Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A2
|
|
|
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
|
B5
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B7
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN |
1. Desenvolvemento Cognitivo, Social e da Personalidade: conceptos e teorías
2. O carácter científico, aplicado e interdisciplinar no estudo do desenvolvemento
3. Principios básicos do desenvolvemento
|
PRIMEIRA INFANCIA |
1. O mundo perceptivo do bebé.
2. Desenvolvemento intelectual no período sensomotor: o neno e os obxectos
3. Memoria e representacións mentais no bebé: que é posible lembrar?
4. Temperamento e comprensión de emocións. Primeiros pasos cara á regulación emocional
5. A influencia da familia no desenvolvemento socio-afectivo.
6. A importancia do contacto coa natureza no desenvolvemento infantil. |
O DESENVOLVEMENTO DURANTE A NENEZ |
1. A intelixencia preoperatoria
2. Desenvolvemento da memoria e da solución de problemas
3. A interacción familiar e o seu efecto sobre o desenvolvemento: a socialización para un mundo sostible
4. Xogo e amizades infantís
5. O desenvolvemento da moralidade e a agresión: principais abordaxes
6. A importancia do contacto coa natureza no desenvolvemento infantil.
7. Identidade, roles e estereotipos de xénero |
O DESENVOLVEMENTO DE 6 A 12 ANOS |
1. O periodo das operacións concretas
2. O desenvolvemento do autoconcepto e a autoestima
3. As relacións co grupo de iguais
4. A problemática do acoso |
O DESENVOLVEMENTO NA ADOLESCENCIA |
1. Etapas e características psicosociais na adolescencia
2. O desenvolvemento do pensamento abstracto
3. Algúns problemas afectivos e comportamentales na adolescencia: a depresión, a delincuencia e as adiccións. |
A TRANSICIÓN Á IDADE ADULTA TEMPERÁ |
1. Desenvolvemento da intelixencia e a memoria despois da adolescencia
2. Principais fitos na idade adulta temperá: independencia, desenvolvemento da carera profesional e as relacións románticas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B5 |
1 |
0 |
1 |
Traballos tutelados |
A2 C4 |
0 |
18 |
18 |
Sesión maxistral |
A2 B5 B7 C4 |
14.5 |
29 |
43.5 |
Obradoiro |
A2 B5 B7 |
14.5 |
32 |
46.5 |
Proba obxectiva |
A2 B5 B7 C4 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación xeral da materia e dos obxectivos |
Traballos tutelados |
Os alumnos, en grupos de tres persoas, deberán realizar unha pequena análise transversal sobre calquera aspecto do desenvolvemento incluído no programa e que sexa susceptible de ser avaliado mediante algún instrumento dispoñible no centro e a realización de una entrevista. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Obradoiro |
Nas sesións interactivas presentaranse vídeos sobre aspectos relevantes do desenvolvemento e realizaranse debates, baseados en lecturas, sobre algúns temas especialmente aplicados do programa da materia. Os estudantes realizarán esquemas resumindo o seu contido e os entregarán xunto co traballo tutelado do curso. Nestas sesións presentaranse tamén probas e técnicas de avaliación do desenvolvemento que os/as estudantes deberán coñecer. |
Proba obxectiva |
A avaliación da materia realizarase mediante un exame final con posibilidade de recuperación |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Poderase recibir tutorización sobre dúbidas que xurdan da aplicación das probas de desenvolvemento |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 C4 |
A entrega do traballo e a súa correcta realización poderá implicar ata un 45% sobre a nota do exame. |
45 |
Proba obxectiva |
A2 B5 B7 C4 |
Proba obxectiva con tres alternativas posibles e unha correcta. Dous erros descontan un acerto. Terá un peso do 55% da nota |
55 |
|
Observacións avaliación |
Dependendo
da asistencia continuada ou non as clases, hai dúas modalidades de seguir a
materia de “Dsenvolvemento cognitivo, social e da personalidade" que determinan dous
modos diferentes de avaliación: Modalidade A: Avaliación Continua e Modalidade B: Avaliación Final. 1ª CONVOCATORIA. 1ª
OPORTUNIDADE Modalidade
A. Avaliación Continua. Nesta modalidade levarase a cabo unha
avaliación de tipo procesual consistente na realización dunha serie de
actividades prácticas realizadas en grupo co seguimento periódico
das mesmas. Por tanto será obrigatoria a asistencia ás clases (como mínimo o 85%
das horas presenciais, en caso contrario deberase optar
pola modalidade B), sendo imprescindíbel ademais a participación activa e
continuada por parte do alumnado no grupo de traballo na aula. Esta avaliación levarase a cabo a
partir: a/
Da presentación por escrito das actividades de grupo de cada un dos temas
(traballos tutelados) que suporán un máximo dun 35% da cualificación b/
Da presentación oral das prácticas grupais que se indiquen e que suporán un máximo do 10% da
cualificación. c/
A realización da proba obxetiva, coa nota mínima de 5.
A cualificación final será a suma das puntuacións obtidas en cada un dos
elementos da avaliación segundo o seu peso respectivo.
Modalidade
B . Avaliación Final. Para aquel alumnado que non asista
ao 85% das horas presenciais, alumnado repetidor ou con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a
cualificación virá determinada por unha proba final escrita dos contidos
teóricos, e da realización individual e entrega dos traballos tutelados da materia.
La proba escrita terá un 70 % do peso na avaliación. O traballo tutelado terá un peso de 30 %.
1ª
CONVOCATORIA. 2ª OPORTUNIDADE
-
Na Modalidade A. Terase que repetir a parte obxecto
de avaliación en que non se acadou o 50% do seu peso na cualificación
-
Na Modalidade B. A avaliación realizarase segundo o sinalado
para a 1ª oportunidade.
OUTRAS
CONVOCATORIAS
Nas
restantes convocatorios seguirase a Modalidade B de Avaliación Final.
A dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Berger, K. Psicología del desarrollo:
adultez y vejez. Madrid: Médica Panamericana, D. L. 2009.
Berger, K. S. Psicología del
desarrollo: infancia y adolescencia. Madrid: Editorial Médica Panamericana,
2016.
Carranza, J.A. y Ato, E. (coords.)
Manual de prácticas de psicología del desarrollo. Murcia: Universidad de
Murcia, Servicio de Publicaciones, 2010.
Córdoba, A.I., Descals y Gil, M.D.
(coords). Psicología del desarrollo en la edad escolar Madrid: Pirámide, 2010.
García Madruga, J.A. y Delval, J.
(coords.) Psicología del desarrollo I. Madrid: Universidad Nacional de
Educación a Distancia, 2010
Griffa, M.C. Claves para una
psicología del desarrollo: vida prenatal, etapas de la niñez. Buenos Aires:
Lugar Editorial, imp. 2001.
Hoffman, L. Psicología del desarrollo
hoy. Madrid: McGraw-Hill, D.L. 2002.
Kohlberg, L. Psicología del
desarrollo moral. Bilbao: Desclée de Brouwer, D.L. 2003.
Moreno Ríos, S. Psicología del
desarrollo cognitivo y adquisición del lenguaje. Madrid: Biblioteca Nueva,
2009.
Muñoz, A. (Coord.). Psicología del
desarrollo en la etapa de educación infantil. Madrid: Pirámide, 2010.
Muñoz, V. et al. Manual de psicología
del desarrollo aplicada a la educación. Madrid: Pirámide, 2011.
Papalia, D.E., Olds, S.W. y Feldman,
R.D. (coords.) Psicología del desarrollo de la infancia a la adolescencia.
México: McGraw-Hill, 2009.
Peñacoba, C., Álvarez, E. y Lázaro,
L. (coords.). Teoría y práctica de psicología del desarrollo. Madrid: Centro de
Estudios Ramón Areces, D.L. 2006.
Pérez, N., Navarro, I. (coords).
Psicología del desarrollo humano: del nacimiento a la vejez. San Vicente
(Alicante): Club Universitario, 2011.
Perinat, A. Psicología del
desarrollo: un enfoque sistémico. Barcelona: UOC, 2007.
Santrock, J.W. Psicología del
desarrollo en la adolescencia. Madrid: McGraw-Hill, 2004.
Santrock, J.W. Psicología del
desarrollo: el ciclo vital. Madrid: McGraw-Hill, D.L. 2006.
Shaffer, D. Psicología del
desarrollo: infancia y adolescencia. México D.F.: Cengage Learning, 2007. |
Bibliografía complementaria
|
Shaffer, D. (2007). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. México D.F.: Cengage Learning
Griffa, M.C. (2001). Claves para una psicología del desarrollo: vida prenatal, etapas de la niñez. Buenos Aires: Lugar Editorial
Carranza, J.A. y Ato, E. (coords.) (2010). Manual de prácticas de psicología del desarrollo. Murcia: Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
Muñoz, V. et al. (2011). Manual de psicología del desarrollo aplicada a la educación.. Madrid: Pirámide
Moreno Ríos, S. (2009). Psicología del desarrollo cognitivo y adquisición del lenguaje. Madrid: Biblioteca Nueva
Papalia, D.E., Olds, S.W. y Feldman, R.D. (coords.) (2009). Psicología del desarrollo de la infancia a la adolescencia. México: McGraw-Hill
Santrock, J.W. (2004). Psicología del desarrollo en la adolescencia. Madrid: McGraw-Hill, D.L.
Córdoba, A.I., Descals y Gil, M.D. (coords) (2010). Psicología del desarrollo en la edad escolar. Madrid: Pirámide
Muñoz, A. (Coord.) (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación infantil. Madrid: Pirámide
Hoffman, L (2002). Psicología del desarrollo hoy. Madrid: McGraw-Hill, D.L.
Pérez, N., Navarro, I. (coords) (2011). Psicología del desarrollo humano: del nacimiento a la vejez.. San Vicente (Alicante): Club Universitario
García Madruga, J.A. y Delval, J. (coords.) (2010). Psicología del desarrollo I. Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia
Kohlberg, L. (2003). Psicología del desarrollo moral. Bilbao: Desclée de Brouwer, D.L
Berger, K (2009). Psicología del desarrollo: adultez y vejez. Madrid: Médica Panamericana, D. L
Santrock, J.W. (2006). Psicología del desarrollo: el ciclo vital. Madrid: McGraw-Hill, D.L.
Berger, K. S. (2016). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Perinat, A. (2007). Psicología del desarrollo: un enfoque sistémico. Barcelona: UOC
Peñacoba, C., Álvarez, E. y Lázaro, L. (coords.) (2006). Teoría y práctica de psicología del desarrollo.. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces, D.L. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
En esta materia no se entregarán trabajos o materiales en papel, ni se usarán plásticos desechables en sus actividades. Se cuidará especialmente en todas las situaciones de enseñanza-aprendizaje el uso de un lenguaje no sexista, respetuoso con la diversidad y la no discriminación. |
|