Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Coñecemento e capacidade para deseñar proxectos de investigación |
AM8
|
BM1 BM3 BM4
|
CM14 CM15 CM17
|
- Coñecemento das diferentes institucións avaliadoras e fontes de financiamento a fin de conseguir recursos para a investigación |
AM8
|
BM1 BM3 BM4
|
CM14 CM15 CM17
|
- Capacidade de aplicar os coñecementos adquiridos á práctica |
AM8
|
BM1 BM3 BM4
|
CM14 CM15 CM17
|
- Desenvolver habilidades de aprendizaxe para emprender estudos e investigacións na área da xerontoloxía, con capacidade para deseñar e estruturar un proxecto de investigación |
AM8
|
BM1 BM3 BM4
|
CM14 CM15 CM17
|
- Capacidade para defender oralmente o orzamento e contido dun proxecto de investigación. |
AM8
|
BM1 BM3 BM4
|
CM14 CM15 CM17
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. I+D+i. Marco conceptual |
1.1. Proxectos
1.2. Financiamento e institucións avaliadoras
1.3. Definición de termos básicos |
Tema 2. Identificación do problema e/ou necesidade nun proxecto de I+D+i. |
2.1 Título do proxecto
2.2 Formulación do problema
2.3 Xustificación da investigación
2.4 Obxectivos da investigación |
Tema 3. Marco de referencia e estado da arte |
3.1 Estado da arte. Antecedentes do problema
3.2 Elaboración de hipóteses
3.3 Identificación de variables |
Tema 4. Metodoloxía. Aspectos metodolóxicos |
4.1. Aspectos metodolóxicos |
Tema 5. Redacción de tarefas. Cronograma |
5.1. Redacción de tarefas
5.2. Cronograma |
Tema 6. Recursos materiais e humanos |
6.1. Recursos materiais
6.2. Recursos humanos |
Tema 7. Elaboración do orzamento |
7.1. Orzamentos |
Tema 8. Transferencia do coñecemento. Divulgación. Ética |
1.1. O proceso de transferencia de coñecemento
1.2. OTRI
1.3. Spin off |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A16 B1 B3 B4 C14 C15 C17 |
3 |
12 |
15 |
Traballos tutelados |
A16 B3 B4 C14 C15 C17 |
0 |
42 |
42 |
Sesión maxistral |
A16 B1 B3 B4 C14 C15 C17 |
16 |
0 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensinanza-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordeado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a prendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-tutor. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Axuda na solución de problemas formulados polas distintas actividades, aclaración da comprensión da temática da materia...
ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA, segundo estable a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b), o alumnado poderá solicitar sempre que o precise tutorías co profesorado da materia, facilitando o modo presencial ou virtual segundo a dispoñibilidade do/a alumno/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A16 B1 B3 B4 C14 C15 C17 |
Valorarase a organización e información, pronunciación e entonación, vocabulario, dominio do tema e claridade de ideas durante a presentación da temática proposta. Defenderase un proxecto de investigación en grupo. |
45 |
Sesión maxistral |
A16 B1 B3 B4 C14 C15 C17 |
O alumno deberá asistir ás clases maxistrais. |
5 |
Traballos tutelados |
A16 B3 B4 C14 C15 C17 |
O alumno deberá facer un proxecto de investigación que será avaliado polo profesor. |
50 |
|
Observacións avaliación |
ALUMNADO
CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE
EXENCIÓN DE ASISTENCIA, segundo estable a "Norma que regula o
réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e
as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos
de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b), a cualificación referida á asistencia
á aula será substituída pola
realización dun traballo práctico vinculado a dita formación. Ademais, en
titorías personalizadas explicaráselles o traballo realizado na aula para que
podan realizalo adecuadamente no seu domicilio. IMPORTANTE:
- A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade
na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese:
o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria
correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na
primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Segundo se recolle nas distintas
normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a
perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase
bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase
de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por
razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Booth, W.C., Coloma, G.G.; Williams, J.M. (2001). Cómo convertirse en un hábil investigador. Barcelona: Ed. Gedisa
García Roldán, J.L. (1995). Cómo elaborar un proyecto de investigación. Alicante: Universidad de Alicante
Burgos Rodríguez, R. (1998). Metodología de investigación y escritura científica en clínica. Granada: Escuela Andaluza de Salud Pública |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Metodoloxía da Investigación en Xerontoloxía/653540006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Manexo de Bases de datos. Coñecemento do idioma Inglés para poder ler textos
científicos para a realización do estado da arte. Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir
co obxectivo estratéxico 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus
FCS (2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a) Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte
informático b) De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado.
-
Evitarase a realización de borradores |
|