Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Profundar nas bases científicas e as metodoloxías de investigación na rehabilitación neurolóxica. |
AI1 AI2 AI4
|
BI8 BI9
|
CI8
|
2. Conocer y aplicar las líneas de investigación de las nuevas tecnologías en el ámbito de la neurorrehabilitación. |
AI1 AI5
|
BI1 BI3
|
CI5
|
3. Fomentar as novas perspectivas investigadoras da neurorrehabilitación no ámbito social e comunitario. |
AI5
|
BI6 BI7 BI10 BI12
|
CI8
|
4. Adquirir habilidades para a comunicación científica dos resultados de investigación na rehabilitación neurolóxica no ámbito social e comunitario. |
AI3
|
BI2 BI4 BI5
|
CI1 CI3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Bases científicas da Neurorrehabilitación. |
Neuroplasticidade |
2. Principais patoloxías en Neurorrehabilitación |
|
3. Metodoloxías de evaluación en Neurorrehabilitación |
|
4. Novas tecnoloxías aplicadas a Neurorrehabilitación |
|
5. Neuroreparación e terapias avanzadas |
|
6. Rehabilitación domiciliaria. |
Teleasistencia |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 B8 |
10 |
30 |
40 |
Prácticas clínicas |
B9 B12 C8 |
8 |
16 |
24 |
Traballos tutelados |
A2 B1 B2 B4 C1 |
0 |
24 |
24 |
Estudo de casos |
A1 A5 B6 |
8 |
8 |
16 |
Actividades iniciais |
A3 B3 B7 B10 C5 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A5 B5 B8 B12 C3 |
0 |
17 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Das 40 horas lectivas, 10 son presenciais e 30 virtuais. |
Prácticas clínicas |
Realizaranse prácticas clínicas na Unidade de Lesionados Medulares co obxectivo de familiarizarse cos métodos de evaluación, cos tratamentos mais habituais e coas novas tecnoloxías en Neurorrehabilitación.
A asistencia ás mesmas computará na avaliación tal e como se establece no apartado 7 da presente guía
Das 24 horas lectivas, 8 son presenciais e 16 virtuais. |
Traballos tutelados |
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O alumno realizará baixo a tutela e seguimento do profesor un traballo final relacionado cos contidos da materia e que computará na avaliación da mesma tal e como se establece no apartado 7 da presente guía
Das 24 horas lectivas, as 24 horas son virtuais |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Das 16 horas lectivas, 8 horas son presenciais e 8 horas son virtuais |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Das 2 horas lectivas, as 2 son presenciais. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Das 17 horas lectivas, as 17 son virtuais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Prestarase atención personalizada en esta metodoloxia para aqueles/as alumnos/as que o precisen. Ademais, poderase facer uso das titorías para calquer orientación dos diferentes aspectos da asignatura.
A atención farase persoalmente na aula ao final da clase, por correo electrónico (antonio.rodriguez.sotillo@udc.es),
por TEAMS (previa cita por correo electrónico) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A4 A5 B8 |
Valorarase a asistencia as clases, tendo en conta que para que poida computar na evaluación, a asistencia deberá ser superior ao 75% das mesmas |
30 |
Prácticas clínicas |
B9 B12 C8 |
Valorarase a asistencia as prácticas clínicas. A asistencia as mesmas terá caracter obrigatorio |
10 |
Traballos tutelados |
A2 B1 B2 B4 C1 |
O alumno deberá realizar un traballo tutelado que presentará de forma oral e por escrito ao finalizar a materia |
60 |
|
Observacións avaliación |
Sistemas e criterios de avaliación da aprendizaxe:1.- Parte presencial 40%: - Presenza obrigatoria. - Avaliación continuada da asistencia a clase, as prácticas clínicas e a participación na resolución de casos na clase.
2.- Parte non presencial 60%: - Traballo tutelado final que o/a alumno/a terá que presentar de forma oral e por escrito e que versará sobre os contidos da asignatura
3.- Para aqueles/as alumnos/as que non acudan en presenza obrigatoria ao 75 % das horas presenciais, realizarase un exame final e único sobre os contidos teóricos e prácticos de tipo escrito e preguntas tipo test.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Nas actas figurará un non presentado nesta oportunidade".
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- Recomendacións sobre sustentabilidade medio-ambiental. Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)" os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. 2.- Observacións: "Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para adocencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nestamateria (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/asde ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos ealumnas...)". "Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudessexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores derespecto e igualdade". "Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero eproporanse accións e medidas para corrixilas". 3.-Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC |
|