Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Coñecer e aplicar técnicas de cultivo celular.
|
AI1 AI2
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
|
CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
|
2. Ser capaz de desenvolver protocolos para o cultivo de líñas celulares establecidas e líñas primarias (condrocitos, sinoviocitos, células madre).
|
AI1 AI2
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
|
CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8 CI9
|
3. Utilizar a citometría de fluxo para a caracterización fenotípica das células en cultivo e a selección in vivo de células mediante marcadores. |
AI1 AI2
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI11 BI12
|
CI1 CI2 CI3 CI5 CI6 CI7 CI8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
CONTIDOS TEÓRICOS:
1. Laboratorio de cultivo celular. Requerimentos e equipos.
2. Características xerais do cultivo celular. Medios, condicións e mantemento dun cultivo celular, fontes de contaminación, reconto celular e tipos de cultivo.
3. Illamento e cultivo de líñas celulares. Cultivo de líñas celulares establecidas. Cultivo de líñas primarias.
4. Illamento e cultivo de células madre. Illamiento de células nai mesenquimais de distintas fontes tisulares. Cultivo de líñas
celulares establecidas.
5. Diferenciación celular. Diferenciación in vitro de células nai mesenquimais: condroxénese, osteoxénese e adipoxénese.
6. Caracterización fenotípica de células en cultivo. Citometría de fluxo. Selección in vivo de células mediante marcadores (Sorter).
|
CONTIDOS PRÁCTICOS:
1. Manexo de micro e macropipetas. Manexo de material esterilizado. Utilización de estufa de cultivo e de cabina de fluxo laminar.
2. Preparación de medios de cultivo. Reconto celular.
3. Illamento e cultivo de células (condrócitos, sinoviocitos, etc.). Cultivo de líñas celulares.
4. Illamento e cultivo de células nai.
5. Diferenciación in vitro de células nai mesenquimais: condroxénese, osteoxénese e adipoxénese.
6. Citometría de fluxo dunha poboación celular en cultivo.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
18 |
36 |
54 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
1 |
19 |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
3 |
15 |
18 |
Traballos tutelados |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
2 |
20 |
22 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudiantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Todas as horas lectivas son presenciais.
|
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Todas as horas lectivas son presenciais. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ós estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe.
Todas as horas lectivas son presenciais.
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del ¿cómo facer as cousas? Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-tutor.
Das 2 horas lectivas, 0,5 h son presenciais e 1,5 horas son virtuais. |
Análise de fontes documentais |
Conxunto de procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o seu propio aprendizaxe e o dos outros membros do grupo.
Todas as horas lectivas son virtuais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Ó tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.
En particular, a sesión maxistral é participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación no que se integra o alumno (desde o comezo do curso, cada alumno se integra no grupo de investigación no que vai desenvolver o seu Traballo Fin de Mestrado).
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
Actividade final que reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rendal Vázquez ME, Maneiro Pampín E, et al (2001). . Effect of cryopreservation on human articular chondrocyte viability, proliferation, and collagen expression.. Cryobiology
- Lin Z, Willers C, Xu J, Zheng MH (2006). he Chondrocyte: Biology and Clinical Application. Tissue Engineering
Chacques JC, Cattadori B, Herreros J, Prosper F,et al. (2002). Treatment of heart failure with autologous skeletal myoblasts. . Hertz |
Tamén se utilizarán artigos científicos relevantes e actualizados, publicados en revistas con factor de impacto. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
RECOMENDACIÓNS: Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación a estudio”, “permanencia” e “fraude académico”; se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC.” PROGRAMA GREEN CAMPUS FCS Para axudar a conseguir unha contorna inmediata substentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. POLÍTICAS DE XÉNERO Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para adocencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nestamateria (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/asde ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudessexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores derespecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero eproporanse accións e medidas para corrixilas. |
|