvimentos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
-Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo.
-Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos.
-Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas das e dos estudantes.
-Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
-Coñecer estratexias e procedimentos de evaliación e entender a evaliación como un procedimento de regulamentación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo.
-Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
-Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación empregando indicadores de calidade.
-Identificar os problemas relativos ao ensino e aprendizaxe das materias da especialización e propor alternativas e solucións.
-Identificar os problemas relativos ao ensino e aprendizaxe das materias da especialización e propor alternativas e solucións.
-Respetar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade.
-Acreditar un bon uso da expresión oral e escrita na práctica docente.
-Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións.
-Comprender o desenvolvemento da personalidade de estes estudantes e as posíbeis disfuncións que afectan á aprendizaxe.
-Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecimentos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais.
-Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes.
-Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula e no centro, abordar e resolver posíbeis problemas.
-Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país.
-Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá.
-Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidad Autónoma.
-Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profisión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
-Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponíbel para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
-Asumir como profisional e cidadán/cidadá a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
|
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11 AP12 AP13 AP14 AP19
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP8
|
CP1 CP3 CP4 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á didáctica da Historia. |
- A Historia como disciplina escolar: eixos estructurantes.
- Finalidades do ensino da Historia e a educación para a cidadanía.
- Dificultades dos contidos históricos para os estudantes de Educación Secundaria e Bacharelato. |
Tema 2. Estratexias e recursos didácticos para a ensino-aprendizaxe da Historia. |
- Selección, organización e secuenciación dos contidos históricos.
- Estratexias de ensino-aprendizaxe e a súa relación cos distintos modelos didácticos. Diferentes tipos de actividades.
- Recursos didácticos e experiencias de aprendizaxe no ensino da Historia. |
Tema 3. Elaboración de propostas didácticas de Historia para a Educación Secundaria Obrigatoria e o Bacharelato. |
- Criterios de selección e elaboración de materiais educativos.
- A avaliación dos contidos históricos. Criterios e instrumentos de avaliación.
- Como realizar propostas didácticas de Historia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A12 A13 A14 B1 C1 C4 C7 |
4 |
10 |
14 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A19 B3 B4 C3 C6 C8 |
6 |
15 |
21 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A8 A11 A12 A14 B2 B5 |
12 |
13 |
25 |
Discusión dirixida |
A12 A13 A14 A19 B8 C4 C7 |
1 |
2 |
3 |
Presentación oral |
A19 B3 C1 C4 C6 C7 |
2 |
15 |
17 |
Sesión maxistral |
B1 B3 B4 B5 C4 C6 |
21 |
10 |
31 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A12 A13 A14 B6 |
2 |
25 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Actividades que se realizarán ao longo da materia onde se analizarán diferentes fontes documentais. Fundamentalmente artigos de investigación sobre Historia e a súa función social, Didáctica da Historia e as Ciencias Sociais desde unha perspectiva crítica. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, consistirá na formulación e desenvolvemento dunha investigación ou innovación propia do campo da Didáctica da Historia e das Ciencias Sociais. |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupo de forma colaborativa coa axuda do profesor orientada fundamentalmente ao desenvolvemento do traballo tutelado. |
Discusión dirixida |
Reflexión e discusión en grupo, coa axuda do profesor, orientada fundamentalmente á comprensión da materia e a súa natureza e potencialidades. |
Presentación oral |
Como resultado do traballo tutelado presentarase na aula os obxectivos e resultados principais do mesmo. |
Sesión maxistral |
Mediante as sesións maxistrais traballaranse os contidos que conforman o marco teórico-práctico a partir da exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento. Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas. Tendo en conta que esta materia se vai impartir seguindo un modelo híbrido, existe a posibilidade de que estas sesións maxistrais sexan gravadas e postas a disposición do alumnado a través da Moodle da materia, dependendo do contexto sanitario provocado pola COVID-19. |
Actividades iniciais |
Metolodoxía centrada en familiarizar ao alumnado coa aprendizaxe e ensino da Historia e as Ciencias Sociais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Actividades iniciais |
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Os traballos de tarefas de aula terán un seguimento personalizado para garantir o cumprimento dos obxectivos e prazos así como para resolver dúbidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A12 A13 A14 B1 C1 C4 C7 |
Analizarase criticamente e reflexionarase sobre documentación repartida na aula. |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A19 B3 B4 C3 C6 C8 |
A aprendizaxe de metodoloxías para a súa aplicación didáctica concretarase na elaboración dun estudo ou traballo acerca dalgunha das temáticas consideradas no espectro dos espazos culturais. O alumnado seleccionará un tema, formulará os obxectivos, realizará unha xustificación, desenvolverá a metodoloxía idónea, resolverá o tema e/ou proposta e obterá as conclusións pertinentes. |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A8 A11 A12 A14 B2 B5 |
Actividades que promovan o traballo en pequenos grupos: intercambio de información, discusións, postas en común, toma de decisións, comprensión do grupo como unha tarefa única. |
20 |
Discusión dirixida |
A12 A13 A14 A19 B8 C4 C7 |
Os textos e temas que se traballen na aula serán obxecto, puntualmente, de discusión dirixida na aula. facilitando a adquisición das destrezas explicativas fundamentais para o desenvolvemento da profesión de profesor/a. |
15 |
Presentación oral |
A19 B3 C1 C4 C6 C7 |
Os traballos de pequeno grupo serán obxecto de exposición na aula, xa que facilitan a adquisición das destrezas explicativas fundamentais para o desenvolvemento da profesión de mestres/as. |
15 |
|
Observacións avaliación |
- Na avaliación terase en conta a participación e dedicación á materia, tanto na aula como nas actividades realizadas fóra da mesma. - O
alumnado que non supere a avaliación continua a partir das metodoloxías
presentes na materia ou asista a menos do 80% das sesións terá que superar unha
proba obxectiva na primeira ou segunda oportunidade que terá un peso do 100% da
avaliación. - Nos traballos a realizar o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da Internet ou intelixencia artificial, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é ou caso, ou permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. Igualmente, será imprescindíbel a corrección lingüística á hora de dar por superados os devanditos traballos. - Arealización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vezcomprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoriaen que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión dafalta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade,se fose necesario. Alumnado con recoñecemento de dispensa académica Segundo o establecido na " NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UNIVERSIDADE DA CORUÑA (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017): 1. Deberá poñelo en coñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non fora posible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido o recoñecemento. 2. Terán que realizar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ao longo do curso e entregalos nas datas establecidas polo docente. Se non se cumpre a entrega na data sinalada considerarase “Non presentado”. 3. A cualificación será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados durante o curso e da nota da proba realizada na data do calendario oficial de exames, debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10) para poder superar a materia. No caso de non superar algunha das partes na primeira oportunidade, deberán repetir na segunda oportunidade as partes non aprobadas (actividades/traballos e/ou proba). Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación ao estudo” , “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA -BURKE, P (1994): Formas de hacer historia, Alianza, Madrid. -CARRETERO, M ET ALII (1989): La enseñanza de las Ciencias Sociales.Madrid. Visor. -FERNÁNDEZ VALENCIA, A. (coor, 2001): Las mujeres en la enseñanza de las Ciencias Sociales. Madrid. Síntesis, -HERNÁNDEZ SANDOICA, E. (1995):Los caminos de la historia.Madrid. Síntesis. -HERNÁNDEZ SANDOICA, E. (2004):Tendencias historiográficas actuales. Escribir Hª de hoy. Madrid. Akal. -PLUCKROSE, (1993): Enseñanza y aprendizaje de la historia. Madrid. Morata. -UBIETO,A. (1988): El entorno, lo que nos rodea, como fuente histórica y materia de estudio.ICE de la Universidad de Zaragoza. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Segundo se
recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas
e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas. |
|