Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Potenciar e desenvolver coñecementos de conceptos matemáticos básicos. |
A38
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B22
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer e analisar o currículo escolar de matemáticas na Educación Primaria. |
A39
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coa finalidade de que os estudantes experimenten a utilidade das matemáticas na vida cotíá, resolverán problemas matemáticos e non propiamente matemáticos. |
A40
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B25
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
O progreso científico, en tódalas súas ramas, require dunha estreita e forte interacción coa matemática; de aquí a necesidade de valorar a forte e longa relación entre a matemática e a ciencia. |
A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B24
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Avaliar e analizar a ensinanza e o aprendizaxe das matemáticas na etapa de Educación Primaria utilizando recursos e materiais didácticos. |
A42
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B23
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os números racionais na Educación Primaria. |
A necesidade de ampliar o sistema numérico.
As fraccións.
Os números decimais.
As porcentaxes. |
Os números enteiros na Educación Primaria.
|
Os números positivos e negativos: conflitos na aprendizaxe.
As operacións con números enteiros.
Situacións e recursos. |
A proporcionalidade. Dificultades e problemas. |
Magnitudes proporcionais.
O razoamento proporcional.
|
O desenvolvemento do pensamento aleatorio na Educación Primaria. |
O pensamento probabilístico no currículo.
O tratamento do azar.
|
A estatística na Educación Primaria.
|
Análise fenomenolóxica.
Organización e representación de datos.
Métodos estatísticos para a análise crítica de datos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A38 |
18 |
29 |
47 |
Lecturas |
A39 A41 A42 B1 B15 C7 C8 |
0 |
11.5 |
11.5 |
Prácticas de laboratorio |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B12 B15 B18 B19 C1 C3 C6 C7 C8 |
19 |
28 |
47 |
Proba mixta |
B2 B3 B4 B8 B9 C1 |
3 |
11 |
14 |
Actividades iniciais |
B18 C4 C7 |
1 |
0 |
1 |
Discusión dirixida |
A39 A40 B2 B3 B8 |
1 |
1 |
2 |
Traballos tutelados |
A38 A39 A40 A41 A42 B3 B5 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C6 C7 C8 |
0 |
25.5 |
25.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos distintos contidos da materia por parte do docente, buscando presentar a información, motivar o estudo e o traballo e a participación do alumnado. |
Lecturas |
Material escrito que se lle propoñerá ós estudantes para coñecer diferentes cuestións do temario.
|
Prácticas de laboratorio |
Traballo na aula sobre aspectos concretos dos diferentes temas, seguindo guións máis ou menos abertos, e coa axuda de materiais.
|
Proba mixta |
Esta metodoloxía engloba varias probas de avaliación:
-Por un lado realizaranse unha serie de probas individuais ou grupais ao longo do cuadrimestre para realizar unha avaliación continua da materia. Nestas probas avaliaranse os contidos impartidos na sesións maxistrais, nas prácticas de laboratorio e nas lecturas dos apuntamentos da materia subidos ao Campus Virtual.
-E por outro lado, tamén acolle a proba escrita (exame) final onde combinaranse preguntas abertas e pechadas e que posiblemente non todo o alumnado teña obrigación de realizar. Realizarase presencialmente na data oficial publicada e asignada á materia. |
Actividades iniciais |
Diálogo entre o/a docente e o estudantado para coñecer os intereses e motivacións do estudantado |
Discusión dirixida |
Diálogo na aula entre estudantes e co profesorado, dirixido por este último, sobre aspectos concretos dos diferentes temas |
Traballos tutelados |
Proporase un traballo relacionado cos contidos da materia. Presentarase un informe escrito onde se recollerán todos os apartados indicados para a realización do traballo, ao longo das titorías.
Realizaranse varias titoría obrigatorias para o seguimento deste traballo. Será preferiblemente un traballo a realizar en grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
A atención personalizada descríbese como momentos de traballo presencial co/coa docente.
A forma e o momento en que se desenvolven indicaranse en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
Os traballos tutelados guiaranse mediante titorías individuais ou grupais, presenciais ou mediante Teams. No caso das titorías grupais, cada grupo de estudantes deberá acudir a aquelas titorías de seguimento que convoque o/a docente, e expor oralmente os seus progresos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B2 B3 B4 B8 B9 C1 |
Valorarase o grao de corrección seguindo os requerimentos de cada pregunta, así como a claridade. Engloban contidos das prácticas de laboratorio, das lecturas e da sesión maxistral. Serán probas individuais. |
40 |
Traballos tutelados |
A38 A39 A40 A41 A42 B3 B5 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C6 C7 C8 |
Valorarase o grado de consecución do cumprimento das directrices docentes.
Os contidos incluidos deben estar apropiadamente referenciados ao longo do traballo e no apartado de referencias usando as normas APA 6ª Edición (ou unha posterior se proceder). No parafraseado deben figurar as fontes orixinais das ideas que se reelaboran. A presencia de fontes científicas no traballo é un signo de credibilidade que é un requisito imprescindible para demostrar a excelencia académica.
Recoméndase consultar todo o relacionado coa propiedade intelectual e cómo publicar no seguinte enlace:
https://www.udc.es/gl/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/index.html
Tense que evitar o plaxio.
As citas e as referencias a calquera texto debe declararse, o uso literal do texto ou ideas doutros autores parafraseadas sen declarar a fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO, aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013 e sufrindo a súa última modificación o 29 de xuño de 2017, na que se indica que "na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento."
|
40 |
Prácticas de laboratorio |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B12 B15 B18 B19 C1 C3 C6 C7 C8 |
Terase en conta a participación, o interese mostrado, a realización razoada das tarefas,...
Para cumprir o obxectivo da avaliación continua, estas tarefas ou prácticas poderanse realizar sen previo aviso en calquera franxa horaria asignada á materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación continua da
materia será: - Tarefas realizadas a través
das metodoloxías de prácticas de laboratorio e probas mixtas de forma
individual (realizarase unha media aritmética da serie de actividades
realizadas na aula) que ponderarán na cualificación final cun 60%. - Traballo en equipo realizado
a través do traballo tutelado e prácticas a través de TIC que ponderará na
cualificación final cun 40%. O exame final da materia
só é obrigatorio para aqueles estudantes que non efectúen esta avaliación
continua,
e de ser o caso a súa avaliación consistirá en: o Unha proba obxectiva
individual e presencial cunha ponderación do 60% nas datas oficiais e
publicadas na web da facultade. o Un traballo individual
cunha ponderación do 40%. Este traballo deberá realizarse coas indicacións
que establecerá o/a docente a cada un dos/as estudantes, polo que é
obrigatorio comunicar ao docente que o estudante se acolle á avaliación non
continua, e o docente asignaralle o traballo tutelado e as indicacións
correspondentes. Non se admitirá a presentación dun traballo individual
sen este requisito. Na 2º Oportunidade a
cualificación da materia será: - Unha proba obxectiva
individual cunha ponderación do 60%. - Un traballo individual cunha
ponderación do 40%. Este
traballo deberá realizarse coas indicacións que establecerá o/a docente a
cada un dos/as estudantes, polo que é obrigatorio pedirlle ao/á docente
as indicacións correspondentes. Non se admitirá a presentación dun
traballo individual sen este requisito. No caso de que un/unha
estudante na modalidade continua e na 1ª oportunidade suspenda algunha parte
debe saber: o Se suspende a parte do
traballo de aula, debe realizar o exame de forma presencial e individual, cun
peso na súa cualificación final do 60%. o Se suspende a parte do
traballo en equipo, debe realizar outro traballo de forma individual, coas
directrices que deberá demandar ao/á docente cun peso na súa cualificación
final do 40%. A cualificación da materia na oportunidade adiantada rexirase polos
aspectos considerados no curso precedente. Para superar a materia en calquera
modalidade e en calquera oportunidade, deberanse ter superadas cunha
cualificación mínima de 5,0 as dúas partes que forman a avaliación,
resultando como cualificación final a media ponderada das dúas
cualificacións. Do contrario a cualificación final será a cualificación da
parte suspensa ou a media ponderada das dúas
partes se están ámbalas dúas suspensas. En calquera modalidade, se o/a estudante aproba calquera parte avaliada
da materia na 1ª oportunidade, esa cualificación será válida para a 2ª
oportunidade. Se o estudante non realiza algún traballo solicitado, en calquera
modalidade e en calquera oportunidade, en tempo e forma, a cualificación desa
tarefa será un 0. Todas as directrices dos traballos solicitados estarán no Campus Virtual
da materia. Entenderase que un/ha
estudante se acolle á modalidade de avaliación continua se fai a entrega
dalgunha fase do traballo en equipo ou realiza algunha proba de avaliación
continua, e esta será a avaliación correspondente á 1ª oportunidade. Se unha
ou as dúas partes desta avaliación está suspensa, poderá superar a materia na
2ª oportunidade. As faltas de ortografía nos
traballos e materiais presentados reducirán a puntuación final. A
realización fraudulenta das
probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará
directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se
cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0)
na convocatoria correspondente do curso académico,
tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como
na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na
acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Cada estudante debe colocar no seu perfil de usuario do Campus Virtual
unha foto que o identifique. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación
ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse
de acordo coa normativa
académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
S. Schuck & P. Pereira (2011). What counts in teaching mathematics. Springer New York |
ALSINA, C. y otros.
(1996) "Enseñar matemáticas" (Graó:Barcelona)
BAROODY, A.J. (1988) "El pensamiento matemático de los
niños" (Visor?MEC:Madrid)
BATANERO
C., CAÑIZARES J., DÍAZ GODINO J.C. (1987) Probabilidad
(Síntesis:Madrid)
CASTELNUOVO, E. (1990) "Didáctica de la matemática
moderna" (Trillas:Mexico)
CASTRO,
E. (2001)"Didáctica de la Matemática en la Educación Primaria"
(Síntesis: Madrid)
CHAMORRO, Mª del CARMEN (coord.) (2003) Didáctica de las Matemáticas para Primaria. (Pearson: Madrid)
CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON, WILLIAM ( 2003 ) Matemáticas en una tarde
de paseo ( Nivola: Madrid)
CHEVALLARD, Yves -
BOSCH, Marianna - GASCÖN, Josep (1997) "Estudiar Matemáticas. El
eslabón perdido entre enseñanza y aprendizaje" (Horsori: Barcelona) COMAP (1999) Las matemáticas en la vida cotidiana (Addison-Wesley:
Madrid)
CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida
cotidiana" (Graó:Barcelona)
CRUZ C., GONZÁLEZ C.,
LLORENTE J.(1997) Actividades sobres Azar
y Probabilidad. Narcea. M.E.C.
FISHER,
R. - VINCE, A. (1990) "Investigando las Matemáticas" 4 vol.
(Akal:Madrid)
GALLEGO LÁZARO,
CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el aprendizaje de las matemáticas:
Matemáticas para convivir comprendiendo el mundo (Graó: Barcelona)
GIMÉNEZ, JOAQUIM;
SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO (coords.) (2004) La actividad matemática
en el aula Homenaje a Pablo Abrantes (Graó: Barcelona)
GODINO, JUAN D. (2003) “Proyecto Edumat-Maestros. Matemáticas y su Didáctica para Maestros”
URL: http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.html
GORGORIÓ, N.;
DEOULOFEU, J.; BISHOP, A. (coords.) ( 2000) Matemáticas y educaciónRetos y cambios desde una
perspectiva internacional / (Graó:ICE de la Universitat de Barcelona;
Barcelona)
N.C.T.M. (1995) "Estándares
curriculares y de evaluación para la educación matemática Addenda
series:'Geometría y sentido espacial', 'Geometría en el ciclo medio',
'Geometría desde múltiples perspectivas'" (S.A.E.M. Thales: Sevilla)
N.C.T.M. (2003) "Principios
y Estándares para la educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla) SCHUNK, S., PEREIRA, P. (2011) "What counts in teaching mathematics" (Springer New York)
UDINA IABELLÓ, F. (1989) "Aritmética y calculadoras"
(Síntesis:Madrid)
VELÁSQUEZ, FIDELA
(coord.) (2004) Matemáticas e Internet (Graó: Barcelona)
Os
libros da colección "Matemáticas:cultura y aprendizaje" da
editorial Síntesis. |
Bibliografía complementaria
|
|
ALSINA, C. ‑ FORTUNY,
J.M. (1994) "La matemática del consumidor" (Institut Català
del Consum:Barcelona)
ALSINA, C. y otros.
(1996) "Enseñar matemáticas" (Graó:Barcelona)
ÁLVAREZ, A. (1995) "Uso de la calculadora en el
aula"(carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid)
ÁLVAREZ, A. (1996) "Actividades matemáticascon materiales
didácticos" (carpeta para la E.S.O.) (Narcea:Madrid)
ANTÓN, J.L. y otros (1994) "Taller de Matemáticas"
(carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON, WILLIAM ( 2003 ) Matemáticas en una tarde
de paseo ( Nivola: Madrid)
CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida
cotidiana" (Graó:Barcelona)
CRUZ C., GONZÁLEZ C.,
LLORENTE J.(1997) Actividades sobres Azar
y Probabilidad. Narcea. M.E.C.
GALLEGO LÁZARO,
CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el aprendizaje de las matemáticas:
Matemáticas para convivir comprendiendo el mundo (Graó: Barcelona)
GIMÉNEZ, JOAQUIM;
SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO (coords.) (2004) La actividad matemática
en el aula Homenaje a Pablo Abrantes (Graó: Barcelona)
GORGORIÓ, N.;
DEOULOFEU, J.; BISHOP, A. (coords.) ( 2000) Matemáticas y educaciónRetos y cambios desde una
perspectiva internacional / (Graó:ICE de la Universitat de Barcelona;
Barcelona)
N.C.T.M. (2003) "Principios
y Estándares para la educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla)
UDINA IABELLÓ, F. (1989) "Aritmética y calculadoras"
(Síntesis:Madrid)
VELÁSQUEZ, FIDELA
(coord.) (2004) Matemáticas e Internet (Graó: Barcelona) |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Educación matemática I/652G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Educación matemática III/652G02024 | Resolución de problemas en matemática/652G02030 |
|
Observacións |
Recoméndase
os envíos dos traballos telemáticamente e, de non ser
posible, non utilizar plásticos.
Elixir a impresión a doble cara, empregar
papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese
facer un uso sostible dos
recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio
natural. Débese
ter
en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da
sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia
(usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de alumnos
e alumnas...) Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e
proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|