Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer o marco teórico e metodolóxico para o desenvolvemento de unidades de ensino de Xeografía e Ciencias Sociais |
A26
|
B21 B22
|
|
Baseándose menor contido teórico e práctico coas áreas de espazo relaciondos |
A30
|
B23
|
|
Sabendo menor base epistemológica e metodolóxica do ensino da dimensión espacial |
A32
|
|
|
Identificar e caracterizar a principal clave conceptos sociais clave |
A31
|
|
|
Estratexias e recursos metodolóxicos, técnicas, medios, materiais e diferentes tipos de actividades para traballar os contidos sociais na Educacion Primaria |
A37
|
B14 B24 B25
|
|
Proxectar e desenvolver actividades e mteriales ao ensino e aprendizaxe de contidos sociais |
A26
|
B15 B17
|
C3
|
Adquirir os principios para a avaliación de contido social, tanto en termos de avaliación da aprendizaxe dos alumnos e práctica de ensino |
|
B4 B9 B17
|
C1
|
Para desenvolver recursos didácticos para o ensino valores do punto de vista do ambiente social e experiencia cultural
|
A30
|
B13
|
|
Actividades prácticas e participar de discusións en grupo e debates con constuctiva crítico e actitude tolerante, baseándose adecuadamente as opinións e propostas e valorando a discrepancia eo diálogo como forma importante no adestramento de persoal |
|
B3 B5
|
C4
|
Saber como realizar procuras a través de Internet para a obtención de materiais de información relacionados co contido do tema. É dicir, a integración da tecnoloxía da información e comunicación no ensino de ciencias sociais |
A30
|
|
C3
|
Desenvolver a conciencia de pertencer a diferentes áreas espaciais nos seus aspectos socioeconómicos, políticos e culturais |
A33
|
B6
|
|
Desenvolver dimensión vocacional dos profesores a través da aprendizaxe ao longo da vida e mellorar o ensino |
|
B1
|
C7 C8
|
Fomentar unha actitude aberta, tolerante e solidario |
A34 A35 A36
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1 . As Ciencias Sociais e a Educación Primaria. Campos de estudo |
- A formación de coñecementos, habilidades, destrezas e habilidades sociais.
-Os campos de estudo da CCSS: Xeografía, Historia, Economía, Demografía, Antropoloxía, Socioloxía.
-A arte como ciencia social. A Historia e a Xeografía como parte dos estudos sociais. : As Ciencias Sociais e as súas finalidades educativas.
-Interdisciplinaridade
- Fins educativos (formación pensamento social, educación democrática, valores).
-O currículo nas Ciencias Sociais |
Bloque 2. Metodoloxía |
-Condicións que debe darse a didáctica das ciencias sociais.
-Supostos nos que encadra a actividade educativa.
-A metodoloxía : principios xerais. Método e metodoloxía.
-Elementos do método. As técnicas. As estratexias. Diferenzas entre os Métodos e Técnicas. |
Bloque 3. Etapas do desenvolvemento do neno. Percepción do espazo nas etapas do desenvolvemento do neno. |
-Técnicas para o desenvolvemento do concepto de espazo no neno. Espazo real e espazo representado.
-Introdución a planos e mapas. O plano da clase. O plano da escola. O plano da cidade. Estudando os mapas: escalas e sinais convencionais. Outras disciplinas sociais. |
Bloque 4. Técnicas de ensino e avaliación |
-Técnicas de traballo en grupo. Árbores conceptuais. Xogos de representación. Saídas e visitas.
-Novas tecnoloxías aplicadas ao ensino das CCSS
-Concepto de avaliación. Que se avalía. A avaliación conceptual, procedimentail e actitudinal. Cando avaliar. Pautas de avaliación |
Bloque 5 A paisaxe I. A diversidade de paisaxes na comarca e na Comunidade Autónoma de Galicia.
Semellanzas e diferenzas con outras Comunidades Autónomas.
|
Semellanzas e diferenzas con outras Comunidades Autónomas.
- Comparación de paisaxes a partir de informacións diversas (mapas, fotografías, textos)
-Lectura e interpretación correspondentes a paisaxes coñecidas. |
Bloque 6 A paisaxe II. Os elementos que compoñen a paisaxe natural, o relevo, o clima, a vexetación e as augas.
As gandes rexións naturais en España
A presenza humana na paisaxe. |
-Preparación, realización e sistematización de observacións da paisaxe e os elementos que o configuran.
-Confección de maquetas, bosquexos e debuxos a partir da observación directa da paisaxe.
- Elaboración de planos e interpretación de planos e mapas simples usando sinais convencionais e aplicando nocións básicas de escala. |
Bloque 7 Medio Físico. Aire e fenómenos atmosféricos. Rochas e solo. Factores e actividades humanas que degradan o solo.
|
-Elaboración e interpretacion de gráficos de temperatura e datos de tempo
-Manexo de instrumentos para técnicas de observación e medida de tempo atmosférico.
-Utilización de técnicas de recollida e clasificación de mostras de rochas e minerais (etiquetado, data, descrición do lugar sen alterar o medio).
-Elaboracion, realización e interpretación e interpretación de cuestionarios e entrevistas sobre os usos humanos dos elementos do medio físico (aira, auga, rochas, minerais, luz solar)
-Uso de técnicas para orientarse a través da observación dos elementos do medio físico (sol, estrelas, árbores, solanas , umbrías etc) e brúxula. |
Bloque 8- Poboación e actividades humanas.
A poboación global: trazos demográficos. Os sectores de produción |
-Construción e interpretación de gráficas de poboación elaboradas a partir de datos de obtención directa.
-Localización no mapa de agrupamentos de poboación e representación de movementos .
-Recollida, sistematización e interpretacións de informacións de diversas fontes (Internet,prensa) sobre a problemática laboral (paro, postos de traballo, subempleo) e a emigración. |
Bloque 9. Organización social. A organización territorial do Estado, as políticas territoriais do estado, as políticas rexionais e de cohesión da UE. A ordenación do territorio. |
-Recollida e interpretación de información sobre os acontecementos da Unión Europea.
-Análise crítica sobre o funcionamento de diferentes organizacións e grupos sociais e os intereses dos seus membros. |
Bloque 10- Medios de comunicación da información e transporte. Actividades de tempo libre |
-Planificación de itinerarios de viaxes simulados e reais utilizando diversos medios de transporte e situándoos no mapa
-Uso e consulta de guías de viaxe, folletos turísticos, mapas de estradas, etc. na planificación de itinerarios de viaxes simuladas ou reais.
- Planificación de actividades de lecer de forma autónoma e creativa |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A26 A30 A31 |
2 |
18 |
20 |
Saídas de campo |
B13 B15 B22 |
4 |
16 |
20 |
Sesión maxistral |
A37 B1 B21 B23 C3 |
21 |
23 |
44 |
Actividades iniciais |
B24 B25 C7 |
3 |
6 |
9 |
Presentación oral |
B4 B5 B6 B9 B17 C1 C4 |
3 |
5 |
8 |
Recensión bilbiográfica |
B25 C7 C8 |
0 |
3 |
3 |
Actividades iniciais |
A32 A33 A34 B14 |
1 |
4 |
5 |
Debate virtual |
A36 B3 |
0 |
2 |
2 |
Foro virtual |
B14 |
0 |
5 |
5 |
Prácticas a través de TIC |
A35 |
8 |
23 |
31 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Os contidos e actividades teóricas serán avaliados por un xuízo conxunto que avalía o contido científico e habilidades de razoamento, de síntese, de comparación e expresión escrita polos alumnos. Proba que integra preguntas escriba probas de ensaio obxectivas tipo preguntas probas En cantando preguntas Ensaio, recoller Abertas cuestións . Como obxectivas preguntas, y combinar preguntas de múltiple opción, ordenación, resposta curta, de discriminación, completos e / ou asociación |
Saídas de campo |
Os estudantes preparan, as actividades de deseño de clase, a continuación, aplicala las nas saídas ao medio ambiente. |
Sesión maxistral |
Ser capaz de desenvolver unidades de ensino de ciencias sociais creativos e innovadores, empregando os contidos, procedementos actitudes axeitadas para cada tema. Guía y recursos de ensino é unha das competencias esenciais de este tema, así que ten un peso importante na avaliación. |
Actividades iniciais |
Editar actividades iniciais interese e participación dos alumnos en actividades de clase, pode servir para engadir un avaliación positiva na nota final. |
Presentación oral |
O papel activo estudante, estrutura e sistematización de contidos, claridade da presentación, dominio da linguaxe e presentación tempo para presentar e defender a fronte da unidade de seus compañeiros Os alumnos terán que preparar e dirixir un resumo será avaliado dos suxeitos exhibiron. Van presentar os materiais multimedia para a exposición. |
Recensión bilbiográfica |
Editar bibliográfica recensión Realizaranse lecturas críticas, incluíndo, Resumos e Análises, capítulos de libros, revistas. Artigos calquera ou outro tipo de texto. |
Actividades iniciais |
Editar As actividades iniciais interese e participación dos alumnos en actividades de clase, pode servir para engadir unha avaliación positiva en finais de notas |
Debate virtual |
Foro virtual .Debate e información interacambio, resolver dúbidas sobre o traballo e intercambio de enlaces a estudo e submisión de traballos a través da rede .Tics usando móbil, tablet ou o ordenador e editar PDI prácticas a través das TIC material de creación orixinal interactiva para o estudo das ciencias sociais en Primaria: fichas virtuais, esquemas virtuais, conceptuais mapas interactivos en liña como páxinas web, crear mapas persoais con Mapa egine, notas virtuais interactivas, creando grupos. O uso de recursos de rede para o estudo das ciencias sociais. animacións creando, presentacións online, vídeos de instrucións etc. |
Foro virtual |
Foro Virtual Debate e información interacambio, resolver dúbidas sobre o traballo e intercambio de enlaces a estudo e submisión de traballos a través da rede .Tics usando móbil, tablet ou o ordenador e editar PDI |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas a través das TIC material de creación orixinal interactiva para o estudo das ciencias sociais en Primaria: fichas virtuais, esquemas virtuais, conceptuais mapas interactivos en liña como páxinas web, crear mapas persoais con Mapa egine, notas virtuais interactivas, creando grupos. O uso de recursos de rede para o estudo das ciencias sociais. animacións creando, presentacións online, vídeos de instrucións etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Presentación oral |
Debate virtual |
Foro virtual |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Para a exhibición correcta ordenador tanto imaxes, vídeos, actividades prácticas e apoio, é importante consultar co profesor avances na creación de unidades didácticas, seguimento realizarase como un grupo na clase multimedia / clase. Van presentar os materiais multimedia para a exposición |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A26 A30 A31 |
Dominio de coñecementos teórico-práctico. O uso adecuado dos conceptos, coherencia e cohesión na articulación de ideas, expresión e formulación clara e léxico, sintáctica e ortográfica debe ser considerada. |
30 |
Prácticas a través de TIC |
A35 |
Prácticas realizadas a través dos tiques. creación orixinal de materiais multimedia, a aplicación práctica para as clases de Estudos Sociais no ensino primario, o dominio destes materiais, a orixinalidade das creacións Presentación en redes sociais tales prácticas. |
12 |
Presentación oral |
B4 B5 B6 B9 B17 C1 C4 |
Charla das diversas unidades creadas en orixinais temas interactivos que forman parte deste actividades do curso. Usando tecnoloxías emerxentes, así como os conceptos teóricos e prácticos explicados |
8 |
Sesión maxistral |
A37 B1 B21 B23 C3 |
Clases teóricas de diferentes conceptos que son parte do currículo do profesor de escola primaria. o dominio de conceptos científicos avaliaranse |
40 |
Saídas de campo |
B13 B15 B22 |
Preparación, deseño e actividades "in situ"; diferentes temas recollidos nas clases maxistrales. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Na avaliación terase en conta aasistencia e a participación activa, tanto nas sesións expositivas comointeractivas. Valoraranse os coñecementos adquiridos, a comprensión ecapacidade de síntese, a claridade expositiva oral e escrita e a participacióne cumprimento nas tarefas que se encomenden tanto individuais como en grupo. A saída ao medio será obrigatoria. Para superar a materia os/asalumnos/as deberán superar cada unha das dúas partes: probas mixta e a suma dasdemais partes, sendo necesario asistir ao 80% das clases. Terán carácter de NON PRESENTADO aqueles/as alumno/as que non concorran á proba mixta ou a calquera apartado da avaliación. Evaluación da segunda oportunidade: se gardan as actividades aprobadas nas sesións
interactivas e a Saida o Medio. O alumnado con recoñecemento dededicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistenciapoderá optar entre facer a proba mixta, cun valor do 60%, e outra proba sobreas interactivas, cun valor do 40% (e superar ambas); ou unha proba escrita(60%) e un traballo tutelado (40%), previo acordo co profesorado (e aprobarambas partes) Todos los aspectos relacionados con "dispensa
académica", "dedicación al estudio", "permanencia" y "fraude
académica" se regirán de acuerdo con la
normativa académica vigente de la UDC."
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García Ruíz, A.L. y Jiménez, J.A. otros (2006). Los principios científicos-didáctico: nuevo modelo para la enseñanza de la Geografía e Historia. . Granada . Universidad de Granada
http://www.pais-global.com.ar/mapas/mapa00.htm (). .
http://www.indexnet.santillana.es/home.htm (). .
http://www.educared.net/ (). .
http://www.ine.es/tempus2/tempusmenu.htm (). .
http://www.librosvivos.net (). .
http://www.liceus.com (). .
http://www.lopedevega.es/users/juanjoromero/eso/curso3eso.htm (). .
http://www.masdearte.com/ (). .
http://www.nationalgeographic.com (). .
http://www.educahistoria.com/cms/ (). .
http://www.prensaescrita.com/ (). .
https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/index.html (). .
http://www.profes.net (). .
http://galeon.com/didacticacisocial/index.html (). .
http://www.proyectoalavista.com/ (). .
http://www.ub.es/histodidactica/ (). .
http://w3.cnice.mec.es/recursos/primaria/conocimiento/index.html (). .
http://www.ucm.es/info/eurotheo/diccionario/ (). .
Liceras Ruiz, A. ( 2004). Observar e interpretar el paisaje. Estrategias didácticas. Granada Grupo editorial Universitario.
AA.VV. (1999). Cómo hacer unidades didácticas más innovadoras. Sevilla. Díada
ALBACETE, C Y DELGADO, C (206). Conocimiento del medio social y cultural. Murcia, ICE
Carretero, M. otros (1995 ). Construir y enseñar . Las Ciencias Sociales y la Historia.. Madrid. Visor.
SOUTO, X.M. (1998). Didáctica de la Geografía. Problemas sociales y conocimientodel medio
SOUTO, X.M. (1998). Didáctica de la Geografía. Problemas sociales y conocimiento del medio. . Barcelona, Ediciones del Serbal,
Domínguez Garrido, C. coord.. ( 2004 ). Didáctica de las CCSS. Madrid, Pearson Prentice Hall
HERNÁNDEZ CARDONA, F.X. (2002). Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Barcelona, Graó
AISENBERG, B. Y ALDEROQUI, S. (Comp.) (1994). Didáctica de las Ciencias Sociales. Aportes y reflexiones. Buenos Aires, Paidós,
Batllori, R. y Casas, M. (2000 ). El conflicto y la diferenciación. Conceptos clave en la enseñanza de las Ciencias Sociales. . Lleida. Milenio.
GARCÍA RUÍZ, A.L. (2006 ). El conocimiento del medio y su enseñanza práctica en la formación del profesorado en educación primaria. Granada . Universidad de Granada
TREPAT,C.A. y COMES,P. (2000). El tiempo y el espacio en la didáctia de las ciencias sociales. Barcelona, Graó
Trepat, C. y Comes, P (1998 ). El tiempo y el espacio en la didáctica de las Ciencias Sociales. Ed. Graó
Benejam, P. Pagés, J, otros. (1997 ). Enseñar y aprender Ciencias Sociales. . Barcelona, ICE Horsori
ALBACETE, C.,CÁRDENAS, I. Y DELGADO, C. (2000). Enseñar y aprender la democracia. Madrid, Síntesis
Jorba, J., otros (2000). Hablar y escribir para aprender. Uso de la lengua en situación de enseñanza-aprendizaje desde las áreas curriculares.. ICE. Síntesis
Cañal, P. otros (1997). Investigar en la escuela : elementos para una enseñanza alternativa. Sevilla. Diada
Kieran, E. (1991 ). La comprensión de la realidad en la escuela infantil y primaria.. a comprensión de la realidad en la escuela infantil y primaria.
González Mª P. y Massone, Marisa (2001 ). La empatía en la comprensión del pasado. Granada. Congreso N. de Didácticas Específicas.
AA.VV. (1997). La formación del profesorado y la didáctica de las Ciencias Sociales . Diada. Sevilla.
González Gallego, I. otros (2002 ). La geografía y la Historia, elementos del medio . Madrid, MEC
AA.VV (2002). La Geografía y la Historia, elementos del Medio. Madrid, Ministerio de Educación, Cultura y Deporte
Vallin, J. (2004 ). La población Mundial . Madrid. Alianza.
Benejam, P, Pagés, J, otros. ( 2002). Las ciencias sociales : concepciones y procedimientos.. Barcelona. Grao
BENEJAM, P., BERGES, L. Y HERNÁNDEZ, F.X. (2000). Las ciencias sociales: concepciones y prodecimientos. Barcelona.Editorial Graó
Was, S. (1992 ). Salidas escolares y trabajo de campo en Educación Primaria. Madrid. Morata. |
|
Bibliografía complementaria
|
Ember, C. y otros (2004 ). Antropología . Pearson Prentice Hall Libro
AA.VV. (1999 ). Un curriculm de Ciencias Sociales para el s. XXI: qué contenidos y para qué. Asociación Universitaria del Profesorado brode Ciencias Sociales. Sevilla. Diada.
Agüera, L. ( 2000 ). Diálogo con mi nieto. El papel de los “mayores” en la educación de los “pequeños” . Madrid . Narcea
AA.VV ( 2000 ). El constructivismo en la práctica. Barcelona. Graó
Benavides, J.L. (2004 ). Escribir en prensa . Pearson Prentice Hall
Coll, C. y Pozo, J.L. ( 1992 ). Los contenidos de la Reforma. Enseñanza y aprendizaje de conceptos, procedimientos y actitudes. . Madrid. Santillana.
Ceballos Rodríguez, J. (2004 ). Recopilación de juegos y canciones populares para Infantil y Primaria. . Granada. Grupo Editorial Universitario |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Didáctica das ciencias sociais I/652G02019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Ensino e aprendizaxe das ciencias da natureza I/652G02020 |
|
Materias que continúan o temario |
Tecnoloxías da información e a comunicación en educación/652G02003 |
|
Observacións |
-Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. -Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas. |
|