Identifying Data 2024/25
Subject (*) Information and communication technologies in plastic and visual arts Code 652611B12
Study programme
8 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Artes Plásticas e Visuais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Martínez Eiriz, Sabela
E-mail
sabela.eiriz1@udc.es
Lecturers
Martínez Eiriz, Sabela
E-mail
sabela.eiriz1@udc.es
Web http://http://arte-facto.org/
General description Neste módulo preséntase unha visión xeral do que supón o emprego das Tecnoloxías da Información e Comunicación na práctica educativa, achegándose ó seu uso e mellor aproveitamento na aula así como ás implicacións identitarias vinculadas ó alumnado, traballando dende a óptica das ensinanzas en artes plásticas e visuais.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A2 (CE-G2)Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe.
A4 (CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes
A5 (CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas
A6 (CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país
A8 (CE-G8)Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá
A9 (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
A11 (CE-G11)Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Xestionar fontes de información baseadas en novos medios tecnolóxicos. Crear, edita e compartir material de apoio educativo mediante novas tecnoloxías. AJ4
CC3
Coñecer as novas tecnoloxías da información e as comunicacións e o seu uso diario no ensino das artes plásticas e visuais. AJ2
Desenvolver actividades de aula co uso de novas tecnoloxías, controlando procesos e obtendo resultados verificables. AJ5
AJ6
AJ8
CC3
Coñecer contextos e situacións en que se utilizan ou aplican os diversos contidos curriculares. AJ4
CC3
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. AJ9
CC3
Coñecer e aplicar propostas didácticas innovadoras no campo da especialización. AJ11
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas que deben enfrontar. AJ5
CC6
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Tecnoloxías da Información e da Comunicación na práctica educativa.
2. Sensibilidade, estética e prácticas actuáis na didáctica das artes visuais na contemporaneidade.
3. Estratexias de ensinanza-aprendizaxe para o desenvolvemento de procesos artísticos vinculas ás TICS no contexto da Educación Secundaria.
4. Recursos, ferramentas e o espazo aberto na rede.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Case study A5 A6 C3 2 6 8
Collaborative learning A4 A5 A8 A9 C6 C8 8 10 18
Workshop A2 A5 C3 C6 C8 7 22 29
Directed discussion A11 1 1 2
Oral presentation A2 A5 A8 C8 3 3 6
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Análise de plataformas de comunicación que comparten recursos e materiais.
Collaborative learning Elaboración de entornos de comunicación e colaboración
Workshop Elaboración de estratexias de comunicación. Adecuación aos destinos establecidos.
Directed discussion Tratar os temas en colaboración e discusión común.
Oral presentation Defensa e debate sobre o traballo desenvolvido.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Case study
Description
Trato directo con cada alumno sobre as propostas particulares. Busca da dirección correcta.
Traballo colaborativo.

O alumnado de matrícula parcial e/ou con dispensa académica realizará os traballos e tarefas de forma individual, con entregas nas datas marcadas polo docente, e terá atención personalizada no horario de titorías, para aclarar dúbidas sobre os traballos e tamén sobre o marco teórico e práctico da materia.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Collaborative learning A4 A5 A8 A9 C6 C8 Capacidade de traballar en conxunto obtendo resultados axeitados aos fines propostos. 30
Workshop A2 A5 C3 C6 C8 Investigación, experimentación e desenvolvemento de ferramentas propias.
50
Case study A5 A6 C3 Valoración da análise dos contios alleos. 20
 
Assessment comments

Class attendance is compulsory, given that the processes will be experienced in it and the active and critical participation of the students within it will be required.

The evaluation will take into account the scale of the student's involvement, experimentation, self-demand, personal satisfaction, as well as the capacity for synthesis and reflection throughout the subject, including the degree of innovation and involvement in the development of the proposed project. .

The following items will be taken into account:

· Participation in the subject.

· Research and evolution.

· Search, adaptation, transformation and creation of tools.

· Adaptation to the corresponding educational stage and the methodological process.

· Creativity as problem solving.

All aspects related to academic dispensation, dedication to study, permanence and academic fraud will be regulated in accordance with the current academic regulations of the UDC.

https://www.udc.es/es/normativa/academica/

Normas específicas de evaluación

Los aspectos relacionados con dispensa académicadedicación al estudiopermanencia y fraude académico se regirán de acuerdo con la normativa académica vixente da UDC.



Sources of information
Basic Capasso, V., & Jean, M. J. (2013). LAS TIC EN LAS PROPUESTAS DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA Una reflexión desde la Cultura Visual Contemporánea.. Question
Lughi, G. (2014). Digital Media and Contemporay Art.. Mimesis Journal. Scritture Della Performance
Álvarez Rodríguez, M. D., Bellido Márquez, M. D. C., & Atencia Barrero, P. (2019). Enseñanza artística mediante TIC en la Educación Secundaria Obligatoria?: análisis de herramientas docentes en línea.. RED. Revista de Educación a Distancia
Editorial (2017). The Serious Relationship of Art and Technology . Widewalls. https://www.widewalls.ch/magazine/the-serious-relationship-of-art-and-technology
Plataformas web de comunicación educativa. Decretos curriculares das materias da especialidade. Programacións didácticas de departamentos de artes.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Curriculum design and didactics in plastic and visual arts/652611B21

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.