Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A2 A8
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A3 A26
|
|
|
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
A32
|
B5
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A28
|
B13
|
C6
|
Saber escribir e discutir un texto científico con rigurosidade |
|
B7
|
C1
|
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional
Saber expresarse en público
Traballar en equipo |
|
B1 B17 B24
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Parte 1: Cuestións xeráis de Psicolingüística |
Tema 1: Principios da Psicolingüística.
Tema 2: Linguaxe animal e linguaxe humano
Tema 3:Linguaxe e cerebro
Tema 4:Linguaxe e pensamento
|
Parte 2: Comprensión lingüística. |
Tema 5: Percepción da fala
Tema 6: Comprensión de palabras: o léxico interno
Tema 7: Comprensión de memoria de oracións e do discurso |
Parte 3: Produción lingüística |
Tema 8: Produción da fala |
Parte 4: Aprendizaxe dunha segunda lingua |
Tema 9: Aprendizaxe dunha segunda lingua |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
B17 C3 C6 |
21 |
56 |
77 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 A28 B5 |
1 |
12 |
13 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A32 B1 B13 B24 C3 |
14 |
30 |
44 |
Análise de fontes documentais |
A8 A26 A32 B5 B7 B13 C1 |
5 |
10 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Exposición dos apartados do programa por parte do profesor a modo de clase maxistral. |
Proba de resposta múltiple |
Realización dunha proba obxectiva "tipo test", con 30 preguntas, sobre os contidos traballados ao longo do curso. Para cada pregunta se presentarán varias alternativas de resposta, das que só unha será correcta. |
Traballos tutelados |
Prácticas con tareas experimentais, en clase i en casa. Análisis e interpretación dos resultados. |
Análise de fontes documentais |
Utilización de películas relevantes para a temática da materia, con actividades específicamente deseñadas para a análise das mesmas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
Presentación oral |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
Atención personalizada, orientando e supervisando o traballo nestas actividades ao longo do curso.
Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual en titorías para quen expoña contidos ou desexe máis información.
A orientación individualizada para a proba obxectiva, tanto ao alumnado asistente a clases presenciais coma ao que teña "recoñecimento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", levarase a cabo a través das titorías.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A3 A32 B1 B13 B24 C3 |
Realización, en clase e en casa, de tarefas experimentais dispoñibles na rede ou en aplicacións. Análise e interpretación dos resultados.
A puntuación obtida dependerá do número de actividades realizadas correctamente e aportará un 20 % da puntuación total |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 A28 B5 |
A puntuación obtida na proba obxectiva, de 40 preguntas tipo test, aportará un 90% da calificación na asignatura. |
80 |
|
Observacións avaliación |
PARA OBTER O APROBADO NA ASIGNATURA REQUÍRESE SUPERAR O EXAMEN E OBTER UN MINIMO DE 5 PUNTOS NA CALIFICACION FINAL. SEGUNDA OPORTUNIDADE: Conservarase a cualificación obtida inicialmente
nos traballos tutelados. O exame seguirá achegando o 80% da nota final. A
suma da nota obtida no exame e a dos traballos tutelados deberá ser
igual ou superior a 5 para aprobar Oportunidade adiantada: O exame achegará o 100% da nota Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao
estudo”, “permanencia” e “fraude académico” rexeranse #de acordo con a
normativa académica vixente da UDC
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carreiras, M. (1997). Descubriendo y procesando el lenguaje. Madrid: Trotta
Atchinson, J. (1992). El mamífero articulado. Madrid: Alianza
Pinker, S. (2007). El mundo de las palabras. Una introducción a la naturaleza humana.. Barcelona: Paidós.
Johanson, S (2021). En busca del origen del lenguaje. Madrid: Ariel
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica. Barcelona: Grupo Editor Universitario
Cuetos, F. (2012). Neurociencia del lenguaje. Bases neurológicas e implicaciones clínicas. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Cuetos, F., González, J., y De Vega, M. (2015). Psicología del lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Carroll, D. W. (2006). Psicología del lenguaje. Madrid: Thomson Paraninfo
Harley, T. A. (2013). Psicología del lenguaje. De los datos a la teoría. Madrid: McGraw-Hill |
Johanson, S. (2021). En busca del origen del lenguaje. Madrid: Ariel |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|