Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
2. Coñecer os diferentes programas e plans de financiamento da investigación, tanto os propios da Universidade como os das distintas administracións. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5
|
BI1 BI3 BI4 BI5 BI7 BI9 BI10 BI12
|
CI1 CI5 CI8 CI9
|
3. Familiarizarse cos diferentes escenarios e mecanismos nos que se leva a cabo a chamada transferencia tecnolóxica. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5
|
BI1 BI3 BI4 BI7
|
CI1 CI5 CI8 CI9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
6. Avaliación e monitorización de estudos e proxectos de investigación. |
6.1. Avaliación e seguimento da investigación.
6.2. Comités de ética da investigación. |
1. Estruturas de investigación. |
1.1. Equipos de investigación. O/A investigador/a principal.
1.2. Estruturas de investigación en España: Organismos Públicos de Investigación e Instituto de Salud Carlos III. Centros do Sistema Nacional de Saúde. Universidade.
|
2. Financiamento da investigación. |
2.1. Estratexias autonómica, estatal e comunitaria europea. Convocatorias privadas.
2.2. Financiamento da formación, estabilización e mobilidade de investigadores/as.
2.3. Financiamento de proxectos e adquisición de infraestruturas. |
3. Acreditación e certificación. |
3.1. Criterios de acreditación de Institutos de Investigación Sanitaria. Caso español.
3.2. Requisitos dun proxecto de I+D+i. Certificación de proxectos de I+D+i. |
4. Marco xurídico e conceptual da investigación sanitaria. |
4.1. Investigación sanitaria. Liberdade de investigación.
4.2. Regulación xurídica da investigación sanitaria. Lexislación de referencia: marcos autonómico, estatal, comunitario europeo e internacional.
4.3. Aspectos éticos e sociais da investigación sanitaria. |
5. Protección xurídica das creacións derivadas da investigación. |
5.1. Propiedade intelectual. Dereitos de autor.
5.2. Propiedade industrial. Patentes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 |
0 |
20 |
20 |
Foro virtual |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 |
0 |
11 |
11 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 |
0 |
1 |
1 |
Seminario |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 |
14 |
14 |
28 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B12 C1 C5 C8 C9 |
0 |
14 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Conxunto de procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o aprendizaxe persoal e o dos outros membros do grupo. |
Foro virtual |
Estudo dirixido a través de material multimedia (clases gravadas, vídeos, presentacións power point, documentación complementaria en formato pdf). |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Traballos tutelados |
Actividade final que reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Ao tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B12 C1 C5 C8 C9 |
Actividade final que reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A nota finalserá a suma da nota obtida en cada metodoloxía de avaliación, sendo necesariopara aprobar: b. Que asuma da nota das dúas metodoloxías de avaliación sexa igual ou superior a 5.0. a. Que encada parte se obteña polo menos un 3,5 sobre 10. IMPORTANTE: Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Bellver Capella,
Vicente, "Por una bioética razonable: medios de comunicación, comités de
ética y derecho", Granada, Comares, 2006. - Curto Polo, Mercedes, "La
materia biológica como invención patentable", Aranzadi, Cizur Menor, 2016. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
RECOMENDACIÓNS:
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC. PROGRAMAGREEN CAMPUS FCS Para axudar aconseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivosestratéxicos do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS(2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. POLÍTICAS DE XÉNERO Segundo serecolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitariadeberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe nonsexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase aintervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarasepara identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase nacontorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberansedetectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse acciónse medidas para corrixilas. |
|