Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A55 |
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A57 |
Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas. |
A58 |
Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B22 |
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
B25 |
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A55
|
|
|
Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas. |
A57
|
|
|
Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística. |
A58
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Desenvolver a creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
|
B22
|
|
Empregar as TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
|
B25
|
|
Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: INICIACIÓN A LINGUAXE AUDIOVISUAL.
DA IMAXE ESTÁTICA Á IMAXE EN MOVEMENTO |
Concepto de linguaxe audiovisual. Gramática e semiótica do discurso audiovisual. Composición visual. Estratexias temporais, narrativas e espaciais da linguaxe visual. Elementos técnicos e prácticos da fotografía e o vídeo. |
BLOQUE II: A LINGUAXE AUDIOVISUAL NO CURRICULO DA EDUCACIÓN ARTÍSTICA. |
Presenza da linguaxe audiovisual no curriculo de Infantil. Concepto posmoderno de Educación Artística e cultura visual na etapa de infantil. Manifestacións artísticas contemporáneas relacionadas coa linguaxe audiovisual. |
BLOQUE III: PROXECTOS AUDIOVISUAIS NA ETAPA DE ED. INFANTIL E EXPERIMENTACIÓN VISUAL |
Proxectos aplicados á etapa de infantil en torno á linguaxe audiovisual. Investigación e experimentación persoal nos procesos de creación.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A55 A57 A58 B1 B22 B25 |
17 |
42 |
59 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
B25 C3 C7 C8 |
13 |
20 |
33 |
Prácticas a través de TIC |
A58 B1 B22 B25 C3 |
1.5 |
9 |
10.5 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Obradoiros teórico-prácticos sobre fotografía e vídeo.
Procesos de creación artística e experimentación persoal. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Investigación artística audiovisual na arte contemporánea e na educación infantil. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas para a mellora da creación audiovisual. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Obradoiro |
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Seguimento de proxectos e guía creativa para o desenvolvemento das ideas.
Trato directo con cada alumna/o/e sobre as propostas particulares.
Traballo colaborativo e de autocoñecemento.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A58 B1 B22 B25 C3 |
Participación activa na experimentación proposta. |
10 |
Obradoiro |
A55 A57 A58 B1 B22 B25 |
Avaliación dos proxectos (puntualidade, adecuación ao encargo e creatividade)
Avaliación da participación activa nas actividades propostas. |
60 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
B25 C3 C7 C8 |
Adecuación ao tema da investigación, profundidade e claridade nos contidos e creatividade na exposición da mesma.
Capacidade de traballar en conxunto obtendo resultados axeitados aos fines propostos. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia é necesaria e imprescindible. Para aprobar a materia será preciso a entrega e o aprobado de tódolos proxectos e actividades propostas. Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. O alumnado con dispensa académica: - Deberá poñelo en coñecemento á docente na primeira semana de clase ou, de non ser posible, nun prazo non superior a sete días desde que lle fora concedido o recoñecemento.
- Para superar a materia deberá realizar todos os traballos propostos ao longo do curso de maneira individual (previas adaptacións de entrega por parte da docente).
A segunda oportunidade está destinada ao alumnado que non superou a materia por suspender un ou máis traballos. Na segunda oportunidade deberá repetir aquel/es traballos non aprobados.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
VILARIÑO, MANUEL (ED.) (1995). A FOTOGRAFÍA NA ARTE CONTEMPORÁNEA. A CORUÑA: CGAI
BUSTMANTE, ENRIQUE (2002). COMUNICACIÓN Y CULTURA EN LA ERA DIGITAL. BARCELONA: GEDISA
SHORT, MARIA (2013). CONTEXTO Y NARRACIÓN EN FOTOGRAFÍA. BARCELONA: GUSTAVO GILI
ACASO, MARÍA (2006). EL LENGUAJE VISUAL. BARCELONA: PAIDÓS
TISSERON, SERGE (2000). EL MISTERIO DE LA CÁMARA LÚCIDA. FOTOGRAFÍA E INCONSCIENTE. SALAMANCA: EDICIONES UNIVERSIDAD DE SALAMANCA
AUMONT, J. BERGALA, A. MARIE, M. VERNET, M. (1983). ESTÉTICA DEL CINE. ESPACIO FÍLMICO, MONTAJE, NARRACIÓN, LENGUAJE. BARCELONA: PAIDÓS
SEDEÑO VALDELLÓS, ANA (2011). HISTORIA Y ESTÉTICA DEL VIDEOARTE EN ESPAÑA. ZAMORA: COMUNICACIÓN SOCIAL EDICIONES Y PUBLICACIONES
BARTHES, ROLAND (1990). LA CÁMARA LÚCIDA. NOTA SOBRE LA FOTOGRAFÍA. BARCELONA: PAIDÓS
COSTA, JOAN (2008). LA FORMA DE LAS IDEAS. BARCELONA: COSTA PUNTO
ESCAÑO, CARLOS (2003). LÁGRIMAS EN LA LLUVIA: EDUCACIÓN ARTÍSTICA Y POSMODERNISMO. MADRID: PRENTICE HALL
ENCINAS, JOSÉ ÁNGEL (1998). LENGUAJE AUDIOVISUAL. MADRID: AKAL
KRAUSS, ROSALIND (1990). LO FOTOGRÁFICO: POR UNA TEORÍA DE LOS DESPLAZAMIENTOS. BARCELONA: GUSTAVO GILI
BERGER, JOHN (2001). MIRAR. BARCELONA: GUSTAVO GILI
BLOCK, BRUCE (2008). NARRATIVA VISUAL: CREACIÓN DE ESTRUCTURAS VISUALES PARA CINE, VIDEO Y MEDIOS DIGITALES. BARCELONA: OMEGA
WALKER, JOHN E CHAPLIN, SARAH (2002). UNA INTRODUCCIÓN A LA CULTURA VISUAL. BARCELONA: OCTAEDRO-EUB
MEYEROWITZ, J. (2018). ¡Mirar!. BARCELONA: GUSTAVO GILI |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese
ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|