Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Coñecer e aplicar os factores determinantes da humanización da asistencia socio-sanitaria para xerar novo coñecemento. |
AI1 AI4 AI5
|
BI1 BI3 BI9 BI10
|
CI7
|
2.-Identificar e aplicar as competencias profesionais para a investigación en asistencia humanizada. |
AI2 AI4
|
BI1 BI3 BI7 BI8
|
CI1 CI2 CI3 CI8 CI9
|
3. Ser capaz de demostrar as causas que dificultan e/ou facilitan a humanización en servizos socio-sanitarios con alta tecnoloxía para deseñar novos modelo |
AI1 AI3
|
BI2 BI4 BI5 BI6 BI11
|
CI4 CI5 CI6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-Introdución á humanización da asistencia socio- sanitaria |
Comunicación humanizada
-Comunicación efectiva
-información
-Comunicación en situacións difíciles
-Comunicación interprofesional |
2.-Participantes no proceso de humanización |
-Usuarios: Atención sanitaria humanizada
-Implicación e participación de cuidadores e familiares
-Atención aos profesionais |
3.-Competencias profesionais e humanismo. |
|
4.-Servicios sanitarios de alta tecnoloxía e humanismo |
-Humanización da asistencia sanitaria en situaciones complexas (UCI, Neonatoloxía, Oncoloxía, discapacidades neurolóxicas, ..) |
5.-Continuidade de coidados/tensión postraumática |
Síndrome post-UCI |
6.-Coidados ao final da vida |
Coidados paliativos
Adecuación do esforzo terapéutico
Eutanasia |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A2 B3 B6 B9 B10 B11 C7 |
5 |
10 |
15 |
Estudo de casos |
A1 A5 B4 B5 B6 C4 C5 C6 C9 |
4 |
8 |
12 |
Discusión dirixida |
B2 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 |
4 |
8 |
12 |
Análise de fontes documentais |
A4 A5 B2 B5 C1 C2 C3 C8 |
0 |
5 |
5 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A4 A5 B1 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 B8 C6 |
7 |
21 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Fomentarase a discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Das 15 horas lectivas, 5 son presenciais e 10 virtuais. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión.
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo
Das 12 horas lectivas, 4 son presenciais e 8 virtuais. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema relacionada cos contidos da materia, podendo estar coordinados por un moderador.
Das 12 horas lectivas, 4 son presenciais e 8 virtuais. |
Análise de fontes documentais |
Conxunto de procedementos de enseñanzaaprendizaje guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da
información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo
Das 5 horas lectivas, as 5 son virtuais. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva con preguntas tipo test con catro respostas alternativas, das que só unha delas é válida ( non se terán en conta as preguntas mal respostadas)
Da hora lectiva, 1 hora é presencial |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Das 28 horas lectivas, 7 son presenciais e 21 virtuais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Prestarase atención personalizada en esta metodoloxia para aqueles alumnos que o precisen. Ademais, poderase facer uso das titorías para calquer orientación dos diferentes aspectos da asignatura.
A atención farase persoalmente na aula ao final da clase, por correo electrónico (antonio.montoto@udc.es),
por TEAMS (previa cita por correo electrónico) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A1 A4 A5 B1 |
Proba obxectiva con preguntas tipo test con catro respostas alternativas, das que só unha delas é válida ( non se terán en conta as preguntas mal respostadas)
-Para poder superar a asignatura o alumno deberá superar a proba a lo menos con un 50% do seu valor ( non se poderá facer media co apartado anterior se non se supera a proba obxectiva) |
60 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 B8 C6 |
Valorarase a asistencia e participación activa do alumno. Será obrigatoria a asistencia ao 80% das sesións maxistrais. |
20 |
Seminario |
A2 B3 B6 B9 B10 B11 C7 |
Valorarase o grao de participación do alumno nas sesiones de seminarios, a súa capacidade de traballar en grupo, organización, etc |
10 |
Estudo de casos |
A1 A5 B4 B5 B6 C4 C5 C6 C9 |
Valorarase a participación na resolución de casos que se plantexaran |
10 |
|
Observacións avaliación |
"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Nas actas figurará un non presentado nesta oportunidade".
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- Recomendacións sobre sustentabilidade medio-ambiental. Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)" os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. 2.- Observacións: "Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para adocencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nestamateria (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/asde ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos ealumnas...)". "Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudessexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores derespecto e igualdade". "Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero eproporanse accións e medidas para corrixilas". 3.- Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexerensase de acordo coa normativa académica vixente da UDC.” |
|