Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. |
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
A22 |
Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B4 |
Aprender a aprender. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B23 |
Traballar de forma colaborativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os aspectos fundamentáis da avaliación de programas de intervención logopédica
Coñecer as fases da avaliación de programas de intervención logopédica
Saber deseñar a avaliación de programas de intervención logopédica
Coñecer as técnicas para a recollida da información e o análise dos datos na avaliación de programas de intervención logopédica
Saber elaborar o informe da avaliación de programas de intervención logopédica |
A5 A12 A22 A32
|
B1 B3 B4 B5 B23
|
C1 C3 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Aspectos fundamentáis da avaliación de programas de intervención logopédica |
- Conceptualización e fases da avaliación de programas de intervención logopédica |
2. Deseño da avaliación de programas de intervención logopédica |
- Técnicas para a recollida da información e o análise dos datos na avaliación de programas de intervención logopédica |
3. Informe da avaliación de programas de intervención logopédica |
- A elaboración do informe de avaliación de programas de intervención logopédica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A12 A22 A32 |
5.5 |
4 |
9.5 |
Análise de fontes documentais |
A5 A12 A32 B1 B4 B5 |
3 |
21 |
24 |
Presentación oral |
B23 C1 C3 |
7 |
12 |
19 |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A12 |
7 |
12 |
19 |
Traballos tutelados |
A5 A12 A22 A32 B1 B3 B4 B5 B23 C1 C3 C7 C8 |
4 |
12 |
16 |
Proba obxectiva |
A5 A12 A22 A32 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos, ben na aula ou a través de vídeos. |
Análise de fontes documentais |
Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia. |
Presentación oral |
Presentación dos traballos reallizados na clase. |
Aprendizaxe colaborativa |
Procedementos de ensino-aprendizaxe que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos prácticos. |
Proba obxectiva |
Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Ofrécese atención ao alumnado en titorías individuais e / ou en grupo tanto para o desenvolvemento e a corrección do traballo na aula (análise de fontes documentais, lecturas, casos prácticos) como para a resolución de dúbidas, co fin de rastrexar a evolución da aprendizaxe e un rexistro do seu traballo persoal.
Os alumnos asistirán á programación de titorías establecida pola docente. Recoméndase solicitar previamente, por correo electrónico, unha cita para mellor organización.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A5 A12 A22 A32 B1 B3 B4 B5 B23 C1 C3 C7 C8 |
Valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A adecuación e dominio dos contidos.
- Dominio das aplicacións empregadas no desenvolvemento das actividades.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A exposición oral. |
60 |
Proba obxectiva |
A5 A12 A22 A32 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Valorarase:
Adquisición das competencias da materia
|
40 |
|
Observacións avaliación |
Criterios
de avaliación Primeira
oportunidade. Para superar a materia é necesario ter todos os traballos tutelados
realizados, entregados e aprobados. A cualificación final será consecuencia dos
resultados globais obtidos en todas as actividades de avaliación. A
avaliación do alumnado non presencial consistirá na entrega dun traballo sobre
os contidos da materia e na realización dunha proba obxectiva. Na
presentación do traballo teranse en conta os erros de: formato, redacción,
gramática e ortografía. Segunda
oportunidade para estudantes asistentes, non asistentes e oportunidade adiantada.
Para superar a materia é necesario obter 5 puntos sobre os 10
posibles na proba obxectiva (ponderación 100%), sendo a única actividade de
avaliación.
Todos os aspectos
relacionados coa dispensa académica, a dedicación ao estudo, a permanencia e a
fraude académica rexeranse segundo a normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gutiérrez, H. C. (2021). Como elaborar proyectos: Diseño, ejecución y evaluación de proyectos sociales educativos. Magisterio
Lozano, R. A. M. (2020). Formulación y evaluación de proyectos: Enfoque para emprendedores. Ecoe Ediciones
Perea, O. (2017). Guía de evaluación de programas y proyectos sociales.
Avila, H. F., González, M. M., & Licea, S. M. (2020). La entrevista y la encuesta:¿ métodos o técnicas de indagación empírica?. Didasc@lia: didáctica y educación, 11(3), 62-79.
Cerezuela, D. R. (2018). La evaluación de proyectos y procesos culturales. Revista para el análisis de la cultura y el territorio, (19), 178-195.
Menéndez, M. C. (2019). Metodología de la intervención social. Ediciones Paraninfo, SA
García JA, Jiménez, F., Arnaud, M., Ramírez, Y. & Lino, L. (2014). Metodología de la investigación bioestadística y bioinformática en ciencias médicas y de la salud. McGraw-Hill
Castellano, M., Simón, T. & Pérez E (2018). Métodos de investigación en logopedia. Síntesis
Monfort, M., & Sánchez, A. J. (1990). Modelos de intervención en logopedia. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 4, 162-167.
Bracho, M. S., Fernández, M., & Díaz, J. (2021). Técnicas e instrumentos de recolección de información: análisis y procesamiento realizado por el investigador cualitativo. Revista Científica UISRAEL, 8(1), 107-121 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Apórtase ao longo do curso |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|