Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Potenciar e desenvolver o coñecemento de conceptos matemáticos básicos. |
A38 A40 A41
|
B23 B24
|
|
As matemáticas no currículo escolar da Educación Primaria. |
A38 A39 A42
|
B22 B25
|
|
Coa finalidade de que os estudantes experimenten a utilidade das matemáticas no mundo que lles rodea día a día, resolveranse problemas matemáticos e non propiamente matemáticos. |
A38 A40 A41
|
B1 B2 B3 B4 B9 B21
|
|
Avaliar e analizar o ensino e a aprendizaxe das matemáticas na etapa de Educación Primaria utilizando recursos didácticos. |
A38 A39 A42
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B22 B25
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer a relación e a interaccción entre a matemática e a ciencia |
A40 A41 A42
|
B2 B4 B5 B8 B9 B11 B12 B15 B18
|
C3 C4 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
As matemáticas e a súa relación coa cultura e a sociedade.
|
As matemáticas na cultura.
As matemáticas na sociedade, desde un punto de vista crítico.
As matemáticas como ferramenta para a sostenibilidade. |
As matemáticas a través da historia.
|
Concepción das matemáticas nas distintas épocas históricas.
Adaptación da actividade matemática ás circunstancias históricas |
O ensino e a aprendizaxe das matemáticas na etapa de Educación Primaria. |
Currículo escolar.
Modelos de aprendizaxe e ensino.
Pensamento alxébrico e computacional |
Recursos e materiais para o ensino das matemáticas. |
Tarefas matemáticas.
Material didáctico. |
Os números naturais. Os sistemas de numeración. |
Desenvolvemento do concepto de número.
Sistemas de numeración. |
A adición e a subtracción. |
Iniciación aos problemas de cálculo.
Problemas aditivos e substractivos.
Os algoritmos.
|
A multiplicación e a división. |
Problemas multiplicativos e de división.
Os algoritmos.
A divisibilidade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A42 B2 B3 C8 |
18 |
29 |
47 |
Prácticas de laboratorio |
A33 A34 A35 A38 A39 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 B12 B15 B18 B19 C1 C3 C6 C7 C8 |
21 |
25 |
46 |
Proba mixta |
A33 A34 A35 A39 A42 B2 B3 B4 B8 B9 C1 |
3 |
11 |
14 |
Lecturas |
A39 A41 A42 B1 B15 C7 C8 |
0 |
10.5 |
10.5 |
Actividades iniciais |
B18 C4 C7 |
1 |
0 |
1 |
Discusión dirixida |
A39 A40 B2 B3 B8 B18 B23 B24 C7 |
2 |
1 |
3 |
Traballos tutelados |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 |
0 |
26.5 |
26.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición na aula dos distintos temas por parte do profesorado, buscando presentar a información e motivar o estudo e o traballo. |
Prácticas de laboratorio |
Traballo na aula sobre aspectos concretos dos diferentes temas, resolvendo cuestións que ilustren ou apliquen os contidos da materia, seguindo guións máis ou menos abertos, e coa axuda de materiais. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de resolución de problemas, de completar e/ou de asociación. Nestas probas avaliaranse os contidos impartidos na sesións maxistrais, nas prácticas de laboratorio e nas lecturas dos apuntamentos da materia subidos ao Moodle. |
Lecturas |
Material escrito que se propón aos estudantes para coñecer diferentes cuestións do temario. |
Actividades iniciais |
Diálogo entre o/a docente e o estudantado para coñecer os intereses e motivacións do estudantado. |
Discusión dirixida |
Diálogo na aula entre estudantes e co profesorado, dirixido por este último, sobre aspectos concretos dos diferentes temas |
Traballos tutelados |
Proporase un traballo, a realizar en grupo, relacionado con algún contido da materia. Presentarase un informe escrito e realizarase unha presentación na aula, combinando o uso de recursos TIC con exposición oral.
Realizarase polo menos unha tutoría de seguimento na que o grupo debe expor oralmente os progresos ata ese momento e as liñas de continuidade, ademais dun guión escrito. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Proba mixta |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada descríbese como momentos de traballo presencial co/coa docente.
A forma e o momento en que se desenvolven indicaranse en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
Os traballos tutelados guiaranse mediante titorías grupais.
Cada grupo de estudantes deberá acudir a aquelas titorías de seguimento que convoque o docente, e expor oralmente os seus progresos ata esa data e liñas de continuidade previstas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A33 A34 A35 A38 A39 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 B12 B15 B18 B19 C1 C3 C6 C7 C8 |
Resolución das distintas actividades grupais, cuestións e problemas propostos nas prácticas de laboratorio, entregadas en tempo e forma. Terase en conta a capacidade de análise, o rigor na argumentación, a precisión, e a claridade de exposición. |
20 |
Proba mixta |
A33 A34 A35 A39 A42 B2 B3 B4 B8 B9 C1 |
Proba escrita presencial. Valolarase as respostas concretas e precisas, o grao de corrección segundo o requerido en cada pregunta, e a claridade na exposición.
Engloba contidos das prácticas de laboratorio, das lecturas e da sesión maxistral. Serán probas individuais. |
40 |
Traballos tutelados |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C8 |
Valorarase o grado de consecución dos obxectivos cumprindo as directrices docentes, o rigor, a argumentación, a profundidade da análise das situacións propostas, e a claridade da exposición.
Realizaranse en grupo e expoñerase na aula nas últimas semanas do curso.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
Opción A. Alumnado que asiste e participa no 80% das sesións interactivas: A cualificación final será consecuencia dos resultados obtidos nos seguintes apartados: Prácticas de laboratorio: 20% Proba mixta: 40%
Traballo tutelado: 40% Presentarase un informe escrito e realizarase unha presentación na aula, combinando o uso derecursos TIC con exposición oral. Realizarase polo menos unha tutoría de seguimento na que ogrupo debe expor oralmente os progresos ata ese momento e as liñas decontinuidade, ademais dun guión escrito. A ponderación na planificación desta materia e na súa avaliación será a mesma ca do traballo tutelado (40%). Non se garante que todos os estudantes que o desexen poidan escoller facero traballo de ApS, porque a oferta de prazas está condicionada pola capacidade deacollida e as necesidades das entidades externas á UDC.
Cada actividade e cada apartado será cualificado nunha escala de 0 a 10.
As prácticas de laboratorio avaliadas ás que non se asista serán cualificadas con 0 no cómputo da media deste apartado. Para superar a materia cómpre acadar un mínimo de 5 sobre 10 en cada un dos tres apartados anteriores. Nese caso, a cualificación total final será a media ponderada destes tres apartados segundo as porcentaxes antes indicadas.
En caso de non superar algún dos apartados, a cualificación final será a de suspenso, correspondente ao apartado non superado. Na 2ª oportunidade recuperaranse só aqueles apartados suspensos na 1ª, e a cualificación final calcularase de xeito análogo. Isto é, coa media ponderada seguindo as mesmas porcentaxes no caso de ter superados os 3 apartados, e coa nota correspondente ao apartado non superado en caso contrario. Opción B. Alumnado que non asiste ou non participa no 80% das sesións interactivas: Neste caso a avaliación non será como no caso anterior, senón que a proba mixta constituirá o 100% da cualificación final.
Non obstante, este alumnado pode optar, se o prefire, por se integrar nalgún grupo de traballo, formado indiferentemente por alumnado asistente ou non asistente, e realizar o traballo tutelado. Neste caso, a cualificación do traballo tutelado (ou ApS) constituiría o 20% da nota final e a proba mixta final o 80%, sempre e cando ambas partes teñan unha cualificación non inferior a 5 sobre 10. En caso contrario, a nota final será a correspondente á parte suspensa.
Na 2ª oportunidade recuperaranse só aqueles apartados suspensos na 1ª, e a cualificación final calcularase de xeito análogo. Isto é, coa media ponderada seguindo as mesmas porcentaxes no caso de ter superados os 3 apartados, e coa nota correspondente ao apartado non superado en caso contrario. Con carácter xeral para todo o alumnado: Cada estudante debe colocar no seu perfil de usuario de Moodle unha foto que o identifique.
As faltas de ortografía nos traballos e materiais presentados reducirán a puntuación final.
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Nunes T., Dias Schliemann, A., Carraher, D. W. (1993). Street mathematics and school mathematics . Cambridge (USA) : Cambridge University Press
(). .
Lesh, R., Landau, M. (Eds.) (1983). Acquisition of mathemátics concepts and processes . Orlando : Academic Press
Rowland, T., Turner, F., Thwaites, A., & Huckstep, P. (2009). Developing Primary Mathematics Teaching Reflecting on Practice with the Knowledge Quartet. London: SAGE Publicatations
van De Walle, J. A., Karp J. S., & Bay- Williams, J. M. (2016). Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally. Essex, England: Pearson
Schoen, H, Zweng, L., Marilyn J. (1986). Estimation and Mental Computation 1986 yearbook. Reston (USA): National Council of Teachers of Mathematics
Powell, A., & Frakenstein, M (Eds.) (1997). Ethomathematics challenging eurocentrism in Mathematics education . New York: State University Of New York Press, cop
Reys, R., Lindquist, M. M., Lambdin, D. V., Smith, N. L. (2012). Helping Children Learn Mathematics. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc
Burger, W. F., Peterson, B. E., Musser, G. L. (2006). Mathematics for elementary teachers a contemporary approach. 7th ed.. New York : John Wiley & Sons
Sutherland, R (2007). Teaching for learning mathematics . Maidenhead, England : Open University Press
Hopkins, C., Pope, S., & Pepperell, S. (2004). Understanding Primary Mathematics. Londres: David Fulton Publishers |
Alsina, C. Fortuny, J. M.(1994) La matemática del consumidor. institut català
del consum:Barcelona
Álvarez, A.
(1995). Uso de la calculadora en el aula (carpeta ESO) Narcea:Madrid
Álvarez, A.
(1996) Actividades matemáticascon materiales didácticos (Carpeta
para la ESO) (narcea:madrid)
Antón, J.L.
y otros (1994). Taller dematemáticas (carpeta e.s.o.) Narcea:Madrid
Baroody, A.J. (1988). El pensamientomatemático de los niños. Visor - M.E.C.: Madrid Burger, W. F., Peterson, B. E., Musser, G. L. (2006). Mathematics for elementary teachers a contemporary approach. 7th ed.. New York : John Wiley & Sons Callejo, M. L. e Goñi, J.M. (2010). “Educación matemátia y ciudadanía”. Barcelona: Graó. Carrillo, J., Contreras, L. C., Climent, N., Montes, M. A., Escudero, D. I. e Flores, E. (Coords.) (2016) Didáctica de las Matemáticas para maestros de Educación Primaria. Madrid: Ediciones Paraninfo.
Castelnuovo,
E. (1990). Didáctica de lamatemática moderna. Trillas: México
Castro, E.
(ed.)(2001). Didáctica de la matemática en la Educación Primaria. Síntesis:
Madrid
Chamorro,M.
C. (coord.) (2003). Didáctica de las Matemáticas para Primaria. Pearson: Madrid
Chamoso, J.,
Rawson, E. ( 2003 ). Matemáticas en una tarde de paseo. Nivola: Madrid
Chevallard, Y.,
Bosch, M. Gascon, J.(1997). Estudiar matemáticas. El eslabón perdido entre
enseñanza y aprendizaje. Horsori: Barcelona
Cockcroft,W.
H. (1985). Las matemáticas sí cuentan. M. E. C.: Madrid
Comap ( 1999
). Las matemáticas en la vida cotidiana.
Addison-Wesley: Madrid
Corbalán, F. (2002). La matemática aplicada a la
vidacotidiana. Graó: Barcelona.
Dickson, l.,
Brown, M., Gibson, O. (1991). El aprendizaje
de las matemáticas Labor / M. E. C.: Madrid
Fisher, R.
-Vince, A. (1990) Investigando las Matemáticas 4 vol. Akal:Madrid
Gallego L.,
C. [et al.] (2005). Repensar el aprendizaje de las matemáticas Matemáticas para
convivir comprendiendo el mundo. Graó:Barcelona.
Giménez, J.;
Santos, L; Da Ponte, J. P. (coords.) ( 2004 ) La actividad matemática en el aula
Homenaje a Pablo Abrantes. Graó:
Barcelona.
Godino, Juan
D. (2003) “ProyectoEdumat-Maestros. Matemáticas y su Didáctica para Maestros”
URL: http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.html
Gómez
Chacón, I. Mª; Figueras Ocaña, L.; Marín Rodríguez, M. (2001) Matemáticasen la
red: Internet en el aula de Secundaria Ministerio deEducación y Ciencia – Narcea:
Madrid.
Gorgorió,
N.; Deoulofeu, J.; Bishop, A. (coords.) ( 2000). Matemáticas y educaciónRetos y
cambios desde una perspectiva internacional. Graó: ICE de la Universitat de Barcelona;
Barcelona
Lesh, R., Landau, M. (Eds.) (1983). Acquisition of mathemátics concepts and processes . Orlando : Academic Press
Llinares, S.
- Sánchez, M.V. (1990). Teoría y Práctica en Educación Matemática. Alfar: Sevilla
Maza, C. (1989)
"Sumar y restar. Visor: Madrid
Powell, A., & Frakenstein, M (Eds.) (1997). Ethomathematics challenging eurocentrism in Mathematics education . New York: State University Of New York Press, cop
Maza, C. (1991).
Multiplicar y dividir. Visor: Madrid
N.C.T.M.
(2003). Principios y Estándares para la educación matemática. S.A.E.M. Thales:Sevilla)
Nunes T., Dias Schliemann, A., Carraher, D. W. (1993). Street mathematics and school mathematics . Cambridge (USA) : Cambridge University Press
Orton,
A.(1990). Didáctica de las matemáticas. Morata / M.E.C.: Madrid Reys, R., Lindquist, M. M., Lambdin, D. V., & Smith, N. L. (2012). Helping Children Learn Mathematics. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc Rowland, T., Turner, F., Thwaites, A., & Huckstep, P. (2009). Developing Primary Mathematics Teaching Reflecting on Practice with the Knowledge Quartet. London: SAGE Publicatations Schoen, H, Zweng, L., Marilyn J. (1986). Estimation and Mental Computation 1986 yearbook. Reston (USA): National Council of Teachers of Mathematics
Segovia, A. e Rico, L. (Eds.) (2016). Matemáticas para Maestros de Educación Primaria, Madrid: Pirámide
Sutherland, R (2007). Teaching for learning mathematics . Maidenhead, England : Open University Press van De Walle, J. A., Karp J. S., & Bay- Williams, J. M. (2016).Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally. Essex, England: Pearson
Velásquez, F.
(coord.) (2004) Matemáticase Internet ( Graó: Barcelona) |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Educación matemática II/652G02018 | Educación matemática III/652G02024 | Resolución de problemas en matemática/652G02030 |
|
Observacións |
Recoméndase
os envíos dos traballos tutelados telemáticamente. En caso contrario, empregar a impresión a dobre cadra, papel reciclado, evitar imprimir borradores, e non utilizar plásticos. Débese
facer un uso sostible dos
recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio
natural. Débese
ter
en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da
sosiibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. Materia adscrita ao programa "English Friendly" Equity conditions between men and women will be guaranteed; no discrimination will be allowed. |
|