Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir habilidades que permitan transferir o coñecemento teórico adquirido ás diferentes situacións reais dos ámbitos específicos da intervención psicolóxica. |
AM1 AM2 AM3 AM5 AM6
|
BM2 BM3 BM4
|
CM15 CM17
|
Aprender a manexar os distintos métodos de avaliación diagnóstica e tratamento psicolóxico no ámbito aplicado da psicoloxía do envellecemento. |
AM1 AM2 AM3 AM5 AM6
|
BM2 BM3
|
CM15
|
Ser capaz de valorar, interpretar e sintetizar adecuadamente a información procedente de técnicas de avaliación e diagnóstico psicolóxico. |
AM1 AM2 AM3 AM5 AM6
|
BM2 BM3 BM4
|
CM15 CM17
|
Manexar e desarrollar metodoloxías de intervención específica para a poboación de persoas maiores. |
AM1 AM2 AM3 AM5 AM6
|
BM2 BM3
|
CM15 CM17
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1. Psicoloxía clínica e envellecemento |
Tema 1. Introdución á psicoloxía clínica do envellecemento e metodoloxía. |
BLOQUE 2. Cognición e envellecemento |
Tema 2. Cognición e envellecemento. |
BLOQUE 3. A psicopatoloxía no envellecemento |
Tema 3. Trastornos afectivos: ansiedade e depresión.
Tema 4. Trastornos psicóticos e delirio.
|
BLOQUE 4. Personalidade, adaptación e cambio no envellecemento |
Tema 5. Personalidade e envellecemento.
Tema 6. A sexualidade no envellecemento.
Tema 7. Xubilación, morte e dó.
Tema 8. Promoción da saúde e envellecemento activo.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A9 A10 A11 A13 A14 B2 B3 B4 |
12 |
15 |
27 |
Obradoiro |
A9 A10 A11 A13 A14 B2 B3 B4 C15 C17 |
2 |
2 |
4 |
Traballos tutelados |
A9 A10 A11 A13 A14 C17 C15 |
2 |
25 |
27 |
Proba de resposta múltiple |
A9 A10 A11 A13 A14 B2 B3 B4 C15 C17 |
3 |
12 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral da materia por parte da profesora (docencia expositiva), guiada por medios audiovisuais. As sesións maxistrais pretenden transmitir coñecementos xerais sobre a materia e resolver dúbidas. Terán lugar os martes de 16:00 a 18:00 horas, en semanas alternas. |
Obradoiro |
O alumnado desenvolverá tarefas eminentemente prácticas (tanto na aula como na casa) sobre temas específicos, con apoio e supervisión da profesora: Estudo de casos clínicos, debate e discusión de contidos específicos da materia, revisión e análise de artigos científicos seleccionados polos profesora e relacionados coa materia, videos, comentarios sobre noticias actuais ... |
Traballos tutelados |
O alumnado realizará un traballo tutelado (experimental ou teórico) relacionado co programa. Independentemente do tipo de traballo seleccionado (experimental ou teórico), incluirá a revisión de artigos científicos (en castelán e inglés) sobre o tema elixido, e unha avaliación crítica dos mesmos. Ademais, o traballo debe ser exposto oralmente na clase co apoio de medios audiovisuais. |
Proba de resposta múltiple |
Os temas presentados na clase durante as clases teóricas deberán ser superados a través dunha proba que constará de 30 preguntas con 4 opcións de resposta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A titorización de traballos tutelados e exercicios requeridos nos obradoiros poderase realizar nos horarios de titorías de forma presencial ou telemática por Teams, ou mediante correo electrónico: laura.lorenzo.lopez@udc.es. Ademais da atención personalizada que se realice a demanda do alumnado, haberá dous encontros obrigatorios para realizar o seguimento do traballo tutelado. A forma (presencial ou telemática) e o momento en que se desenvolverán tales encontros obrigatorios indicarase ao longo do curso.
Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica deberán indicalo ao inicio do curso para adoptar as medidas de atención personalizadas que sexan adecuadas en cada caso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A9 A10 A11 A13 A14 B2 B3 B4 C15 C17 |
Avaliarase a participación activa e con aproveitamento, a capacidade de resolución de casos e a capacidade de traballo en equipo. Esta cualificación contribuirá ao 20% da cualificación total da materia. |
20 |
Traballos tutelados |
A9 A10 A11 A13 A14 C17 C15 |
Avaliarase a capacidade de síntese e a valoración crítica do tema estudado, ademais do contido e formato do traballo, e a súa exposición oral. A cualificación do traballo tutelado contribuirá ao 40% da cualificación total da materia. |
40 |
Proba de resposta múltiple |
A9 A10 A11 A13 A14 B2 B3 B4 C15 C17 |
Proba de tipo test composta por 30 preguntas con 4 opcións de resposta sendo só unha resposta correcta. Cada pregunta que se responda mal restará 0,25 puntos, non restando as respostas en branco. Fórmula: (A-(E*0,25))*10/30. Esta cualificación contribuirá ao 40% da nota total da materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Belsky, J.K. (2001). Psicología del Envejecimiento. Paraninfo. Madrid.
- Fernandez-Ballesteros, R. (2007). GeroPsychology. European Perspectives for an Aging World. Hogrefe. Washington.
- Fernandez-Ballesteros, R. (2009). Psicología de la vejez. Una psicogerontología aplicada. Pirámide. Madrid.
- Fernández Liria, A., Rodríguez Vega, B. (2006). Habilidades de entrevista para psicoterapeutas. Desclée. Bilbao.
- Izal, M., Montorio, I. (1999). Gerontología Conductual. Bases para la intervención y ámbitos de aplicación. Editorial Síntesis. Madrid.
- Montorio, I., Izal, M. (2000). Intervención psicológica en la vejez. Aplicaciones en el ámbito clínico y de la salud. Sintesis. Madrid.
- Muñoz Tortosa., J. (2002). Psicología del envejecimiento. Pirámide. Madrid.
- Triadó, C., Villar, F. (2006). Psicología de la vejez. Alianza Editorial. Madrid.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Valoración en Xerontoloxía/653540002 | Intervención Non Farmacolóxica en Demencias/653540019 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
RECOMENDACIÓNS XERAIS: - Asistir ás sesións presenciais/telemáticas
- Realizar o traballo de forma continua ao longo de todo o curso
- Asistir a titorías sempre que se teñan dúbidas
- Preparar de forma adecuada a presentación oral do traballo
Segundo se recolle nas distintas
normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar
a perspectiva de xénero nesta materia:
- Usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as
de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas...
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respeto
e igualdade.
- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e
proporanse accións e medidas para corrixilas.
GREEN CAMPUS: Para axudar a conseguir un entorno inmediato
sustentable e cumprir co obxectivo estratéxico 2 do "V Plan de Acción do
Programa Green Campus FCS (2023-2025)", os traballos documentais que se
realicen nesta materia:
- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e
soporte informático.
- De realizarse en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara
- Empregarase papel reciclado
- Evitarase a realización de borradores
|
|