Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1- Coñecer a información xeral respeto das estructuras e sistemas funcionais que interveñen na producción da voz e na determinación dos distintos procesos patolóxicos que a afectan.
2.- Provir información detallada sobre os procesos que afectan a funcionalidade vocal: aspectos etiolóxicos, patoxénicos, clínicos e prospectivos, así como dos factores emocionais que acompañan e/ou determinan as perturbacions da voz profesional.
3.- Aportar os alumnos os coñecementos prácticos da clasificación vocal, técnicas vocais e alteracions que estas producen no aparato fonatorio para previr, diagnosticar y levar a cabo un plan terapéutico completo de culquer tipo de afectación vocal dos profesionais da voz cantada e falada.
|
A1 A6 A8 A11 A12 A13 A15 A21 A26 A28 A29 A30 A32
|
B1 B5 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19 B23 B24
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Fundamentos básicos e introductorios da voz |
Conceptos fundamentais e recordo anatómico-fisiolóxico da voz.
Audición: acústica e parámetros vocais.
Musicalidade, oído musical e tipos de voces.
Avaliación dá voz profesional. |
Tema 2: A Voz Profesional |
A voz como ferramenta de traballo.
Importancia da formación do terapeuta vocal.
Profesións de voz e requirimentos vocais: docentes, cantantes, actores e outros profesionais.
Voz cantada e voz falada. Diferenzas.
Voz cantada: esquema corporal e sensibilidades propioceptivas.
Voz normal e voz patolóxica: recordatorio.
Tipos de disfonías profesionais. |
Tema 3: Técnica vocal e medidas de hixiene |
Medidas de hixiene vocal para o correcto uso da voz.
Técnica vocal para o uso correcto dá voz: esquema corporal/postura, respiración, relaxación, pronuncia, prosodia e impostación.
Exercicios de tracto vocal semiocluído para a voz cantada e voz falada.
Erros máis habituais: toma de conciencia e indicacións para a súa corrección. |
Tema 4: Técnica de dicción para falar en público |
Linguaxe corporal e voz.
Ritmo do fala e manexo de #o #estrés.
Organización do discurso.
Uso do micrófono e do teléfono.
Expresión oral nos medios de comunicación e nas redes sociais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A8 A11 A12 A13 A28 B8 B11 B12 B15 B17 B18 B19 C6 |
2 |
2 |
4 |
Prácticas clínicas |
A8 A13 A21 A26 A30 |
9.5 |
19 |
28.5 |
Sesión maxistral |
A1 A6 A8 A21 A26 A28 A32 B5 B13 B15 B17 C1 C6 C7 C8 |
10 |
30 |
40 |
Proba obxectiva |
A13 A12 C7 |
1 |
1 |
2 |
Traballos tutelados |
A13 A15 A28 A29 B24 B23 B19 B18 B17 B15 B14 B12 B11 B10 B5 B1 C1 C2 C3 |
9 |
27 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
O profesor presentará casos clínicos relacionados cos contidos. |
Prácticas clínicas |
Servirán para poñer exemplos dos errores vocais e do seu correcto uso. |
Sesión maxistral |
Impartiranse os contidos teóricos e os prácticos, de forma consecutiva. Os teóricos impartiranse en sesión maxistral con soporte de diapositivas e videos. E a parte práctica mediante exercicios prácticos relacionados coa explicación teórica. |
Proba obxectiva |
Exame tipo test dos contidos teórico-prácticos |
Traballos tutelados |
Elaboración de material de intervención a partir de pautas facilitadas polo profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Trátase dun traballo grupal que poderán desenvolver coa axuda titorizada do profesor e que estará moi ligado ás prácticas clínicas que levarán a cabo durante as clases interactivas. O alumnado que non asiste regularmente ás clases interactivas (xa sexa por dispensa académica ou por outros motivos) deberá incorporarse a un grupo de traballo con compañeiros que si acudan regularmente ás clases. Ademais, todo o alumnado poderá consultar as dúbidas que xurdan a través de titoría en liña ou presencial. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A13 A12 C7 |
Valora os coñecementos adquiridos sobre a materia. Tipo test de resposta única. |
30 |
Traballos tutelados |
A13 A15 A28 A29 B24 B23 B19 B18 B17 B15 B14 B12 B11 B10 B5 B1 C1 C2 C3 |
Valora a capacidade de elaboración de material de intervención acorde cos fundamentos prácticos da materia
|
70 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é necesario obter un 5 sobre 10 na
Proba obxectiva-Exame e no Traballo Tutelado. A asistencia ás clases
interactivas é primordial para poder levar a cabo devandito Traballo Tutelado
porque se basea na exposición dos coñecementos e aprendizaxes adquiridos nas
clases interactivas. A proba obxetiva-examen supón un 30% da nota final e o Traballo Tutelado un 70%. Sin embargo, no caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, dispensa académica con exención de asistencia ou alumnado que non cumpra cunha asistencia mínima do 75% deberá poñerse ao día coa progresión das clases e integrarse nalgún dos grupos de traballo do alumnado que asiste con regularidade a clase se quere que puntúe o seu Traballo Tutelado. No alumnado con asistencia inferior ao 75% das clases (xa sexa por dedicación a tempo parcial, dispensa académica ou ausencias con ou sen xustificación), a ponderación das notas será á inversa, tendo o exame un peso do 70% da nota final e o Traballo Tutelado un 30%. Todos
os aspectos relacionados con “dispensa
académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa
académica vixente da UDC. ESPECIFICACIÓNS ADICIONAIS: 1. Aplicaranse
estes mesmos criterios avaliadores en todas as convocatorias (1ª, 2ª e convocatoria adiantada). 2. O Traballo
Tutelado será entregado na mesma data por parte do todo o alumnado, caso de non
entrega, non puntúa. A data de entrega establecerase ao longo do transcurso das
clases, será unha vez finalizadas as clases interactivas e indicarase en
Moodle.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía dos órganos da audición e a linguaxe/652G04001 | Intervención logopédica nos trastornos da fala e a voz/652G04027 | Fisioterapia do aparato bucofonador/652G04039 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Intervención logopédica nos trastornos da fala e a voz/652G04027 | Fisioterapia do aparato bucofonador/652G04039 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Esta materia é útil para entrenarse no uso profesional da voz y para ensinar a entrenala. Recoméndase a asistencia ás clases debido ao seu elevado contido práctico GREEN CAMPUS: Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir co obxectivo estratéxico 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: 1. Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. 2. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara
- Empregarase papel reciclado
- Evitarase a realización de borradores
|
|