Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
A8 |
Detectar factores de vulnerabilidade, de exclusión e de discriminación social que dificulten a inclusión social, escolar e laboral de persoas e colectivos |
A11 |
Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa. |
A13 |
Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación elementais aplicables aos diferentes campos de intervención. |
A21 |
Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B3 |
Xerar a cultura profesional colaborativa, fomentando o traballo en rede e integrándose en grupos interdisciplinares con iniciativa e responsabilidade. |
B5 |
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión. |
B6 |
Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recoñecer e analizar os factores relacionados coa inclusión social, educativa, cultural e laboral que afecta a intervención socioeducativa |
A5 A8
|
B2
|
|
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa, para deseñar, implementar e aplicar procesos, metodoloxías e recursos para a intervención socioeducativa en diversos contextos. |
A5 A8 A11
|
B1 B6
|
C6
|
Identificar, analizar e comprender a realidade social, cultural e educativa. |
A5 A8 A11
|
B1 B6
|
C6
|
Domina as habilidades comunicativas para analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información a diversas audiencias. |
|
B6
|
C1
|
Deseñar, implementar e aplicar procesos, metodoloxías e recursos de detección de necesidades e diagnóstico socioeducativo en diversos contextos. |
A13 A21
|
B6
|
C1
|
Exprésase correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
|
|
B2 B6
|
C1
|
Redactar e presentar a información da avaliación e diagnóstico dun xeito sintético e organizado, e cunha expresion oral e escrita adecuada. |
A13 A21
|
B6
|
C1
|
Desenvólvese para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
B1 B3 B5
|
|
Transmitir a información críticamente, adecuando o discurso ás diversas audicencias. |
A8 A11
|
B1 B2 B6
|
C1
|
Asume como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Demostrar e promover unha actitude aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
A13
|
B2
|
C1 C6
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
B2 B6
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Conceptualización do diagnóstico en educación e nas necesidades socioeducativas |
1.1. Definición de diagnóstico
1.2. Modelos teóricos da avaliación de necesidades
1.3. Elementos humanos no diagnóstico. Competencias da/o profesional da Educación Social |
Tema 2. Dimensións do diagnóstico |
2.1 Dimensións, ámbitos e áreas de actuación no diagnóstico
2.2 Dimensión socioambiental: familia, grupo de pares, barrio e comunidade |
Tema 3. A recollida de datos: técnicas e instrumentos |
3.1 Clasificación das técnicas: proxectivas, subxectivas, psicométricas, sociométricas
3.2 Observación: instrumentos para a recollida de datos
3.3 Técnicas participativas de avaliación de necesidades
3.4 O informe diagnóstico: tipos de informe, estrutura e redacción
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
B1 B2 B3 B5 B6 C1 C6 C7 |
8 |
20 |
28 |
Traballos tutelados |
A5 A8 A11 A13 A21 B1 B2 B3 B5 B6 C1 C6 C7 |
10 |
25 |
35 |
Aprendizaxe servizo |
A5 A8 A11 A13 A21 B1 B2 B3 B5 B6 C1 C6 C7 |
10 |
25 |
35 |
Proba de resposta múltiple |
A5 A8 B5 |
3 |
25 |
28 |
Sesión maxistral |
A5 A8 A11 |
6 |
13 |
19 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Exposición verbal do traballo realizado, na que deberán participar todos os membros do grupo. |
Traballos tutelados |
Traballos prácticos relacionados con lecturas, casos prácticos e exposicións orais.
Estes traballos deberán realizarse en grupo para a súa posterior presentación. Todos os grupos deberán subir os traballos realizados ao campus virtual en formato pdf, antes da exposición.
Neste bloque establécese un mínimo ou restrición para poder superar a materia. É dicir, independentemente da cualificación obtida na proba tipo test, se nesta non se obtén unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10, a materia considerarase non superada. |
Aprendizaxe servizo |
Metodoloxía que combina o servizo comunitario coa aprendizaxe nun único proxecto, no que se forma o alumnado traballando as necesidades reais do seu contorno para melloralo.
O alumnado matriculado na materia ofrecerá a posibilidade de participar nunha actividade de aprendizaxe-servizo cunha entidade colaboradora.
A actividade de aprendizaxe servizo e a de traballo tutelado SON EXCLUSIVAS, polo que o alumnado elixirá entre a realización dunha ou outra actividade, de xeito que a nota correspondente será a asignada a cada actividade, é dicir, o 60% da nota final. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha pregunta directa ou de enunciado incompleto, e varias opcións de resposta ou alternativas que aporten posibles solucións, das que só unha delas é válida.
A proba establece un mínimo ou restrición para poder superar a materia, é dicir, independentemente da cualificación acadada na parte práctica, se na proba tipo test non se obtén unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10, a materia considerarase non superada. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Aprendizaxe servizo |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
Atención a cada grupo ou persoa, según as necesidades que presenten ou demanden. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A5 A8 A11 A13 A21 B1 B2 B3 B5 B6 C1 C6 C7 |
Traballos prácticos relacionados con lecturas, casos prácticos e exposicións orais.
Estes traballos deberán realizarse en grupo para a súa posterior presentación. Todos os grupos deberán subir os traballos realizados ao campus virtual en formato pdf, antes da exposición.
Neste bloque establécese un mínimo ou restrición para poder superar a materia. É dicir, independentemente da cualificación obtida na proba tipo test, se neste bloque non se obtén unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10, a materia considerarase non superada. |
30 |
Aprendizaxe servizo |
A5 A8 A11 A13 A21 B1 B2 B3 B5 B6 C1 C6 C7 |
Metodoloxía que combina o servizo comunitario coa aprendizaxe nun único proxecto, no que se forma o alumnado traballando as necesidades reais do seu contorno para melloralo.
Ao alumnado matriculado na materia ofreceráselle a posibilidade de participar nunha actividade de aprendizaxe-servizo cunha entidade colaboradora.
A actividade de aprendizaxe servizo e a de traballo tutelado SON EXCLUINTES, polo que o alumnado elixirá entre a realización dunha ou outra actividade, de xeito que a nota correspondente será a asignada a cada actividade, é dicir, o 60% da nota final. |
30 |
Proba de resposta múltiple |
A5 A8 B5 |
Proba obxectiva que consiste en formular unha pregunta en forma de pregunta directa ou de enunciado incompleto, e varias opcións de resposta ou alternativas que aporten posibles solucións, das que só unha delas é válida.
A proba de resposta múltiple establece un mínimo ou restrición para poder superar a materia. É dicir, independentemente da cualificación acadada na parte práctica, se na proba tipo test non se obtén unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10, a materia considerarase non superada. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Criterios de avaliacion Primeira oportunidade: Para aprobar a materia é necesario ter todos os traballos tutelados realizados, entregados e aprobados. A cualificación final será consecuencia
dos resultados globais obtidos en todas as actividades de avaliación. A avaliación do alumnado non asistente estará composta pola entrega dun traballo sobre os contidos da materia e a realización dunha proba de resposta múltiple. Na presentación dos traballos teranse en conta os erros de: formato, redacción, gramaticais e ortográficos. Segunda oportunidade para estudantes asistentes, non asistentes e oportunidade
adiantada. Para superar a materia é necesario obter 5 puntos sobre os 10 posibles
na proba de resposta múltiple (ponderación 100%), sendo a única actividade de avaliación.: Todos os aspectos relacionados coa dispensa académica, a dedicación ao
estudo, a permanencia e a fraude académica rexeranse segundo a normativa
académica vixente da UDC. APRENDIZAXE-SERVIZO/TRABALLO TUTELADO (60% da nota): Como se indica no apartado de planificación, a actividade de “aprendizaxe-servizo” e a de “traballo tutelado” son exclusivas, polo que o alumnado elixirá entre realizar unha ou outra actividade, polo que a nota correspondente será o 60% da nota final. A realización do ApS está suxeita á dispoñibilidade dunha entidade ou asociación para levar a cabo o proxecto e non se ofrecerá a todos os estudantes. No caso de non poder cursar a ApS, todo o alumnado realizará as actividades do traballo tutelado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pérez-Campanero, M.P. (1991). Cómo derectar las necesidades de intervención socioeducativas. Madrid: Narcea
Granados García-Tenorio, P. y Mudarra Sánchez, M.J. (2010). Diagnóstico en educación social. Madrid: Sanz y Torres
Rubio, M.J. y Varas, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social: Métodos y técnicas de investigación . Madrid: CCS
Benítez Ramírez, M.C. (2013). El informe socioeducativo: instrumento de la Educación Social. RES Revista de Educación Social, 16, 1-17
Rodríguez Pérez, A. y Morera Bello, M.D. (2001). El sociograma: Estudio de las relaciones informales en las organizaciones. Madrid: Pirámide.
Sánchez Romero, C. (2015). Formación y desarrollo profesional del educador social en contextos de intervención. Madrid: UNED
Corbetta, P. (2010). Metodologías y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw Hill
Sánchez Huete, J.C. (2013). Métodos de investigación educativa. Sevilla: Punto Rojo Libros, S.L.
Diz López, M.J. (2017). Necesidades formativas. Modelos para su análisis y evaluación. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, Extr.(6), 1-5
Pérez Serrano, G (2003). Pedagogía social. Educación social: Construcción científica e intervención práctica. Madrid: Narcea
Losada, L., Muñoz, J.M. y Espiñeira, E.M. (2015). Perfiles, funciones y competencias del educador social a debate: análisis de la trayectoria de la formación de profesionales de la educación social. RES Revista de Educación Social, 60, 59-76
Álvarez Rojo, V., García Jiménez, E., Gil Flores, J., Martínez Clares, P., Romero Rodríguez, S. y Ro (2002). Primera fase de la intervención: La determinación de las necesidades de los destinatarios del programa (pp. 51-93). Madrid: EOS
Bryman, A. (2016). Social research methods. Nueva York: Oxford University Press.
Puig Rovira, J.M., Martín García, X. y Rubio Serrano, L. (2017). ¿Cómo evaluar proyectos de aprendizaje-servicio?. Voces de la Educación, 2(4), 122-132 |
|
Bibliografía complementaria
|
Escudero, J. (2010). Análisis de la realidad local: Técnicas y Métodos de intervención desde la animación sociocultural. . Madrid: Narcea
Muiños, R. (2008). El diagnóstico participativo. Costa Rica: EUNED
Fernández-Ballesteros, R. (2009). Evaluación psicológica: Conceptos, métodos y estudios de caso. Madrid: CCS
Kumar, R. (2014). Research methodology: A step-by-step guide for beginners . Nueva Delhi: APH Publishing Corporation
Kothary, C.R. (2006). Research methodology: Methods and techniques. Nueva Delhi: Noew Age International Publisher |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|