Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquisición de conceptos matemáticos básicos. |
A38
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B23
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer o currículum escolar da etapa de Educación Primaria. |
A38 A39 A42
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B22 B25
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Analizar e resolver problemas da vida cotiá. |
A39 A40 A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B23 B24
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
As Matemáticas están presentes en tódalas Ciencias, favorecendo o desenrolo social e económico da Sociedade. |
A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B22 B23
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os recursos e material didactico para a etapa de Educación Primaria, para o seu correcto uso nas aulas e avaliación. |
A42
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B25
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A xeometría do espazo e do plano. |
A representación do espazo: da topoloxía á xeometría métrica.
Os obxectos xeométricos: descripción, propiedades e relacións.
O proceso de clasificar, definir e demostrar en xeometría.
O pensamento espacial na Educación Primaria. A xeometría no currículum.
Modelos de ensinanza e aprendizaxe dos obxectos xeométricos. |
Os obxectos xeométricos. |
Os obxectos xeométricos do plano.
Os obxectos xeométricos do espazo. |
Movementos e transformacións xeométricas. |
Os movementos planos: traslacións, rotacións e simetrías.
Semellanzas e homotecias. |
A medida de magnitudes. |
Estimación e medida de magnitudes. Propiedades da medida.
A unidade de medida. Tipos de medida.
O sistema Métrico Decimal.
Análise didáctica da medida. |
Medida de obxectos xeométricos. |
Medida de lonxitudes.
Medida de superficies.
Medida de volumes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
15 |
30 |
45 |
Proba mixta |
A38 A39 A40 B2 B3 B4 B8 B9 B23 C1 |
5 |
20 |
25 |
Foro virtual |
A41 B4 B11 B12 B24 C1 C4 C6 C7 |
0 |
1 |
1 |
Lecturas |
A41 A42 B22 B25 C6 C7 |
0 |
13 |
13 |
Traballos tutelados |
A39 A41 A42 B5 B11 B12 B19 C3 C7 C8 |
0 |
25 |
25 |
Sesión maxistral |
A38 A39 B1 B25 C6 |
21 |
0 |
21 |
Prácticas a través de TIC |
A38 A39 A42 B1 B2 B4 B5 B11 B12 B24 C8 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Traballo na aula ou online, en grupos reducidos ou de forma individual sobre aspectos concretos dos diferentes temas, seguindo guións máis ou menos abertos, e coa axuda de materiais. |
Proba mixta |
Esta metodoloxía engloba varias probas de avaliación:
-Por un lado realizaranse unha serie de probas mixtas (obxectivas de preguntas abertas, ou tipo test, de resposta curta, etc.) que formarán parte da avaliación individual e continua de cada estudante. As datas e horarios destas probas se presentará e comunicará na aula e realizaranse sempre que sexa posible na franxa horaria asignada da materia. Poderán ser realizadas tanto presencialmente como online, segundo indique o profesorado responsable da materia.
-E por outro lado, tamén acolle a proba escrita (exame) final onde combinaranse preguntas abertas e pechadas e que posiblemente non todo o alumnado teña obrigación de realizar. Realizarase presencialmente na data oficial publicada e asignada á materia. |
Foro virtual |
Participación nunha rede social da materia, onde os estudantes proporán foros e participarán neles. |
Lecturas |
Material escrito que se lle propoñerá ós estudantes para coñecer diferentes cuestións do temario. |
Traballos tutelados |
Propoñerase un traballo relacionado con algún ou algúns dos temas ou contidos da materia.
Este traballo realizarase a través dalgún material ou software virtual para coñecer o seu uso didáctico nun futuro profesional e apoiarase na elaboración dun material audiovisual. |
Sesión maxistral |
Exposición dos distintos contidos da materia por parte do/a docente, buscando presentar a información, motivar o estudo e o traballo e a participación do alumnado. |
Prácticas a través de TIC |
Esta metodoloxía complementa o traballo tutelado e as prácticas de laboratorio, xa que se debe usar e coñecer materiais virtuais e softwares de uso didáctico que faciliten a comprensión dos contidos relacionados ca materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
A atención personalizada descríbese como momentos de traballo presencial co/coa docente.
A forma e o momento en que se desenvolven indicaranse en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
Os traballos tutelados guiaranse mediante titorías individuais ou grupais, presenciais ou mediante Teams. No caso das titorías grupais, cada grupo de estudantes deberá acudir a aquelas titorías de seguimento que convoque o/a docente, e expor oralmente os seus progresos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Terase en conta a participación, o interese mostrado, a realización razoada das tarefas,...
Para cumprir o obxectivo da avaliación continua, estas tarefas ou prácticas poderanse realizar sen previo aviso en calquera franxa horaria asignada á materia. |
20 |
Proba mixta |
A38 A39 A40 B2 B3 B4 B8 B9 B23 C1 |
Valorarase a argumentación, o razoamento e o rigor da resposta en cada unha das probas realizadas.
|
40 |
Traballos tutelados |
A39 A41 A42 B5 B11 B12 B19 C3 C7 C8 |
Valorarase o grado de consecución do cumprimento das directrices docentes.
Os contidos incluidos deben estar apropiadamente referenciados ao longo do traballo e no apartado de referencias usando as normas APA 6ª Edición (ou unha posterior se proceder). No parafraseado deben figurar as fontes orixinais das ideas que se reelaboran. A presencia de fontes científicas no traballo é un signo de credibilidade que é un requisito imprescindible para demostrar a excelencia académica.
Recoméndase consultar todo o relacionado coa propiedade intelectual e cómo publicar no seguinte enlace:
https://www.udc.es/gl/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/index.html
Tense que evitar o plaxio.
As citas e as referencias a calquera texto debe declararse, o uso literal do texto ou ideas doutros autores parafraseadas sen declarar a fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO, aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013 e sufrindo a súa última modificación o 29 de xuño de 2017, na que se indica que "na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento." |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A38 A39 A42 B1 B2 B4 B5 B11 B12 B24 C8 |
Valorarase o grado de consecución cumprindio as directrices docentes, e verificando o coñecemento e manexo das ferramentas por parte do alumnado. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación continua da materia será: - Tarefas realizadas a través dasmetodoloxías de prácticas de laboratorio e probas mixtas de forma individual (realizaraseunha media aritmética da serie de actividades realizadas na aula) queponderarán na cualificación final cun 60%. - Traballo en equipo realizado através do traballo tutelado e prácticas a través de TIC que ponderará nacualificación final cun 40%. O exame final da materia só é obrigatorio paraaqueles/as estudantes que non efectúen esta avaliación continua , e de ser o caso a súa avaliación consistirá en: o Unha proba obxectiva individual e presencial cunhaponderación do 60% nas datas oficiais e publicadas na web da facultade. o Un traballo individual cunha ponderación do 40%.Este traballo deberá realizarse coas indicacións que establecerá o/a docentea cada un dos/as estudantes, polo que é obrigatorio comunicar ao docenteque o estudante se acolle á avaliación non continua, e o docente asignaralle otraballo tutelado e as indicacións correspondentes. Non se admitirá apresentación dun traballo individual sen este requisito . Na 2º Oportunidade acualificación da materia será : - Unha proba obxectiva individualcunha ponderación do 60%. - Un traballo individual cunhaponderación do 40%. Estetraballo deberá realizarse coas indicacións que establecerá o/a docente acada un dos/as estudantes, polo que é obrigatorio pedirlle ao/á docente asindicacións correspondentes. Non se admitirá a presentación dun traballoindividual sen este requisito . No caso de que un/unha estudante na modalidadecontinua e na 1ª oportunidade suspenda algunha parte debe saber: o Se suspende a parte do traballo de aula, deberealizar o exame de forma presencial e individual, cun peso na súacualificación final do 60%. o Se suspende a parte do traballo en equipo, deberealizar outro traballo de forma individual, coas directrices que deberádemandar ao/á docente cun peso na súa cualificación final do 40%. A cualificación da materia na oportunidade adiantada rexirase polosaspectos considerados no curso precedente. Para superar a materia en calquera modalidade e en calqueraoportunidade, deberanse ter superadas cunha cualificación mínima de 5,0 as dúaspartes que forman a avaliación, resultando como cualificación final a mediaponderada das dúas cualificacións. Do contrario a cualificación final será acualificación da parte suspensa ou a media ponderada das dúas partes se estánámbalas dúas suspensas. En calquera modalidade, se o/a estudante aproba calquera parte avaliada damateria na 1ª oportunidade, esa cualificación será válida para a 2ªoportunidade. Se o estudante non realiza algún traballo solicitado, en calquera modalidadee en calquera oportunidade, en tempo e forma, a cualificación desa tarefa seráun 0. Todas as directrices dos traballos solicitados estarán no Campus Virtual damateria. Entenderase que un/ha estudante se acolle á modalidade de avaliacióncontinua se fai a entrega dalgunha fase do traballo en equipo ou realizaalgunha proba de avaliación continua, e esta será a avaliación correspondente á1ª oportunidade. Se unha ou as dúas partes desta avaliación está suspensa,poderá superar a materia na 2ª oportunidade. As faltas de ortografía nos traballos e materiais presentados reducirán apuntuación final. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unhavez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso naconvocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso”(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se acomisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Paraisto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeiraoportunidade, se fose necesario. Cada estudante debe colocar no seu perfil de usuario do Campus Virtualunha foto que o identifique. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALSINA, C. BURGUES, C. - FORTUNY, J.M. (1987) "Invitación
a la didáctica de la geometría" (Síntesis:Madrid) ALSINA, C. BURGUES, C. - FORTUNY, J.M. (1988)
"Materiales para construir la
Geometría" (Síntesis:Madrid) ALSINA, C. PEREZ, R. RUIZ, C.(1989) "Simetría
dinámica" (Síntesis:Madrid) BRIALES, F.J. JIMENEZ, M. (1989) "Matemática
viva" (Alhambra: Madrid) CASTELNUOVO, EMMA (1990) Didáctica
de la matemática moderna (Trillas: México) CHAMORRO, Mª del
CARMEN (coord.) (2003) Didáctica de las
Matemáticas para Primaria. (Pearson: Madrid) DEL OLMO, M.A. – MORENO, M.F. – GIL, F. (1989) “Superficie
y volumen. ¿Algo más que el trabajo con fórmulas?” (Síntesis:Madrid) DICKSON, L. BROWN, M. GIBSON, O. (1991) "El
aprendizaje de las matemáticas" (Labor / M.E.C.:Madrid) FISHER, R. - VINCE, A. (1990) "Investigando
las Matemáticas" 4 vol. (Akal:Madrid) GERDES,
Paulus (1999) “Geometry from Africa: Mathematical and Educational Explorations”. Mathematical Association of America,
Washington. GODINO, JUAN D. (2003) “Proyecto Edumat-Maestros. Matemáticas y su Didáctica para Maestros”
URL: http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.htm N.C.T.M. (2003) "Principios y Estándares para la
educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla) |
Bibliografía complementaria
|
|
ALSINA, Claudi (2005) “Geometria cotidiana. Placeres y sorpresas del diseño”. Ed.
Rubes. Barcelona. ALSINA, C. FORTUNY, J.M. (1994) "La matemática
del consumidor" (Institut Català del Consum:Barcelona) ALSINA, C. y otros. (1996) "Enseñar
matemáticas" (Graó:Barcelona) BOLT, B. (1992) "Matemáquinas"
(Labor:Barcelona) CALVO, XELO... [et al.]
(2002) La
geometría de las ideas del espacio al espacio de las ideas en el aula (Graó: Barcelona) CASADO BARRIO, MARÍA JESÚS
(2002) Geometría dinámica con papel
(Proyecto Sur. Colec. 2 Puntos: Granada) CLEMENS, S.R. O'DAFFER, P.G. COONEY, T.J. (1989) "Geometría con aplicaciones y soluciones
de problemas" (Addison?Wesley Iberoameri:Mexico) COMAP (1999) Las
matemáticas en la vida cotidiana (Addison-Wesley: Madrid) CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida
cotidiana" (Graó:Barcelona) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON,
WILLIAM (2003) Matemáticas en una tarde de paseo (Nivola: Madrid) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON,
WILLIAm (2004) Contando la geometría (Nivola: Madrid) EMMER, Michael – MANARESI, Mirella (2002) Matematica, arte, tecnologia, cinema. Springer.
Milano. FIOL,
M.L. – FORTUNY, J.M. (1990) “Proporcionalidad directa. La forma y el número” (Síntesis:Madrid) GALLEGO LÁZARO, CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el
aprendizaje de las matemáticas: Matemáticas para convivir comprendiendo el
mundo (Graó: Barcelona) GARCIA ARENAS, J. BERTRAN, C. (1987) "Geometría
y experiencias" (Alhambra:Madrid) GERDES, P.
(1991) "Cultura e o despertar do pensamento geométrico"
(Instituto superior Pedagógico: Mozambique) GIMÉNEZ, JOAQUIM; SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO
(coords.) (2004) La actividad matemática en el aula Homenaje a Pablo Abrantes
(Graó: Barcelona) GRACIA ALCAINE, F. (1995) "Imágenes"
(Proyecto Sur:Granada) GUIBERT, A. LEBEAUME, J. ? MOUSSET, R. (1993) "Actividades
geométricas para Educación Infantil y Primaria" (Narcea:Madrid) MORA, J.A. RODRIGO, J. (1993) "Mosaicos I y II" (Proyecto Sur:Granada) MORA, J.A.
RODRIGO, J. (1993) "Mosaicos. Actividades"
(Proyecto Sur:Granada) VILARRASA, A. COLOMBO, F. (1988) "Ejercicios de exploración y representación del
espacio" (Graó:Barcelona) |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Educación matemática I/652G02008 | Educación matemática II/652G02018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Resolución de problemas en matemática/652G02030 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendase o envío telemático dos traballos, se non fose posible, non utilizar plásticos (impresión a dobre cara, emplear papel reciclado e evitar imprimir borradores).
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia
(usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de alumnos
e alumnas...)
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade.
Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e
proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|