Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A13 |
Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalista; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable. |
A15 |
Coñecer os principios básicos dun desenvolvemento e comportamento saudables. |
A32 |
Valorar a relación persoal con cada estudante e a súa familia como factor de calidade da educación. |
A33 |
Coñecer os fundamentos científicos, matemáticos e tecnolóxicos do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A36 |
Coñecer a metodoloxía científica e promover o pensamento científico e a experimentación. |
A38 |
Coñecer os momentos máis sobresaíntes da historia das ciencias e as técnicas e a súa trascendencia. |
A39 |
Elaborar propostas didácticas en relación coa interacción ciencia, técnica, sociedade e desenvolvemento sustentable. |
A40 |
Promover o interese e o respecto polo medio natural, social e cultural a través de proxectos didácticos adecuados. |
A41 |
Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e a comunicación. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B10 |
Capacidade de análise e síntese. |
B11 |
Capacidade de busca e manexo de información. |
B12 |
Capacidade de organización e planificación. |
B13 |
Capacidade para actuar de maneira sustentable na defensa do medio ambiente. |
B16 |
Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes. |
B17 |
Capacidade para presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos. |
B18 |
Capacidade para relacionarse positivamente con outras persoas. |
B25 |
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos científicos, matemáticos e tecnolóxicos do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A33
|
B1 B2 B3
|
|
Coñecer a metodoloxía científica e promover o pensamento científico e a experimentación. |
A36
|
|
|
Promover o interese e o respecto polo medio natural, social e cultural a través de proxectos didácticos adecuados. |
A38
|
|
|
Promover o interese e o respecto polo medio natural, social e cultural a través de proxectos didácticos adecuados. |
A40
|
|
|
Capacidade para actuar de maneira sustentable na defensa do medio ambiente. |
|
B13
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
B6
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A39 A41
|
B5 B10 B11 B12
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B25
|
C1 C3 C8
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
A32
|
B16 B17 B18
|
|
Elaborar propostas didácticas que teñan en conta os principios do desenvolvemento sustentable |
A13
|
B13
|
C4
|
Valorar a importancia de concienciarse e adquirir os coñecementos necesarios para actuar sustentablemente e saudablemente |
A13 A15
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
- Educación ambiental e desenvolvemento sustentable |
. Perspectiva histórica da educación ambiental (EA). A súa repercusión nas aulas
. Principios, metodoloxía e finalidades de la educación ambiental
. Marco de referencia da EA: o medio como sistema, a complexidade ambiental, a globalización e o desenvolvemento sostible
. A educación ambiental para un desenvolvemento sostible
|
O medio. A súa dinámica, as súas interaccións e a súa problemática |
. Compoñentes do medio natural e social e as súas interrelacións
. O medio natural e a súa dinámica. Aspectos básicos do seu estudo: ciclos, sistemas...
. Problemáticas socioambientais: efecto invernadoiro, incendios forestais, residuos, contaminación das augas, contaminación acústica, relación demografía/pobreza, conflitos bélicos etc. Causas, consecuencias e solucións alternativas
. A pegada ecolóxica, hídrica e a súa relación coa Economía Circular
. Ciencia, tecnoloxía e sustentabilidade
|
A educación ambiental e o currículo |
. A ambientalización do currículum. A sustentabilidade nos centros educativos
. Os obxectivos e contidos da educación ambiental e o desenvolvemento curricular
. A educación ambiental: proposta como eixe organizador de contidos
. A Axenda 21 escolar e local: instrumento para a sustentabilidade
|
Actividades e materiais de educación ambiental para un desenvolvemento sustentable. Propostas de intervención educativa e avaliación. |
Actividades de ensino-aprendizaxe para a resolución de problemas concretos do medio. Metodoloxía investigativa
. Estratexias e recursos na educación ambiental
. Actuacións específicas: saídas, actividades prácticas (análise augas, plásticos, contaminación acústica, ...), ecoauditorías...
. Formulacións didácticas e propostas de actuación sostibles.
. Avaliación de programas e proxectos de temática socioambiental. Os indicadores de sustentabilidade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A13 A36 A38 B2 B5 B12 |
2 |
4 |
6 |
Actividades iniciais |
A33 B1 B11 C1 |
1 |
2 |
3 |
Sesión maxistral |
A15 A40 B10 C8 |
12 |
20 |
32 |
Traballos tutelados |
A39 B3 B13 B16 B17 |
5 |
20 |
25 |
Lecturas |
A32 B1 B10 B11 B12 C4 |
2 |
10 |
12 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A13 A41 B1 |
2.5 |
4 |
6.5 |
Saídas de campo |
A36 B6 B16 B18 |
2 |
8 |
10 |
Solución de problemas |
B2 B17 B25 C3 C6 |
3 |
7 |
10 |
Presentación oral |
A41 B3 B11 B12 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Si se considera necesario se farán determinadas prácticas en función da dispoñibilidade do laboratorio e de materiais adecuados. |
Actividades iniciais |
Preténdese obter información acerca dos coñecementos do alumnado, así como presentar os obxectivos que se van a tratar: Cuestionario KPSI |
Sesión maxistral |
Esposición oral con apoyo de material audiovisual y plantexando cuestions para que participe o alumnado e facilitar a aprendizaxe |
Traballos tutelados |
Metodoloxía que pretende a aprendizaxe autónomo dos estudantes a nivel individual e grupal de modo que o grupo actúe como "comunidade que construe o seu propio coñecemento": material estimular para facer unha ecoauditoría da Facultade |
Lecturas |
Lecturas orligatorias e voluntarias de libros e textos de temática socioambiental |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a seminarios, xornadas...que se realicen na Facultade ou noutras instituciones para completar a formación |
Saídas de campo |
Según o desenvolvemento do curso se poderán levar a cabo as actividades programadas pola Oficina de Medio Ambiente da UDC e a posibilidade de facelas externas ao entorno universitario relacionadas coa problemática socioambiental: visitas a plantas de tratamiento de residuos, parques eólicos... |
Solución de problemas |
Resolución de problemáticas socioambientales para que se elabore un plan de actuación a partir dos coñecementos traballados |
Presentación oral |
Exposición oral dos traballos realizados individualmente ou por grupo, plantexando preguntas, aclaracions...sobre a tarefa levada a cabo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, que non asista ao 80% das clases, e o de dispensa académica de exención de asistencia, non poderá realizar este tipo de traballos por ser necesario a asistencia obligatoria as clases e a realización das actividades prácticas que se levarán a cabo no horario de clase e presencialmente, pero terá atención personalizada, no horario de titorías, presencial ou por Teams, previa solicitude, para aclarar dúbidas acerca do marco teórico e práctico da materia correspondente a súa avaliación e que estarán a súa disposición no campus virtual.
Para o alumnado que asista ao 80% das clases presencialmente se aclararán as dúbidas en titorías ou por Teams, previa solicitude, para completar a documentación, e para a solución de problemas que permitan elaborar adecuadamente o plan de actuación ambiental e o deseño de propostas didácticas fundamentadas. Asi mesmo se completaran as pautas para a exposición dos traballos realizados.
As titorías, previa solicitude, poderán ser presenciais ou por Teams tanto individualmente como en grupo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A39 B3 B13 B16 B17 |
A metodoloxía de estas actividades consistirá nun traballo por grupos, que se desenvolverá do seguinte xeito:
-Procura e consulta de fontes de información (bibliográfica, internet, secretaría, reprografía etc.)
-Elaborar, expor e debater un informe que inclúa as conclusións que se derivan da análise da situación ambiental analizada.
-Deseñar propostas didácticas fundamentadas que conleven actuar sostiblemente |
30 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A13 A41 B1 |
Resumen e reflexión da temática traballada nos eventos e tarefas que se leven a cabo na materia.
|
20 |
Solución de problemas |
B2 B17 B25 C3 C6 |
Plan de actuación ambiental:
-Procura e consulta de fontes de información (bibliográfica, internet, secretaría, reprografía etc.)
-Completar e organizar os datos nunha ficha que se entregará para tal fin;
-Elaborar, expor e debater un informe que inclúa as conclusións que se derivan da análise da situación ambiental analizada e establecer propostas de actuación sustentables. |
30 |
Presentación oral |
A41 B3 B11 B12 |
Claridade na exposición, linguaxe correcto, dominio da materia, medios utilizados... |
20 |
|
Observacións avaliación |
A primeira oportunidade basearase na descrición e cualificación
exposta, é decir para aprobar ter un mínimo mínimo 5 puntos correspondentes a
suma de todalas metodoloxías da avaliación. Para a segunda oportunidade se non se alcanza a cualificación
indicada, deberá realizarse un traballo, sobre 10 puntos (aprobado 5), que
recolla os apartados sinalados na avaliación e que será explicitado polo
profesor con antelación suficiente, e baseado na documentación aportada o longo
do curso e que estará dispoñible no campus virtual. O alumnado que non asista a maís do 80% das clases presenciais, ou
de tempo parcial ou dispensa académica (que deberán comunicalo a primeira
semana de clase), tanto para a primeira como a segunda oportunidade, deberá
realizar un traballo, sobre 10 puntos (aprobado 5), que recolla os apartados
sinalados na avaliación e que será explicitado polo profesor con antelación
suficiente e baseado na documentación aportada o longo do curso e que estará
dispoñible no campus virtual. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse
de acordo coa normativa
académica vixente da UDC.” |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia
realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de
imprimilos.E de non ser posible, no útilizar
plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e
evitar
imprimir borradores.
2. Débese facer un uso sustentable dos recursos e evitar impactos
negativos sobre o medio natural.
3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e
profesionais.
4. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a
docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero
nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de
autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de
alumnos e alumnas…).
5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade.
6. No caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero
proporanse accións e medidas para corrixilas.
7. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un
acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
"-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas." |
|