Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A10 |
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A26 |
Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as alteracións da linguaxe no envellecemento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións |
A10 A26
|
|
|
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A9
|
|
|
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A8
|
|
|
Ser quen de elaborar un informe de avaliación logopédica unha vez rematado o proceso de avaliación |
A11 A21
|
|
|
Ser quen de avaliar os resultados da intervención logopédica planificando períodos de seguimento |
A12 A26
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B7
|
|
Asumir como profesional e ciudadano a importancia da aprendizaxe a longo da vida. |
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Avaliación do trastorno específico da linguaxe
|
1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación |
Tema 2. Avaliación dos Trastornos da fluidez da fala: A tartamudez |
1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación |
Tema 3. Avaliación do Déficit de atención/hiperactividade (TDAH) |
1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación |
Tema 4. Avaliación do Mutismo selectivo e inhibicións da linguaxe. |
1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación |
Tema 5. Avaliación das Alteracións da linguaxe nol envelleceimento, trastornos dexenerativos e enfermedades mentales. |
1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A9 A10 A12 B7 C7 |
21 |
42 |
63 |
Presentación oral |
A8 A9 A10 A12 B7 C7 |
7 |
5.25 |
12.25 |
Estudo de casos |
A8 A9 A10 A11 A12 A21 A26 B7 C7 |
7 |
5.25 |
12.25 |
Proba obxectiva |
A8 A9 A10 B7 |
1 |
55.5 |
56.5 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións de exposición dos contidos básicos do programa. |
Presentación oral |
Sesións interactivas nas que se exporá contido complementario e resolveranse dúbidas sobre o exposto nas sesións maxistrais. |
Estudo de casos |
Sesións interactivas nas que terá lugar a presentación de casos prácticos e posterior análise e discusión dos mesmos. |
Proba obxectiva |
Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para evaluar os coñecementos do alumnado sobre os contidos básicos e complementarios presentados nas sesións maxistrais e nas sesións de presentación oral |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Orientación no traballo individual de análise dos casos prácticos plantexados na aula.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A8 A9 A10 B7 |
Realizarase un exame final da materia consistente nunha proba obxectiva sobre os contidos do programa impartidos nas sesions maxistrais e nas sesións de presentación oral. |
80 |
Estudo de casos |
A8 A9 A10 A11 A12 A21 A26 B7 C7 |
Valorarase a análise dos casos prácticos. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Observacións relevantes para a 1ª oportunidade, 2ª oportunidade e oportunidade adiantada: Para superar a materia será REQUISITO IMPRESCINDIBLE obter unha CUALIFICACIÓN MÍNIMA DE 5 PUNTOS (nunha escala 0 - 10) no EXAME FINAL DA MATERIA. Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC (/gl/normativa/academica/). Na avaliación do alumnado ao que se concedeu dispensa académica, só terase en conta a nota obtida no exame final, cuxo peso na calificación será do 100%), podendo así obter a cualificación máxima sen asistir á analise e discusión dos casos prácticos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Caballo, V.E. y Simón, M.A. (2002). Manual de Psicología Clínica infantil y del adolescente. Trastornos específicos. Madrid: Pirámide
Vallejo, M.A. (2012). Manual de Terapia de Conducta. Madrid: Dykinson
American Psychiatric Association (2014). Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales DSM-5. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Caballo, V.E. (2005). Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos. Madrid: Pirámide
Salgado, A. (2005). Manual práctico de tartamudez. Madrid: Síntesis
González, M.T. (2011). Psicología Clínica en la infancia y la adolescencia. Madrid: Pirámide
Macià, D. (2012). TDAH en la infancia y la adolescencia. Madrid: Pirámide
López, C. y Romero, A. (2013). TDAH y trastornos del comportamiento en la infancia y la adolescencia. Madrid: Pirámide
Mendoza, E. (2016). Trastorno Específico del Lenguaje. Madrid: Pirámide
Olivares, J., Rosa, A.I. y Olovares, P.J. (2007). Tratamiento psicológico del mutismo selectivo. Madrid: Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
|
< |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de avaliación e diagnóstico/652G04010 | Alteracións de base condutual/652G04014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. En caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|