Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A16 |
(CE-E2)Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
A17 |
(CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A18 |
(CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares |
A29 |
CE-E15) Coñecer a evolución do mundo laboral, a interacción entre sociedade, traballo e calidade de vida, así como a necesidade de adquirir a formación axeitada para a adaptación apropiada e permanente das distintas profesións (FP). |
A31 |
(CE-P2) Acreditar un bo dominio da expresión oral e escrita na práctica docente |
A34 |
(CE-P5) Coñecer a tipoloxía empresarial correspondente aos sectores produtivos e comprender os sistemas organizativos máis comúns nas empresas (FP) |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir as modalidades de formación profesional, a vinculación entre elas, a súa estrutura , o sistema de acceso e as saídas profesionais e aplicar estos coñecementos na proposta de itinerarios formativos. |
AP15 AP16 AP17 AP18 AP29
|
|
|
Comprender e utilizar axeitadamemnte a terminoloxía relativa ao mercado laboral e á formación profesional. |
AP16 AP31
|
|
CM7
|
Deseñar un itinerario de formación incorporando a perspectiva de xénero e a análise do mercado profesional. |
AP17
|
|
CM4
|
Buscar, seleccionar e utilizar as fontes de información para elaborar un itinerario de formación. |
AP18
|
|
CM3
|
Valorar e comprender a necesidade de incorporar o enfoque de xénero na formación profesional e saber como se pode integrar
|
AP15 AP16 AP17 AP18 AP29
|
|
CM4
|
Caracterizar a evolución e os trazos actuáis do mercado laboral e analizar a súa relación co proceso de precarización laboral e a perda de dereitos laborais |
AP15 AP16 AP17 AP18 AP29
|
|
CM4
|
Analizar a tipoloxia e sistemas organitivos empresarias e valorar as súas implicacións para o proxecto profesional. |
AP34
|
|
CM3 CM4
|
Utilizar e valorar as tecnoloxías dixitais para a busca, elaboración, presentación e difusión de información e recursos didácticos . |
|
|
CM3 CM6 CM7
|
Utilizar e constrastar distintas fontes de información que lle permiten exercer unha cidadanía crítica e formular e valorar solucións orientadas ao ben común |
AP17 AP29
|
|
CM4
|
Identificar as necesidades de formación vinculadas ós contidos da materia e ás competencias profesionais da titulación e coñecer recursos e ofertas para a formación. |
AP18
|
|
CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Formación profesional e mercado laboral |
-Organización e estrutura da formación profesional.
- Formación profesional inicial e formación profesional para o emprego
- As competencias clave
- Recoñemento, avaliación e acreditación das cualificacións
- - A formación profesional no marco das políticas educativas e de emprego da unión europea.
- Organismos e institucións galegos, estatais e europeos do ámbito da Formación Profesional.
- Historia e evolución do traballo.
- Evolución e características do mercado laboral.
- A formación ao longo da vida.
- A perspectiva de xénero na Formación Profesional.
|
Tema 2. Mercado laboral e políticas de emprego |
Conceptos básicos de referencia
- Mercado laboral: concepto e compoñentes
- Tendencias na evolución do mercado laboral
- Trazos actuais do Mercado Laboral e crise de emprego
- Fontes de información sobre o Mercado Laboral
- As políticas activas de emprego
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A15 A16 A17 A29 C4 C7 |
3 |
20 |
23 |
Estudo de casos |
A18 A34 C6 |
3 |
22 |
25 |
Sesión maxistral |
A15 A16 A17 A18 A29 A34 C3 C4 C7 |
15 |
0 |
15 |
Proba de ensaio |
A16 A17 A18 A29 C4 C7 |
2 |
21 |
23 |
Presentación oral |
A18 A31 |
5 |
7 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
O alumnado usará fontes bibliográficas e webgráficas para afondar nas temáticas expostas nas sesións maxístrais, na realización dos estudos de casos, o portafolio e a presentación oral. As webs instititucionais son unha parte importante das fontes documentais que se van utilizar.
|
Estudo de casos |
O alumnado elaborará un itinerario formativo e laboral basándose nun caso práctico, no que terá que incorporar as aprendizaxes adquiridas ao longo dos exercicios realizados na clase, entre os que se atopana a perspectiva de xénero e o estudo do mercado laboral |
Sesión maxistral |
O profesor exporá dunha maneira sintética e con distinto nivel de profundidade os contidos que se abordan na materia. As sesións maxistrais desenvolveranse a través de teams. |
Proba de ensaio |
Consta dunha única pregunta na que o alumando ten que sintetizar e relacionar os contidos abordados coa función orientadora do profesorado de FOL. De ser o caso, esta proba se realizará a través de moodle. |
Presentación oral |
O alumnado realizará presentacións orais do estudo de caso para desenvolver a competencia de falar en público e a capacidade de organización e síntese da información. De ser o caso, esta presentación de desenvolverá a través de teams. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención personalizada está vinculada, principalmente, ao estudo de caso. A súa finalidade e facer un seguimento do traballo do alumnado e proporcionar as orientacións necesarias para a súa realización, poñendo en xogo unha avaliación procesual e formativa.
O alumnado con dispensa académica realizará os traballos e tarefas de forma individual e terá atención personalizada no horario de titorías. É obrigatoria a asistencia dúas titorias, a primeira para explicar e resolver dúbidas sobre as tarefas a realizar e a segunda para o seguimento das tarefas propostas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A18 A34 C6 |
O alumnado elaborará un itinerario formativo e laboral basándose nun caso práctico, no que terá que incorporar as aprendizaxes adquiridas ao longo dos exercicios realizados na clase, entre os que se atopana a perspectiva de xénero e o estudo do mercado laboral |
40 |
Proba de ensaio |
A16 A17 A18 A29 C4 C7 |
O alumnado desenvolverá un ensaio sobre os contidos teóricos abordados na materia. NON SE PODERÁ UTILIZAR MATERIAL PARA DESENVOLVER A PROBA. |
60 |
|
Observacións avaliación |
ASISTENCIA A asistencia ás aulas é obrigatoria. O alumnado con dispensa académica asistirá as aulas que se indiquen (30% do total).
O alumnado con asistencia regular, que non acuda a unha clase na que se realice algunha actividade, terá que facela individualmente e entregala no prazo indicado na clase.
REQUIRIMENTOS PARA APROBAR A MATERIA A cualificación final será o resultado da puntuación obtida nas dúas actividades de avaliación (estudo de casos e proba de ensaio). Para superar a materia hai que obter a metade da cualificación en cada unha delas. Se non se realiza algunha das dúas actividades a cualificación será de NP. Na segunda oportunidade recuperanse as partes non superadas na primeira oportunidade. Na convocatoria adiantada aplícanse os mesmos criterios e actividades da primeira oportunidade. ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DISPENSA ACADÉMICA Segundo o establecido na " NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A
PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA
UNIVERSIDADE DA CORUÑA (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017):
1. Deberá poñelo en
coñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non fora
posible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido o
recoñecemento. 2. Terán que realizar,
individualmente, todas as actividades/traballos propostos ao longo do curso e
entregalos nas datas establecidas polo docente. 3. Os requisitos para superar a materia son os mesmos que para o resto do alumnado: obter a metade da cualificación asignada a cada unha das dúas actividades que computan na cualificación. Na segunda oportunidade, recuperanse as partes non superadas na primeira.
O plaxio e o fraude nalgunha das actividades implica un suspenso, tal é como se prescribe artigo 14. 4 das normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario: "Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é ou caso, ou permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento".
NORMATIVA ACADÉMICA DE AVALIACIÓNS, CUALIFICACIÓNS E RECLAMACIÓNS https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf
Todos os aspectos relacionados
con “ dispensa académica” , “dedicación ao estudo” , “permanencia” e “fraude
académica” rexeranse de acordo coa normativa
académica vixenteda UDC.”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA Comisión de personas expertas sobre el impacto de la precariedad laboral en la salud mental en España (2023). Precariedad y salud mental. Ministerio de Trabajo y Economía Social Cueto, Begoña. y Suárez, Patricia. (2015): “El papel de las políticas activas: una perspectiva desde las comunidades autónomas”, Ekonomiaz:revista vasca de economía. Núm. 87. 1º semestre, págs. 283-309. Pueyo, Javier et alt (2021). Ser joven entre dos crisis. Catarata. Madrid. Rubio, Francisco. (2020). Las políticas de empleo en el ámbito autonómico. Dykinson. Madrid. Vila, Francisco (Coord). (2017). Las políticas de empleo enel ámbito local. Diputación de Málaga. Málaga. Echeverría, Benito. (Coord) (2008). Orientación profesional. Barcelona: Editorial UOC TorresNavarro, Vicenç,Torres, Juán. e Garzón, Alberto. (2011). Hay alternativas. Propuestas para crear empleo y bienestar social en España.. Madrid: Editorial Sequitur Castillo, Juán José. (2009). La soledad del trabajador globalizado. Memoria, presente y futuro.. Madrid: Editorial Catarata Vence, Xavier. (2011). Crise e radicalización neoliberal. As alternativas silenciadas. Santiago: Editorial Laiovento Ruiz Viñals, Carmen. (Coorda) ((2006)). Políticas sociolaborales. Un enfoque pluridisciplinar.. Barcelona: Editorial UOC Garzón, Alberto.; Torres, Juán. e Navarro, Vicenç. (2012). Lo que España necesita . Bilbao: Editorial Deusto MARHUENDA, Fernando. (coord.)(2006). La cualificación profesional básica: competencias para la inclusión sociolaboral de jóvenes. Revista de Educación, nº 341. Para cada tema se proporcionará bibliografía específica. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Función titorial e orientación académica/652606002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Inserción e orientación laboral/652606612 |
|
Materias que continúan o temario |
Inserción e orientación laboral/652606612 | Aprendizaxe e ensino dos módulos da especialidade de formación e orientación laboral/652606621 |
|
Observacións |
USO SOSTIBLE DOS RECURSOS E SUPRESIÓN DO IMPACTO NEGATIVO NO MEDIO NATURAL. Os traballos entreganse en formato dixital. |
|