Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Contidos no ensino-aprendizaxe dunha lingua estranxeira Código 652609911
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 4
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Barros Grela, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.barros@udc.es
Profesorado
Barros Grela, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.barros@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral Estudo e avaliación dos contidos no ensino-aprendizaxe das materias de inglés no contexto da Educación Secundaria Obligatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensino de Idiomas.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Analizar a adecuación dos contidos en linguas extranxeiras (inglés). AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP16
AP18
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer os contidos relevantes na especialidade de LEs. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP16
AP18
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Contidos da especialidade de Linguas estranxeiras. Temas dos temarios de oposición.
Análisis da adecuación de contidos en linguas estranxeiras. Discusión crítica sobre o ensino práctico das linguas estranxeiras
Coñecemento dos contidos relevantes na especialidade de LEs. Pensamento crítico colectivo sobre as diferentes presentacións que se farán na aula como simulación de clases reais nas aulas de secundaria.
Modelos e pautas de adquisición da Lingua Estranxeira. Desenvolvemento de criterios e modelos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A1 A2 A4 A5 10 0 10
Presentación oral A3 A16 A18 C2 C3 10 60 70
Proba de ensaio C2 C6 1 3 4
Sesión maxistral A3 A4 A16 C4 C5 C6 C7 C8 7 7 14
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Discusión e valoración dos temas propostos por os/as profesores/as e das presentacións do resto do alumnado.
Presentación oral Cada estudante realizará unha presentación oral sobre un dos contidos do temario da especialidade de lingua estranxeira (inglés). Os/as profesores/as explicarán previamente os aspectos a ter en conta á hora de preparala: tanto o desenvolvemento dos contidos como a mecánica da propia presentación (organización, coherencia, uso da lingua inglesa e linguaxe corporal, entre outros aspectos).
Proba de ensaio Na data oficial do exame final cada estudante desenvolverá por escrito un tema do temario de linguas estranxeiras.
Sesión maxistral Os/as profesores/as tratarán do temario da especialidade de lingua estranxeira (inglés), así como o desenvolvemento efectivo das presentacións.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Discusión dirixida
Descrición
Cada estudante realizará unha presentación oral dun tema relacionado cos contidos da materia. Despois da presentación analizarase na clase o desenvolvemento e profundidade da mesma, polo que se lle dedicará tempo de clase á comprensión de cada estudante dos contidos da materia. Para a elaboración da presentación tamén contarán co apoio do profesor fóra da aula.

Anímase ao alumnado a que asista ás titorías do profesor ou que se dirixa a él mediante os medios telemáticos postos a súa disposición pola universidade, principalmente por correo electrónico (eduardo.barros@udc.es), pero tamén a través de Moodle e Teams.

As horas de atención ao alumnado para o curso 2024-2025 son:
- Luns, de 12.15 a 14.15 no gabinete 317 da Facultade de Filoloxía, Campus da Zapateira

O alumnado de matrícula parcial e/ou con dispensa académica realizará os traballos e tarefas de forma individual, con entregas nas datas marcadas polo docente, e terá atención personalizada no horario de titorías, para aclarar dúbidas sobre os traballos e tamén sobre o marco teórico e práctico da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Presentación oral A3 A16 A18 C2 C3 Valoraranse tanto os contidos espostos como o desenvolvemento da propia presentación (organización, coherencia, dotes expositivas, dominio da lingua inglesa e linguaxe corporal, entre outros aspectos). 50
Proba de ensaio C2 C6 Terase en conta tanto o desenvolvemento como a organización e estructura do tema e a calidade da lingua inglesa empregada. 20
Discusión dirixida A1 A2 A4 A5 Valorarase o compromiso continuo de cada estudante coa discusión dos temas propostos por os/as profesores/as e das presentacións do resto do alumnado. 30
 
Observacións avaliación

-Todos os traballos e actividades deberán ser entregados en tempo e forma.

-Tanto a asistencia como a participación significativa na aula (ou de forma telemática) será valorada polo profesorado no apartado de Discusión Dirixida. 

-Na oportunidade de xullo (e nas seguintes) realizarase a proba de ensaio (20%), unha equivalencia á presentación oral (20%), e entregaranse as actividades  equivalentes á discusión dirixida (50%) (que determinará o profesorado: un traballo escrito de maior extensión, unha presentación en formato pdf ou Power Point, etc., que deberán ser entregados ao profesor na data oficial do exame). O alumnado nesta situación deberá contactar co profesorado ao inicio do curso.

- Na oportunidade adiantada, os cirterios e porcentaxes de avaliación serán os mesmos que os empregados para a oportunidade de xullo.

-O alumnado que non faga a súa presentación de clase acadará a cualificación de NP

-O alumnado con diversidade funcional poderá pedir asesoramento ao profesorado e á Unidade de Atención á Diversidade (ADI): http://www.udc.es/cufie/adi/ (tel. 881015622; email: adi@udc.es).

-O alumnado que se sinta nunha situación de vulnerabilidade (incluíndo acoso ou abuso por cuestións de xénero, sexualidade, etnicidade ou clase social, entre outras) debe poñerse en contacto co profesorado da materia, ou directamente coa Oficina para a Igualdade de Sexo, no enderezo directora.oix@udc.gal

 “Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”“dedicación ao estudo”“permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”


Fontes de información
Bibliografía básica

Council of Europe (2022). The Common European Framework of Reference for Languages . Cambridge: CUP.

Dinçay, T. (2010). A Quick Chronological Review of the ELT Methods along with their Techniques andprinciples: Choosing Eclecticism from along Language Teaching Methods. Ocak-Subal-Mart,147. Ankara University: Dil Dergisi.

Maicusi, T., Maicusi, P. & Carrillo López,M.J. (1999-200). The Error in the Second Language Acquisition. Encuentro. Revista de investigación e innovaciónen la clase de idiomas, 11, pp.168-173.

McLaughlin, B. (1987). Theories of second-language learning . London: Arnold. Mitchell, R. & Myles, F. (1998). Second language learning theories . London: Arnold.

Richards, J.C. &Rodgers, T.S. (2001). Approaches andMethods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Sánchez-Reyes, S. (2011). The Common European Framework of Reference. In House, S. (coord.), Ingles Complementos de formacióndisciplinar. Theory and Practice in English Language Teaching. Vol.9, ( pp.85-100). Barcelona: Grao

FRAMEWORK OF REFERENCE

1. Organic Law 3/2020: https://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2020-17264

Referencia general y punto de partida para la programación.

2. Royal Decree 217/2022: https://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2022-4975

Referencia básica para el Currículo de ESO y Bachillerato (especial atención págs.. 422+).

3. 2006/962/EC (Council of Europe). http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006H0962&from=EN

Información sobre las key competences.

4. Decree 156/2022 Galicia https://www.xunta.gal/dog/Publicados/2022/20220926/AnuncioG0655-190922-0002_es.html

Datos sobre el currículo de ESO y Bachillerato en el ámbito gallego.

5. Order ECD/65/2015 https://www.boe.es/boe_gallego/dias/2015/01/29/pdfs/BOE-A-2015-738-G.pdf

Relación entre key competences, contents y assessment criteria.

6. Resolution of the 27th July 2015 http://www.xunta.gal/dog/Publicados/2015/20150729/AnuncioG0164-240715- 0003_es.html

Instrucciones para la implementación del currículo en Galicia.

7. Decree 79/2010: http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/protected/content_type/advertisement/2010/05/25/20100525_decreto_pluringuismo.pdf

Atención a plurilingüismo/ lenguas de instrucción

8. Common European Framework of Reference (CEFR: 2020) https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages

Guías enseñanza lenguas extranjeras y niveles

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Se recomienda los envíos de los trabajos telemáticamente y, si no es posible, no utilizar plásticos, elegir la impresión a doble cara, emplear papel reciclado y evitar imprimir borradores.


Se debe hacer un uso sostenible de los recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio natural. Se debe tener en cuenta la importancia de los principios éticos relacionados con los valores de la sostenibilidad en los comportamientos personales y profesionales.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías